Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 565
3 medlemmer og 562 gæster
Brantsmoomasar, Victorujk, VigoVob
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Elektronik (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=73)
-   -   NARGUS TV Antenne (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=2409)

PCP 11-06-2010 00:51

NARGUS TV Antenne
 
Sidste år monterede jeg en NARGUS TV Antenne i toppen af masten på min sejlbåd. Den virkede fint hele sidste sæson. Men i år er den fuldstændig død, jeg kan ingenting se.
Har det noget at gøre med at man er gået over til de nye digitale signaler? Jeg troede jo at det var en digital antenne der også kunne tage de nye signaler, men nej...

Hvad kan jeg gøre, måske montere en digital box til den, men hvordan?

Nogen der kan hjælpe?

Peter

thg 11-06-2010 06:03

Antennen burde du godt kunne bruge, men der skal en DVB-T digitaltuner i enten tv'et eller en separat digitalboks før at du kan se noget!

Softice 11-06-2010 07:28

Antennen fejler helt sikkert ikke noget. Hvis dit tv ikke indeholder en DVB-T digitaltuner skal du montere sådan en fætter. Husk at den skal overholde MPEG-4 standarten så får du alle kanaler ( dem der er gratis + dem du skal betale for).Betalingskanalerne skal der en aftale med en udbyder af disse.Hvis du hjemme i privaten har f.eks Bokser med et indstikskort så få en DVB-t tuner med plads til kort så kan du bare tage kortet med i båden og se dem der.
Gå ind på Google og søg på DVB-T tuner så kommer der steder hvor du kan købe dem.
God jagt

Lars T 11-06-2010 19:39

Som de andre skriver er det højst sandsynligt tv'et den er gal med. En tuner ville kunne klare skærene hvis det er tv'et som halter.
Hvilket tv er det?

bhvvs 11-06-2010 23:21

Citér:

Originally Posted by PCP (Indlæg 24798)
Sidste år monterede jeg en NARGUS TV Antenne i toppen af masten på min sejlbåd. Den virkede fint hele sidste sæson. Men i år er den fuldstændig død, jeg kan ingenting se.
Har det noget at gøre med at man er gået over til de nye digitale signaler? Jeg troede jo at det var en digital antenne der også kunne tage de nye signaler, men nej...

Hvad kan jeg gøre, måske montere en digital box til den, men hvordan?

Nogen der kan hjælpe?

Peter

Når du køber digitaltuner, så sørg for den kan klare MPEG 4 standarden, ellers kan den ikke bruges efter 2012, da forsvinder MPEG2 standarden.


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 15:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,525
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Brantsmoomasar
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 15:34.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden