Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 581
0 medlemmer og 581 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Off topic (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Manglende tid til båden..... (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=2373)

Miss Mancini 25-05-2010 21:05

Manglende tid til båden.....
 
Det er snart d. 1. juni og ikke destro mindre, så er det nærmere bestemt d.
21. juni, at dagene bliver kortere - bevares, der er stadig 24 timer i døgnet..:)

Jeg har slet ikke fået klargjort Dollarprinsessen, der stadig ligner noget solsorten har slæbt med hjem. Møgbeskidt, værktøj fra vinterkonserveringen i cockpittet, konserves fra sidste sæson i sorte skraldesække osv. osv.
Planen var at der skulle monteres Alpha One drev med HighFive eller Revolution4 propel, men hvis bare jeg får vasket, poleret og ryddet op i båden inden sæsonafslutning, så skal jeg være tilfreds.....:(

Hvad er status hos jer andre ?

Vejrudsigten for i morgen siger 13 grader og solskin.....:(:(:(:(sssurr

NarkoKrig 25-05-2010 22:11

Har været i vandet siden 2 Maj, og sejlet/Wakeboardet siden 9 Maj :)

bhvvs 25-05-2010 22:52

Har kun været i vandet i pinsen, skal ud og finde en ny propel til min yamaha påhængsmotor, den er meget slidt. Ved ikke hvor gammel den er, men tror den er fra 98 som motoren, så det er nok på tide med en ny.

Albjerg 26-05-2010 06:58

Holder stadig hjemme på vejen. Er næsten færdig med motor og mangler så lidt af det udvendige. Men det er så pisse koldt at gå udendørs i øjeblikket, så sæsonen bliver skubbet lidt.... :(

ChristianX 26-05-2010 08:04

Min motor har siden sidste mandag logget 27 sejltimer, så jeg klager bestemt ikke :)

Miss Mancini 26-05-2010 08:23

Citér:

Originally Posted by ChristianX (Indlæg 24417)
Min motor har siden sidste mandag logget 27 sejltimer, så jeg klager bestemt ikke :)

Er det på land eller under sejlads....:) ?

Sarah Louise 26-05-2010 11:22

Jeg har taget en afskedstur i hellwig'en (nåede at tage små 6 sejltimer den her sæson), men tilgengæld har Albin'en og jeg nu været en tur på de syv have i højt solskin (uden vind..hmmmm)...

goffy 26-05-2010 15:23

Citér:

Originally Posted by Sarah Louise (Indlæg 24421)
Jeg har taget en afskedstur i hellwig'en (nåede at tage små 6 sejltimer den her sæson), men tilgengæld har Albin'en og jeg nu været en tur på de syv have i højt solskin (uden vind..hmmmm)...



he he du mangler Hondaen :D

ChristianX 26-05-2010 16:53

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 24419)
Er det på land eller under sejlads....:) ?

Det er hvor den har stået med en balje vand i haven, og så har jeg siddet oppe i båden og givet håndgas og en pils i den anden hånd :DParty0012
spøg til side, Det har været under sejlads :)

Miss Mancini 26-05-2010 17:13

I dag blev understellet på Dollarprinsessen afmonteret - det er hjullejerne på traileren - og skal udskiftes. Det virker som om, at bådtrailer og søvand ikke harmonerer. Det ene hjulleje flækkede under afmonteringen og 15 små kugler trillede om kap med hinanden på jorden....

MartinN 26-05-2010 17:29

Jeg mangler det hele !!!
 
Jeg mangler stadig at få forårsklargjort motor og båd. Motor skal have ny impeller, gearolie og tærezink.

Trailer skal have efterset lejer og bremser, og smøres.

Af en eller anden grund har den tidligere ejer bypassed min vandudskiller, så det skal jeg lige have undersøgt hvorfor (- nogle idéer udover det sikker trængte til at blive skiftet?)

Båden skal poleres all-over og teak-dørken skal have en opfriskning.

Men når både sol, varme og det stille vejr lader vente på sig, er det svært at finde motivationen sssurr

Peter508 26-05-2010 18:57

Vi sejler lystigt hvergang solen skinner og temperaturen har nået de 18 plus grader....:eek:

D.v.s. at vi har været ude 1 gang nemlig pinse lørdag, også en enkelt tur ud af fjorden bare lige for at motionere familie-færgen...

I dag har jeg afmonteret generatoren, og den skulle være fikset imorgen, så jeg kan få den monteret igen...

Albjerg 26-05-2010 20:13

Citér:

Originally Posted by Sarah Louise (Indlæg 24421)
Jeg har taget en afskedstur i hellwig'en (nåede at tage små 6 sejltimer den her sæson), men tilgengæld har Albin'en og jeg nu været en tur på de syv have i højt solskin (uden vind..hmmmm)...

Kan Albinen ikke plane? Køb et andet skiw :rolleyes: Jeg mener at der var nogle englændere som havde bygget en sejlbåd, som faktisk kunne plane med en 70 hk's påhængsmotor...??..

Sarah Louise 27-05-2010 08:37

Citér:

Originally Posted by Albjerg (Indlæg 24444)
Kan Albinen ikke plane? Køb et andet skiw :rolleyes: Jeg mener at der var nogle englændere som havde bygget en sejlbåd, som faktisk kunne plane med en 70 hk's påhængsmotor...??..

Hehe - den 16 HP Beta Marin motor der sidder i, får faktisk stævnen til at løfte sig og sætter badeplatformen under vand når jeg giver gas!!!!

Men jo, manglede lidt Honda'en :(

FletcherV8 27-05-2010 10:20

Næsten klar
 
Venter dog stadig på mine 4"rustfri gennemføringer hmm på 3 uge nu... men det er det jeg venter på lige nu...er ved at gå ud af mit gode skind

Miss Mancini 29-05-2010 16:29

Up-date:

Dækkene på bådtraileren blev efterset i dag og desværre var de alle fire en udskiftning værdig. Dækkene havde en "bæregodkendelse" på 84N, der efter det lokale dækcenter er alt for lidt til den samlede vægt, når båden opbevares eller transporteres.

Det endte med fire nye dæk med godkendelse 91N til en samlet pris på
2800,- kr. all in.

Tromler med nye lejer er klar til afhentning, men fakturabeløbet endnu ukendt.

Miss Mancini 30-05-2010 11:09

Yderligere 2000,- kr. blev "investeret" i bådtraileren til 4 x hjullejer incl. montering - dvs. de første 4800,- kr. er brugt på at få bådtraileren gjort klar til brug......

goffy 30-05-2010 11:51

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 24532)
Yderligere 2000,- kr. blev "investeret" i bådtraileren til 4 x hjullejer incl. montering - dvs. de første 5800,- kr. er brugt på at få bådtraileren gjort klar til brug......

hvornår begynder du på båden fjupeqopq det er trods alt den der skal sejle

Miss Mancini 30-05-2010 12:07

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 24533)
hvornår begynder du på båden fjupeqopq det er trods alt den der skal sejle

Når bådtraileren er køreklar, så båden kan fragtes frem og tilbage på matriklen....:):)

goffy 30-05-2010 13:51

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 24534)
Når bådtraileren er køreklar, så båden kan fragtes frem og tilbage på matriklen....:):)

det er for bøvlet med den trailer , få en fast havneplads :D:D


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:35.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,570
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, BooneAmare
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:35.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden