Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 543
0 medlemmer og 543 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Off topic (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Privat parkering (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=2196)

KS1 01-03-2010 20:53

Privat parkering
 
Er der nogle der kender regler for mit store problem?

Jeg bor 100 meter fra et træningscenter og har en ret bred indkørsel (plads til 5 biler)!! Jeg har "lejet" 4 pladser ud 2 til naboen og to til min søster som bir i stuen, derfor lejet ud.

Problemet er at ofte når jeg kommer hjem holder der gæster til træningscenteret, og tager min plads. Dette selvom der er skilte med privat parkering, at der er flisebelægning, og træer og buske og de faktisk holder mit i min have, man er ikke itvivl!

Jeg har ofte smidt min bil bag dem der parkerer i min indkørsel til efterfølgende kæmpe skænderier, og trusler til mig tilfølge, der er ingen tvivl om at folk syntes jeg er latterlig, men det er jo min private grund og indkørsel!!

Er der nogle der kender loven omkring mit problem, behøver jeg flytte min bil?kan jeg ringe til Falck også henter de bilen på ejers regning eller hvordan skal jeg læse mit problem,? Syntes ikke rigtigt jeg kan finde noget specifikt på nettet :(

håber på råd og hjælp

Peter508 01-03-2010 21:13

Det er faktisk et stort problem....

Du må ikke få biler fjernet, jo det må du godt, men ejeren kan rejse erstatning imod dig, ja han kan sågar melde bilen stjålet, også hænger du på den...

Vi har samme problem med biler der er dumpet på vores tankstationer, de er ikke sådan lige at komme af med.

Hvad du kan gøre, er at lave en aftale med et p-selskab ( Europark etc ), de afholder normalvis alle udgifter til skilte m.v. mod så at få evt. afgifter. Dog er grunden måske for lille til at de vil gøre det...

bhvvs 01-03-2010 21:52

Hvis jeg var dig KS1 ville jeg ringe til politiet og bede dem få de biler fjernet fra privat grund, det kan nemlig godt lade sig gøre, har prøvet det for nogle år siden godt nok, men de gjorde det.

Horizonblue 02-03-2010 06:45

Det eneste der vil kunne forhindre folk i at tage din parkeringsplads, er at sætte en bom op....

At der står nok så mange skilte og det er tydeligt at det er privat grund osv, hjælper ikke alverden. Jeg havde tidligere en lejet garage i byen. Man kørte ind i en baggård for så at køre ind i garagen. Jeg ved snart ikke, hvor mange gange der har holdt en klaphat og spærret for min garage dengang. Der var ganske vist ikke nogen skilte, men en baggård er sjældent en offentlig parkeringsplads.

Jeg ringede ofte til Politiet og gav dem nummeret på bilen der holdt i vejen. De var faktisk flinke til at ringe til ejeren, som ret hurtigt kom og fjernede den. Men man bliver alligevel træt af det i længden.

Har i dag en anden garage, hvor der ikke er så mange biler i nærheden.

Campion 165(seb) 02-03-2010 07:04

Set fra mit synspunkt er der ken en løsning: Punktér lortet..!! :D:D:D

KS1 02-03-2010 07:37

Citér:

Originally Posted by Campion 165(seb) (Indlæg 22280)
Set fra mit synspunkt er der ken en løsning: Punktér lortet..!! :D:D:D

Den har jeg godt nok også overvejet!!! men så er det vel hærværk, hvis nu nogle ser det!
Har en gang smidt en kæmpe træklods ind under en 4x4, og hun holder heller aldrig mere i min indkørsel...

Den med politiet, de foreslog mig at holde et andet sted, f.eks. hos træningscenteret!! men det jo måske ikke det sjoveste, at slæbe Frederikke på 10 måneder, samt indkøbsposer osv. de ekstra 100 meter, nu hvor jeg har en parkeringsplads, næsten ved min dør:(

nicolajjetrider 02-03-2010 07:47

Stakit?
 
Hey Ks1...

Er det ikke noget med du bare får banket et pænt stakit op ud til vejen, rundt om alle 5 parkerings pladser. Men en låve, eller bom, så kan gå til siden. Godt nok skal du ud og åbne hver gang, men hurtigt vil du nok kunne lade den stå åbent og så ser folk at det er mere Privat end bare skiltet. HVis det var mig havde jeg nok sat et ´skilt op over din P-plads hvor der står " TIL AKUT LÆGEBIL"

Håber du får det løst

Skibsbyggeren. 02-03-2010 09:39

Jeg kan nikke genkendende til problemmerne - især Horizonblue´s.
Der er bare den hage ved det, at politiet ikke er interesseret i, at rekvirere FALCK, da politiet så hænger på regningen for bugsering/transport af bilen. Ejeren kan nægte at betale regningen til FALCK, og du hænger dermed på den, hvis du selv rekvirere FALCK til at fjerne bilen.
En aften havde jeg problemmet, med en bil parkeret foran porten til gården hvor jeg har garage. Da politiet var en smule vrangvillig til at hjælpe, sagde jeg ,at så måtte jeg tage sagen i egen hånd, vha. af en 4X4 og en kammerat, og at jeg egentlig var bedøvende ligeglad med om omtalte bil derefter holdt til gene for den øverige trafik i gaden, bare jeg kunne komme ind i min garage. Det "fremmede" da vagthavende betjent, til at gøre endnu et førsøg, på at finde pågældende ejer af bilen.

Horizonblue 02-03-2010 10:08

De fæhoveder som jeg havde problemer med, parkerede faktisk aldrig ud for indkørslen til baggården.

Næ, de kørte minsanten bilen ind i baggården og parkerede foran min garage, som var den sidste i rækken. Tro mig, jeg havde godtnok tit lyst til at hoppe op på taget af de biler der spærrede for min garage og smadre dem med en kølle........

LAU 02-03-2010 17:46

Hvad med at kontakte europark, spørge hvad man gør for at blive parkeringsbetjent?
Tilbyde europark at de kan sætte et skilt op ved dig og lade dem beholde al fortjeneste - den fortjeneste du inddriver ved at være betjent for dine 5 pladser!

Man skulle jo mene at det var nemme penge for europark???

Thomas Hansen 02-03-2010 19:45

Kan nu rigtigt godt lide den med den store træklods under bilen da det jo ikke er hærværk, da du jo skulle have den klods til at ligge lige der, det er jo ikke din skyld der holder en bil som går i stykker af at køre over klodsen.

Den med at få bilen trukket/skubbet ud mit på vejen det er go humor :-)

Alvorligt, der er sq ikke meget man kan gøre ved sagen som privatperson udover at tage loven i egen hånd med de følger der så måtte være ved det.

Håber du får løst problemet.

NarkoKrig 02-07-2010 12:42

Jeg ved godt tråden er gammel, jeg kom bare i tanke om den da jeg så den her:

http://ekstrabladet.dk/112/article1371690.ece

God høst :)

jensjakob 04-07-2010 22:14


Softice 05-07-2010 07:23

Citér:

Originally Posted by KS1 (Indlæg 22274)
Er der nogle der kender regler for mit store problem?

Jeg bor 100 meter fra et træningscenter og har en ret bred indkørsel (plads til 5 biler)!! Jeg har "lejet" 4 pladser ud 2 til naboen og to til min søster som bir i stuen, derfor lejet ud.

Problemet er at ofte når jeg kommer hjem holder der gæster til træningscenteret, og tager min plads. Dette selvom der er skilte med privat parkering, at der er flisebelægning, og træer og buske og de faktisk holder mit i min have, man er ikke itvivl!

Jeg har ofte smidt min bil bag dem der parkerer i min indkørsel til efterfølgende kæmpe skænderier, og trusler til mig tilfølge, der er ingen tvivl om at folk syntes jeg er latterlig, men det er jo min private grund og indkørsel!!

Er der nogle der kender loven omkring mit problem, behøver jeg flytte min bil?kan jeg ringe til Falck også henter de bilen på ejers regning eller hvordan skal jeg læse mit problem,? Syntes ikke rigtigt jeg kan finde noget specifikt på nettet :(

håber på råd og hjælp

Du kan jo prøve med et girokort som de gjorde på Roskildefestivalen:
Sakset fra Roskilde avis.
Falske parkeringsbøder ved Roskilde Festival
Politiet modtog torsdag flere anmeldelser fra personer, der havde fundet falske parkeringsbøder på deres biler. Bilerne var alle parkeret på Kamstrupvej tæt ved Roskilde Festivalen. Parkeringsafgifterne var udstedt på private girokort, oplyser politiet.

To mænd på 50 og 51 år fra Roskilde og København var trætte af, at festivalgæster parkerede på det, der viste sig at være en privat grund. Derfor var de begyndt at sætte afgifter på bilerne.

Mændene blev anholdt og taget med til afhøring. De er siden hen blevet løsladt igen, men politiet undersøger omstændighederne nærmere og oplyser, at den juridiske vurdering er, at det ikke er ulovligt at opkræve andre en afgift for at parkere på en privat grund

KS1 05-07-2010 13:44

Ha ha, så godt artiklen, bor selv i Roskilde, så sidder nu bare og venter på at der er nogle der smider sin bil i min indkørsel lf-flg

Men tak for tankerne


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 05:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,565
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, adrianjl3
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 05:04.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden