Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 562
0 medlemmer og 562 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Trailer (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Trailerlås (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=1014)

Casper T 17-02-2009 16:03

Trailerlås
 
Da jeg iøjeblikket er ved at tegne ny forsikring til båden ,mangler jeg en hjullås til traileren,hvilken bruger i den skal være nem og montere

Anders kr 17-02-2009 16:12

Skal det være på hjulet? og ikke bare koblingen ude foran man sætter krogen du skal låse?

Casper T 17-02-2009 16:17

med hjullås mener jeg en på hjulet

ChristianX 17-02-2009 16:19

Lige HER kan du få det.

Casper T 17-02-2009 16:20

ved du om den er nem at montere? 20sek eller 2min

Anders kr 17-02-2009 16:32

når oka, fordi jeg har selv bygge låse til mine traileren, men ved ikke om de ville blive godkendt af forsikringsselskabet?

Men min trailer løber INGEN med det helt sikker des mindre de løfter den med en kran!

ENN 17-02-2009 16:37

Jeg benytter sådan en her

http://corona-pitzner.dk/typo3temp/pics/06d1ec4035.jpg

http://corona-pitzner.dk/corona-pitz...ash=827e1c52a4

Den opfylder piratens krav men i praksis bør den kombineres med låsebolte til fælgen ellers kan man bare skrue fælgen af og sætte en anden på.

Og dertil bruger jeg en koblingslås fra harrald skrald

Jeg må dog sige at uanset hvad man låser med så kan det overvindes let af en vinkelsliber - så man højest forsinker tyveriet

Min båd står så - når jeg ikke bruger den - i en maskinhal indelåst og på et sted hvor der ikke kommer fremmedelf-flg

Anders kr 17-02-2009 17:05

Hvor der er vilje er der vej,

Så tror aldrig man kan kardere sig helt, dog gøre den så svært for tyven så det nemmere at tage den ved siden af, men det også lidt synd at tvinge dem over til naboenpoppe

Strøyer 17-02-2009 17:11

Hvad med at afmontere kuglekoblingen, Og klodse traileren op uden hjul. ?
selvfølgelig kun ved længervarende opbevaring.
Jeg kan godt se problemet hvis man sejler hele året.

Lars T 17-02-2009 19:46

Jeg afmontere min kuglekobling, men igen med en kran kan alt jo lade sig gøre.! :(

Casper T 17-02-2009 21:12

det der med at tage hjul+kuglekopling af er lidt overkill hvis bare man skal på vandet et pa timer,heller ikke nogen nem løsning,det er for at overholde piratens krav men 2låse på trailer en på hjul+en på kugle,jeg er på jagt efter noget der er nemt at montere jeg hader ting man skal bøvle med

ENN 17-02-2009 21:13

Citér:

Originally Posted by Casper T (Indlæg 9003)
det der med at tage hjul+kuglekopling af er lidt overkill hvis bare man skal på vandet et pa timer,heller ikke nogen nem løsning,det er for at overholde piratens krav men 2låse på trailer en på hjul+en på kugle,jeg er på jagt efter noget der er nemt at montere jeg hader ting man skal bøvle med

Helt enig - det er også min holdning - så en Harrand Skrald kuglelås og en hjullås af dem til 600 kr er hvad jeg bruger

Lars T 17-02-2009 21:14

Ja kan sagtens se hvor du vil hen :) En hjullås er nemmest..
Jeg vil tror at det tager mig små 5 minutter at pille min kobling af - og jeg er på ingen måde værktøjsvant ;)

Strøyer 17-02-2009 21:20

Det er også bare ved længere opbevaring jeg mener.
hvem gider at skrue det af/på en gang om ugen. ?
Men hvorfor så ikke lave en stålpig eller støtteben der kan køres ned i jorden og løfter akslen og derefter aflåses, Så kører den jo ingen vegne,
Det må kunne laves nemt med en saks-donkraft eller noget gevindjern og lidt snilde.

ENN 17-02-2009 21:22

Ideen med at pille koblingen af er god sådan rent tyveripræventionsmæssigt - men forsikringsbetingelserne kræver låsene (selvom de måske er mindre effektive end at pille koblingen af) så derfor følger jeg den metode

Når båden en sjælden gang ligger i vandet ved sommerhuset UDEN jeg er i hytten (sker ca 5-7 dage om året) så fjerner jeg en motordel (strømfordelerrotoren og nøglen til hovedafbryderen) det vil give en evt tyv betydelige problemer at finde ud af - og forsinke eller umuligøre at båden kan sejle væk med tyven ved roret - han får i hvert fald ikke gang i motoren medmindre han tilfældigvis går rundt med en rotor til en strømfordeler på en Mercruiser 3,0 - og det gør de færreste-dlof--f

Casper T 17-02-2009 21:28

der er vel seriøst ikke nogen af jer der piller kuglekoblingen af når i forlader rampen,for så at sætte den på igen når i har sejlet færdig,når jeg kommer ind er det nogen gange ved at blive mørkt,så magter jeg ikke at fumle med topnøglesæt/fastnøgler for tage båden op igen...........nej jeg er på jagt efter den nemmeste hjullås noget man kan tage af og på på 20sek

ENN 17-02-2009 21:30

Den jeg linkede til tager 10 sek at sætte på / tage af og harrald skralds kuglelås tager vel tilsvarende tid at af/på montere - altså hvis man har nøglerne til låsene

Skal de afmonteres uden nøgle er det hurtigste nok en batteridrevet vinkelsliber det vil tage tja 20-30 sekunder for kuglelåsen - og måske 1 - 1,5 minut med hjullåsen

_/lighthouse)_

Manorwar 18-02-2009 05:40

BF.dk kræver en hjul og en koplingslås ellers er der ingen dækning med tyverie af trailerbåd.
kunde skal beviser at han har haft begge dele, so husk at opbevare kvitering og tage nogen billeder med settet
jeg anbefaler den appace fra t hansen .begge fås for ca. 600kr og er nemt at montere
låsene skal har CE mærkat .

Casper T 18-02-2009 07:37

2 Vedhæftelse(r)
er det de 2 du tænker på,det fremgår ikke lige de er CE godkendt,jeg sender lige en ud at kigge på dem.

Casper

Manorwar 18-02-2009 16:47

ja der er de låse ..og de er godkent ..
jeg bruger sammen set på al mine både .
hurtig og nemt og prisen er i orden.


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 04:59.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,565
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, adrianjl3
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 04:59.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden