Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 585
1 medlemmer og 584 gæster
Kyliehot
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Off topic (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Samme fælge/dæk på VW og Audi (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=3116)

Clasg 06-04-2011 22:01

Samme fælge/dæk på VW og Audi
 
Jeg har i dag købt en Audi A4 1,9 TDi Avant (130 HK , 6 gear) fra 2004.
Jeg skal hente den på lørdag, og glæder mig helt vildt :-)

Nu kommer spørgsmålet:

Kan jeg genanvende vinterdæk + fælge fra Passat'en på Audi'en såfremt bolthullerne passer ?

Passat'ens mål er 195/65 R15 H Fælgbredde 6 tommer
og Audi'en bruger 195/65 R R16 V Fælgbredde 7 tommer.

bhvvs 06-04-2011 23:03

Prøv Thansens fælgguide der kan du se afstanden mellem boltene og hvad hulmålet er på fælgene så har du svaret på om fælgene passer fra den ene til den anden.

poca 07-04-2011 07:04

hullerne passer fra den ene til den anden, men hjulets diameter er ikke den samme.

Lars T 07-04-2011 08:42

Ta et kik i instruktionsbogen og find de dæk bilen er monteret med ab fabrik. Indtast oplysningerne opå de "gamle" og de nye dæk her http://old.eurowheels.dk/Beregninger.asp?kode=TEST5
og du vil kunne se om det er lovlige.

Chribs 07-04-2011 15:49

Hejsa. De bruger begge 5 x 112, og selv om det ene sæt er en tomme mere i diameter, er du procentsvis inden for den grænse der må være i forskel i rulle-omkreds.

Hvis indpresseningen er den samme eller højst afviger 10mm, gør det ikke nogen at det ene sæt er bredere, bare du kan lave fuldt styreudslag uden de rammer på, og at de ikke stikker uden for skærmen...

Dækkenes fartkode og bærekode skal også passe mellem de to biler...

Du skal huske at din fartvisning vil ændre sig lidt...

Clasg 07-04-2011 18:37

Citér:

Originally Posted by Chribs (Indlæg 31656)
Hejsa. De bruger begge 5 x 112, og selv om det ene sæt er en tomme mere i diameter, er du procentsvis inden for den grænse der må være i forskel i rulle-omkreds.

Hvis indpresseningen er den samme eller højst afviger 10mm, gør det ikke nogen at det ene sæt er bredere, bare du kan lave fuldt styreudslag uden de rammer på, og at de ikke stikker uden for skærmen...

Dækkenes fartkode og bærekode skal også passe mellem de to biler...

Du skal huske at din fartvisning vil ændre sig lidt...

Tak for gode svar til jer alle :-)

Heldigvis går jeg fra 7 tommer til 6 tommer, og ikke omvendt, så mon ikke det går an !
Hvad værre er, at jeg kunne ikke få vinterfælgene af idag :-(
De sidder urokkeligt fast. Det er et stort lokalt værksted, der satte dem på sidste år, og de får også lov til at løsne dem igen !

Chribs 07-04-2011 19:07

Citér:

Originally Posted by Clasg (Indlæg 31661)
Tak for gode svar til jer alle :-)

Heldigvis går jeg fra 7 tommer til 6 tommer, og ikke omvendt, så mon ikke det går an !
Hvad værre er, at jeg kunne ikke få vinterfælgene af idag :-(
De sidder urokkeligt fast. Det er et stort lokalt værksted, der satte dem på sidste år, og de får også lov til at løsne dem igen !

Jeg plejer enten at slå hårdt på bagsiden af dækket med en mukkert eller sænke donkraften så meget at bilens vægt løsner fælgen...

Det er jo korrosion der nærmest får fælg og nav til at gro sammen, så der hjælper kun rå vold :)

Casper T 07-04-2011 20:06

løsne møtrikker køre en lilletur et par skarpe sving og vupti då er de løseDDriver

Clasg 07-04-2011 20:08

Alle nævnte forslag er afprøvet uden held :-(


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 02:55.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,573
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, WillieNam
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 02:55.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden