Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 486
0 medlemmer og 486 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 755, 14-05-2024 at 02:13.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Motor (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Bedste påhængsmotor (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=405)

ENN 17-05-2009 08:41

Nej navnet tror jeg heller ikke Bombardier sælger - men der produceres ingen Johnson motorer mere derfor kaldte jeg det at de var "udgået"

Selvom jeg er en OMC mand - altså syntes vældigt godt om de mange motorer OMC har lavet så piner det mig at Johnson er udgået idet de altid i mine øjne har været de flotteste motorer se bare på denne

http://www.toyoutboardmotors.com/Rea...nson_50_HP.jpg


2farst4you 17-05-2009 08:50

EEn
 
Jeps den er sku SMUK ... og Johnson er nået af det medste stabille motor bare se de gamle de køre bare igemmen mit job ser jeg en del af de gamle en kærlig hånd og de er klar til en sæson meer er og bliver johnson/evenrude mand

ENN 17-05-2009 09:19

Jeg har som bekendt en mindre samling af rigtige OMCère en JW 13 maroonred 3 hk fra 1957 i mageløs originalstand og en JW 22 også en 3 hk fra 1967 samt en JH 5,5 hk fra 1959 (første årgang hvor de var hvide) også de 2 er i mageløs org stand - og så har jeg en 1991 15 hk der er ny kun kørt ca 5 timer - jeg er og bliver også OMC mand de motorer de producerede før FICHT var rigtigt fine motorer

Hvor er det du arbejder siden du ser dem "komme" igennem?

poca 18-05-2009 07:21

hej
hvad er der sket med HONDA, det er en stor fejl de ikke er med i afstemningen.
Det er helt klart den bedste motor.

ENN 18-05-2009 08:11

Ja honda er fine motorer - har selv haft en 75 hklf-flg

Anders kr 18-05-2009 19:38

Hvis du vil en en motor med godt moment fra bunde, ville jeg vælge yamaha`s V4 motorer de trækker enormt godt, dog tager du også godt får sig,

Ellers er Evinrude og Johnson ( OMC ) rigtig gode og enkelte motore som bare køre, har selv haft en 70hk, VRO jeg koblet VRO systemet fra, og den har bare kørt fra dag 1!

Jeg vil personligt ikke ha merury/mariner da de er for overkompliseret i forhold til hvad det er, konstruktionen er knapt så smart hvis man selv skal lave noget, har haft en 100hk mariner fra 1994 som jeg hovede renoveret, og det var så sidste gang jeg ville ha mercury, en anden ting ved mercury/ mariners motor ( 4 cylindered og 3 cylindered jeg ved ikke om der er flere ) køre med en system der gør at de kun går på 2 cylindre op til 1800 omdr, hvilken giver en iriterende og rystende motor gang, og ikke så meget bund træk.

Jeg ville vælge yamaha eller OMC,

Hvis det skal være en ny motor, ville jeg vælge en TLDI da det er en kanon løsning til dem som gerne vil ha fordelende fra en 4 takt og 2 takt, i samme motor,

Lars T 04-08-2009 08:35

Hva fanden Anders, lever du endnu :)

Manorwar 04-08-2009 19:00

jeg har en 02 Fitch RAM ,E-teck )
kanon motor jeg er RIGTIGTglad for ..rigtigt høj moment ,RIGTIG hurtig på omdrejinger .og reliable ,yderliger relativ billigt i drift i forhold til mine gammle kaburator (forbrug med crusing 30 knt 35lt /t wot 55knt 50-55lt...har haft mange trollingraces i østersøen ..og jeg har altrig haft problemer mer end en vandskiftefilter .
self om motoren har haft en tour med ubåden ..-dlof--f

jeg har lige skiftet til en ny 4 bldt 15" prop og set motor yderlige 2 cm oppe (ny jackplate ..)
ednu en fiskekutter med roostertail ..-dlof--f i
dag WOT 57 knt ..i morgen prøver jeg 17" High 5 .for at få en good HOLESHOT .

men tro at jeg skal har en cleaver for at få toppen ..lars har du ikke en til piraten ??

ang køb ..jeg køber mig altrig en 4 takkter ...e-teck rules ..

kan finde en good ficht på ebay ityskland for rigtigt små penge . men køb ikke en før o2 .

ChristianX 04-08-2009 20:01

Citér:

Originally Posted by Lars T (Indlæg 16064)
Hva fanden Anders, lever du endnu :)

Det er en gammel besked Lars fjupeqopq


Ang motor tror jeg desværre meget det er religion, harover i det synderjydske sejler mange med Yamaha/ Mercury, mens de andre steder i landet sejler meget Med Johnson/Evinrude.

Tror spørgsmålet tit drejer sig om, om der ligger et service center i nærheden til motoren:D

Citér:

ednu en fiskekutter med roostertail .. i
dag WOT 57 knt ..i morgen prøver jeg 17" High 5 .for at få en good HOLESHOT .
For satan der var knald på den fiskekutter i dag lf-flgpoppe

Lars T 05-08-2009 08:14

Citér:

Originally Posted by ChristianX (Indlæg 16072)
Det er en gammel besked Lars fjupeqopq

HAHA - det er det sgu da også :):):)

Taaaaber :)

mpa 25-01-2010 21:13

jeg har en e-tec 2 takter og det synes jeg virker fint, kører og larmer ikke mere end en 4 takter

Chribs 01-08-2010 01:08

Et lille tillæg til Evinrude historiene.

Det var deres 6 cylindrede motor der var et problembarn, og det i sådan en grad at de ganske rigtigt knækkede nakken på det...

De 4 cylindrede var og er ganske gangsikre, De fik også styr på de 6 cylindrede da Bombardier havde overtaget Evinrude.

Selve Fitch systemet har ry for at være ganske sikkert, og der er et utal af sikkerhedsalarmer til at advare brugeren hvis der opsstår problemer med den automatiske smørring.

Den helt nye E-tech kan endda køre helt uden olie hvis problemet opstår, den går i lowmode med max omdrejningerne begrænset, men nok til man kan nå i land.

Evinrude laver kun 2 takt´s med indsprøjtning, og de er blevet meget nøjsomme, endda mere en visse 4 taktere og med renere udstødning, og så vejer de noget mindre og har noget større moment en tilsvarende 4 taktere.

Alt dette har jeg fra forskellige Amerikanske forummer og læste test... Jeg har med vilje undgået de film-test man kan se på Youtube der viser total overlegenhed med Evinrude´s motor i test mod andre fabrikanter, jeg tror de er farvede....

mpa 01-08-2010 13:06

nåå
 
det var nu ikke kun de 6 cyl der havde problemer. også de v4 var der en del der døde,

Chribs 01-08-2010 22:40

Ikke flere en andre fabrikanters tilsvarende motorer efter det der bliver skrevet på de forskellige sider om netop disse motorer... Det var de 6 cylindrede der var det store problembarn...

Hvor ved du fra det også skulle gælde de 4 cylindrede ?

mpa 02-08-2010 07:15

d
 
det er rigtigt det var v6 der var flest problemer med, men v4 havde også mange som brændte af, ham som købte min gamle yamaha havde ikke haft andet end bøvl med hans ficht, jeg har da også læst på div forum at de ikke er så gode, og priserne afspejler det også

Chribs 02-08-2010 16:05

Det afspejler ikke helt det jeg har læst i de forskellige forummer, der giver de hovedsagligt den 6 cylindrede skylden, og påstår at den 4 cylindrede ikke var værre eller bedre en andre fabrikater, men jeg må indrømme, jeg har ikke selv nogen viden eller erfarringer omkring dette...

Min egen Evinrude er fremstillet efter 2002 og derfor ikke blandt de problemfyldte årgange, heldigvis :) og den er forbavsende nøjsom med dråberne når man er vant til de forslugne kaburator modeller....

Terkel 11-04-2015 09:20

Underligt Honda ikke er nævnt, Honda står jo for topkvalitet..

Miss Mancini 11-04-2015 10:58

Jep, Honda laver også fine motorer.

ChristianX 30-06-2015 21:58

Honda laver fine motorer, men har problemer med tæring.. Ihvertfald på deres motor når de runder små 10 år. Vandrør fra impeller og op til motorblok har det med at tære så voldsomt at de får problemer med at køle.


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:50.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 115,106
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, pill
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:50.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden