Fenderen.dk
 

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 1,205
1 medlemmer og 1,204 gæster
jeromeag1
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Off topic (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
-   -   ENN´s Bayliner (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=1850)

Miss Mancini 27-10-2009 18:09

ENN´s Bayliner
 
I morgen tidlig kl. 04.00 kører jeg op til Sommen i Sverige for at vinterklargøre ENN´s Bayliner. Det er en underlig fornemmelse jeg sidder med lige nu, hvor jeg er ved at nedfærdige de ting jeg skal have med på turen. ENN var en rigtig god ven for mig, og at jeg skal vinterkonservere hans båd uden hans tilstedeværelse virker helt forkert.

Der er 4 - 5 timers kørsel fra Helsingborg til Sommen, så det bliver først hen under aften at jeg er tilbage i Hornbæk igen.

Jeg medbringer mit kamera og tager nogle efterårsbilleder fra Sommen - et sted som ENN yndede at benytte sammen med sin familie.

goffy 27-10-2009 18:19

kan godt forstå dig. det må være med blandede følelser at tage derop for at gøre båden klar til vinteren. Har susanne bestemt sig om båden skal sælges til foråret.

Miss Mancini 27-10-2009 18:25

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 18449)
kan godt forstå dig. det må være med blandede følelser at tage derop for at gøre båden klar til vinteren. Har susanne bestemt sig om båden skal sælges til foråret.

ENN og jeg talte tit om at tage Dollarprinsessen med til Sommen - desværre blev det aldrig til noget. Det fortryder jeg bittert den dag i dag.

Susanne beholder båden indtil videre.

Lars T 27-10-2009 19:38

Ja det bliver en knap så sjov tur. Hele tiden vil der være en undertone over hvorfor du er deroppe..!

God tur..

Skibsbyggeren. 27-10-2009 19:45

Jeg forstår udemærket dine følelser. Jeg havde det på samme måde, da jeg stod med min afdøde svogers båd og skulle konservere og dække den den for vinteren.
det er efterhånden 6 år siden, men det var en mærkelig følelse at skulle gøre det selv, når man bare var vant til at give en hånd med.

Campion 165(seb) 29-10-2009 13:02

Du er en god ven...
Hatten af for det.

Lars T 29-10-2009 18:56

Rolf - hvordan gik det.?

Miss Mancini 29-10-2009 19:16

5 Vedhæftelse(r)
Det gik fint.

Turen derop er på ca. 5 timer. Fra Helsingborg til Värnamo og derfra videre mod Österbymo for at ende ved Sommen - rigtig flot køretur igennem de svenske skove, langs søer og tæt på klipperne.

Jeg landede ved Sommen onsdag formiddag omkring kl. 10.00 efter lidt kørsel rundt i området for at finde adressen. Vejnavne gør man ikke så meget ud af i området og GPS´en kunne ikke finde vejen på kortet....Med hjælp fra lokale beboere lykkedes det til sidste at finde vej.

Baylineren blev konserveret med frostvæske i udstødningssystemet - motoren er ferskvandskølet - og druknet i konserveringsolie. Hele motoren blev pænt "isoleret" i Motor Protector ( hos Mercruiser corrosion guard ), så den kan klare den strenge vinter. Igennem de seneste par uger, har der været nattefrost ved Sommen på omkring -7 grader.

Jeg har taget lidt billeder af Baylineren og området omkring Sommen til inspiration.


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 119,202
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, jeromeag1
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:10.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden