Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 547
2 medlemmer og 545 gæster
Gordonsaill, Jasonx#randon[a..z]l
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Generelle spørgsmål (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=57)
-   -   2 takt olie, hvor stor forskel? (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=177)

ChristianX 08-08-2008 18:25

2 takt olie, hvor stor forskel?
 
Hej

De sidste par år har jeg altid kørt med Quicksilvers olie, men efter at have betalt 100 kr pr. liter er jeg gået over til biltemas olie til 169 kr for 5 liter, det er self. TCW-3 godkendt. Er der noget man skal være opmærksom på ved og køre med det billige olie?. Er der nogen der ved om det er samme olie de sælger bare i andre bøtter, eller hvad ved jeg?

Ser frem til og høre fra jer pchackkk

ENN 08-08-2008 18:39

Mercury producerer ikke deres olier selv - de køber dem af en olieleverandør og sætter egne mærker på.

Oliereligion plejer jeg at kalde den slags tråde hvor en olie fremhæves over en anden.

Det eneste der tæller er at olien er godkendt til det den skal bruges til og kræver din motor TCW-3 olie og Biltema`s olie har den godkendelse så kan du benytte den uden problemer

Biltema`s olier er efter hvad jeg har opsnuset produceret af Statoil - altså Biltema køber dem af Statoil.

Jeg har selv det princip på mine 4 taktsmotorer (din er jo en 2 takt så den kræver ikke olieskift på motoren) at jeg skifter olie hyppigere end foreskrevet - og benytter en kvalitetsolie (altså ikke nødvendigvis den absolut dyreste "super"olie) det er vigtigere med lidt hyppigere olieskift end det er at benytte den absolut dyreste olie

På mine biler benytter jeg pt. Castrol Edge olie idet det er den olie jeg kan få fat i til en meget rimelig pris - på bådmotoren benytter jeg pt. Mercruisers semisyntetiske olie 25w-40 da jeg har fundet et sted hvor jeg kan købe den for 230 skr/gallon

På mine 2 takts motorer benytter jeg 2 forskellige typer:

-En til luftkølede motorer (kædesave, luftkølede påhængsmotorer mv.) det er en Texaco olie

-En til mine 2 takts vandkølede påhængsmotorer (som alle er af ældre dato - fra før de fine TCW krav blev opfundet) benytter jeg Biltema`s TCW olie

ChristianX 08-08-2008 18:57

Hej ENN

Det var godt og høre lidt om det. Jeg vil så køre på biltemas olie fremover!. Opdagede den billige olie da jeg lige pludselig selv skulle betale for brændstof hehe :/


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 15:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,525
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Brantsmoomasar
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 15:57.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden