Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 571
3 medlemmer og 568 gæster
HatlodRisamally, RunakFeema, XardasChotref
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Forsikring (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=102)
-   -   Hvilket selskab? (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=4078)

DasBoot 16-08-2012 11:21

Hvilket selskab?
 
Hej

Jeg har rodet mig ud i ny båd, Quicksilver 520 Flamingo (opgradering) og skal have forsikret dyret. Det selskab jeg er i nu ønsker ikke at forsikre den, de vil ikke længere forsikre både. Jeg har fået tilbud fra 3 selskaber Yacht-Pool, Søassurancen Danmark (Ærø) og Pantaenius. Pantaenius vil ikke kaskoforsikre både over 10år, så de er udelukket. Er der nogen der har erfaringer med de to andre?

Mvh Sune

MortenBP 16-08-2012 13:00

Prøv Bavaria. Ralph der fra, er bruger her på forum(Manorwar). Måske giver han oven i købet rabat til Fenderens brugere.

DasBoot 16-08-2012 13:08

Jeg ved godt han er bruger herinde, der var en tråd, hvor der vist var noget om han meldte ud at han opsagde sponsoraftalen for fenderens brugere:-/ så den duer vist ikke:-(
Men jeg kan jo lige prøve at se om Bavaria kan være med.
Tak for svaret:-)

Softice 16-08-2012 13:33

Citér:

Originally Posted by DasBoot (Indlæg 40264)
Hej

Jeg har rodet mig ud i ny båd, Quicksilver 520 Flamingo (opgradering) og skal have forsikret dyret. Det selskab jeg er i nu ønsker ikke at forsikre den, de vil ikke længere forsikre både. Jeg har fået tilbud fra 3 selskaber Yacht-Pool, Søassurancen Danmark (Ærø) og Pantaenius. Pantaenius vil ikke kaskoforsikre både over 10år, så de er udelukket. Er der nogen der har erfaringer med de to andre?

Mvh Sune

Jeg forstår ikke at Pantaenius ikke vil forsikre både over 10 år. Jeg hat haft min forsikret der og den er fra 1984.

DasBoot 16-08-2012 13:37

Det ved jeg heller ikke hvorfor?

LarsG 16-08-2012 14:29

Jeg har min kaskoforsikret hos Søassurancen Danmark (Ærø) igennem 3 år nu og er fint tilfreds, men jeg har ikke anmeldt skader til dem, så jeg ved indtil videre kun at de er gode til at besvare email og tlf. (og tage imod penge via PBS :))

Peter508 16-08-2012 15:20

Jeg har Søassurancen.

Og jeg har oveni haft brug for dem, da jeg for et par år siden bankede skruen imod en stor sten i Svendborg Sund.

Fantastisk hurtig og gnidningsfri service, jeg har kun godt at sige om dem.

goffy 16-08-2012 21:29

har alle forsikringer hos trekroner. Har dog aldrig haft brug for bådforsikringen så hvordan de takler en skade vides ikke. vi havde indbrud for et par år siden og en skade på bilen + konen mistede sin 2 år gamle cykel lige inden ferien i år, og ved disse sager har der ikke været nogen uenigheder :D

Søren S 16-08-2012 21:39

Hej.

Har du overvejet at melde dig ind i Småbådsklubben og lade dig være forsikret i Tryg.
Det koster 100,-kr. i oprettelse og 475,-kr om året.
For dem får du et fint blad 3-4 gange på et år.

Småbådsklubben har en special aftale med Tryg om at Deres medlemmer får en billiger forsikring end ellers.

Jeg har aldrig selv haft brug for min forsikring hos dem. Men dem der har været så uheldigte at ha brug for dem.
De siger de er hurtigte til at afgøre og komme til lommerne.

Småbadsklubbens hjemme side.
http://www.smaabaadsklub1.dk/

God dag
Søren S

DasBoot 17-08-2012 07:58

Tak for alle input:-)

Jeg tror at Ærø får en kunde:-) mht. Trekroner hvor jeg har den anden båd forsikret, så blev jeg ringet op af dem og de flytter alle bådforsikringer over i Codan, som åbenbart ejer Trekroner. Så dem bliver det ikke igen:-(

thg 17-08-2012 11:33

Jeg har selv min båd hos Bavaria, men har ikke haft brug for dem, så ved jo reelt ikke hvor gode de er, men billige er de ihvertfald og med uden en masse "det dækker forsikringen ikke" og med meget lav selvrisiko!

Har tidligere fået priser fra:
Tryg
Topdanmark
Codan
ETU
1st Marine
Ærø
Yachtpool
Pantaenius

og eneste af dem som havde en bare nogenlunde pris på min båd var ETU.

Mine forældre har en ca. 14 år gammel motorbåd og har fået rimelig fornuftige priser fra Topdanmark, Codan og 1st Marine.


Mht. Ærø har de vist en lidt ufair klausul hvis man påsejler med sit drev som kan koste en selv meget dyrt, men hvis man har påhængsmotor er risikoen jo nok mindre.

ajacobsen 17-08-2012 14:01

Kan tilslutte mig tryg via ssk. Har brugt dem to gange absolut ingen problemer!

poca 17-08-2012 21:49

jeg har bavaria, og er meget tilfreds jeg fik stjået min motor for 2år siden. jeg fik en meget fair behandling. og tillige med er det billig.

Thomas Lindt 20-08-2012 10:59

Jeg ville aldrig anbefale Bavaria.
De er gode nok til at love gul og grønne skove når du laver forsikring og så efterfølgende sendes der girokort som vindenblæser.
Når lokummet brænder har de en mekaniker der ikke kommer som aftalt eller overholder hans aftaler og alt papirarbejdet skal pluselig forgå med moderselvskabet og øvenikøbet på tysk! (svært for mig som er lidt ordblind i forvejen).

Jeg hører også om andre historier om dem på Roskilde Havn

Casper T 20-08-2012 14:15

Kun positivt om Bavaria ,jeg kunne ikke finde noget bedre tilbud samt betingelser til mine både.heller ikke problemmer med at opsige da den ene båd
var solgt.

Ps.

Jeg har hørt om en der var forsikret gennem småbåds-klubben(gruppe aftale hos tryg)der ikke fik den erstatning han skulle have fordi hans båd faldt uden for katagorien ,trods han var optaget i småbåds-klubben,så vær sikker på det er en fiskemaskine i har hvis i går den vej .

thg 20-08-2012 15:21

Men er der nogen der har decideret gode erfaringer med Bavaria i et skadestilfælde - det er jo egentlig først der man finder ud af om et forsikringsselskab er godt eller dårligt?

Peter508 20-08-2012 15:24

Helt generelt med hensyn til forsikringsselskaber....

Så kender man ikke sit selskab, før man har haft brug for det.....

Alle vil anbefale det billigste selskab, sålænge de ikke har haft brug for det....

Det billigste kan stadig være godt, og det dyreste kan stadig være skidt.

Jeg ville udelukkende lytte til folk der har haft brug for sit selskab, og den oplevelse de har haft der igennem. Også naturligvis kigge betingelserne godt igennem, for der er forskel på om du sejler med fast skrueaksel, med drev osv....

thg 20-08-2012 15:25

Citér:

Originally Posted by Peter508 (Indlæg 40344)
Helt generelt med hensyn til forsikringsselskaber....

Så kender man ikke sit selskab, før man har haft brug for det.....

Alle vil anbefale det billigste selskab, sålænge de ikke har haft brug for det....

Det billigste kan stadig være godt, og det dyreste kan stadig være skidt.

Jeg ville udelukkende lytte til folk der har haft brug for sit selskab, og den oplevelse de har haft der igennem. Også naturligvis kigge betingelserne godt igennem, for der er forskel på om du sejler med fast skrueaksel, med drev osv....


Lige præcis - og derfor kunne jeg godt tænke mig at høre fra nogle som har gode erfaringer med Bavaria som har haft brug for dem?

Casper T 20-08-2012 16:07

papir fra bavaria kommer fra "mannheimer versicherung"hvis du skal google lidt

Thomas Hansen 24-08-2012 12:10

Jeg havde igennem danske toursejlere en ansvarsforsikring hos trekroner. Min erfaring var knap så god.
Mine fortøjninger var blevet løsnet i forbindelse med et tyveri af motoren.

Motoren har jeg vinket farvel til og fået en ny og bedre :-)

Men båden har så, i de løsnede fortøjninger banket snuden ind i bolværket og ødelagt broen en smule (helt ny båd bro). Så det tænker jeg går under ansvarsforsikringen.

Men hos forsikringen mener de at skaden er sket da en person uden min tilladelse har brugt båden. (hvis jeg selv havde styret båden ind i samme bro med 5 knob havde de dækket)
Så ingen penge til reperation af bro.

Heldigvis kunne skaden udbedres af mig selv til næsten ingen penge.


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,537
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, XardasChotref
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:44.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden