Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 551
1 medlemmer og 550 gæster
Juliieg
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Efterlysninger (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=75)
-   -   Tyveri / Efterlysning af MARIAH SX18 (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=4085)

Ibber36 20-08-2012 18:14

Tyveri / Efterlysning af MARIAH SX18
 
1 Vedhæftelse(r)
Har i weekenden mistet min dyrbare båd og trailer, begge dele er stjålet fra overvåget P plads i Hvidovre. mellem fredag nat og mandag kl. 17.00

Skulle nogen se min båd, som er en MARIAH SX18 hvid, med sort stribe på
Eller trailer med reg. nr. MY5645 så vil jeg blive meget glad for jeres henvendelser.

Mvh. Jesper

mobil. 30628715

Horizonblue 20-08-2012 19:39

Holder øje her i østjylland (Horsens-Århus).

Albjerg 21-08-2012 06:46

Holder udkig her i det sønderjyske... Sur røv at miste båden. sssurr Bådens navn?

Lars T 21-08-2012 08:39

Det er da bare løgn.!!

nicolajjetrider 21-08-2012 08:55

Hvis de har noget brugbart på overvågningen så giv det gerne videre til mig eller Midt sjællandspoliti, de er nemlig informeret om vores tyveri også. Der var desværre ikke noget brugbart fra overvågningen. :(

- Kæft hvor er det bare højsæson for tyveri pt.

Fletcher14 21-08-2012 12:29

Hvor er det sygt. Jeg havde indbrud natten til lørdag - og genboen havde også indbrud. Jeg fik dog afbrudt det med en 50 cm Mag-Lite og en 10 min forsinket patrulje, der kunne oplyse, at det var en travl nat.

Fletcher14 21-08-2012 12:37

Jeg er i øvrigt mega nysgerrig på, hvordan de håndterede låse-anordninger og GPS-tracker. Det er en kriminel udvikling, alle med trailere må forholde sig til.

Ibber36 21-08-2012 17:07

Hej alle,

Tak for jeres support og også spørgsmål ifb. med tyveriet af min kære Mariah SX18

Så hermed lige en kort status,

Båden har jeg fundet i nat et sted her på sjælland, og med hjælp fra forsikringen fået båden bjærget og sikret.

Men bådtraileren er stadig forsvundet!

Jeg lover at komme med flere detaljer senere, men vil ikke afsløre alle detaljer nu, af hensyn til efterforskningen pt.

FletcherV8 21-08-2012 17:13

Ja det er fandme sur røv, skal nok sige til hvis jeg støder på den her sydvest på... er der ikke trackker monteret ?

Fletcher14 21-08-2012 19:21

Det var dog glædeligt, at Mariah'en er i behold. Det lyder lovende, hvis det er GPS'en, der kan tilskrives denne lykke.

PROSECCO 23-08-2012 22:19

halløj..

Fedt båden er fundet.. men var det en tracker der gjorde udslaget?? og i så tilfælde hvilken... Det vil måske hjælpe mange af os om der er noget der fungere godt og korrekt..

J

Ibber36 27-08-2012 22:47

Hej igen,

Båden er sikret, men er ikke helt uden skader, og afventer pt. forsikringen skal besigtige skaderne. samt få kontrolleret motor og drev for evt. skader.

Jeg kan se at båden er blevet brugt godt og grundigt, da batterierne er revet ud af deres fæste i motorrummet og stod helt skævt da jeg fandt båden.

og båden flød med div. affald, dåser og ting som ellers var stuvet væk i handskerummet mv.

Min 20 ltr. reservedunk er tømt.

Tyvene har brækket en kontakt op til LED motorrums belysningen, sikkert med formodning om at der var en skjult tracker, for sikringen er også fjernet til netop denne kreds.

Min nye biminitop har været pakket ud og slået op, og har nu fået en flænge i stoffet

Tændingslåsen er væk, og motor startet ved kortslutning.

Radioen stjålet, selv om jeg har frontpanelet!

Mine reservedels kasse med, ekstra filtre, tændrør, kileremme og sikringer mm. er stjålet.

Diverse fiskegrej, redningsveste, og andre små effekter er stjålet

Bådtraileren er stadig forsvundet, og den ser jeg nok aldrig igen desværre.
surt når jeg næsten lige havde monteret alu gangbro, og helt nyt bånd på spillet.

Jeg blev, og er! rigtig ærgerlig over tyveriet, og det at andre har sejlet i min båd og behandlet den hensynsløst.

Alle som kender mig og min båd, ved hvor meget jeg holder af den båd, og hvor meget jeg har passet på den.

Og på trods af alle mulige foranstaltninger i form af overvågning, sikring med div. låse gps tracker etc.

så har tyvene haft held til at få adgang til båden på opbevaringsstedet, som er indhegnet og med kodeadgang,

Bevidst undgået deres overvågningskameraer, jammet eller sat min tracker ud af spil, aner ikke hvordan faen de har kunne gøre det?

Fjernet min trailerlås, og derefter slæbt afsted med hele sættet efter en lille sort fiat uno eller lign.

Mit held er at jeg tænkte lidt kreativt, og jeg med held, fik fjern aktiveret trackeren igen, og fik derved positionen, hvorefter jeg fandt båden i samarbejde med politiet i Ishøj Havn.

Men alligevel en lidt trist og tidlig afslutning på sæsonen.

bhvvs 27-08-2012 23:35

Føler med dig, det er pi... irriterende at man ikke kan have sine ting i fred for de møgøre der stjæler, håber du får hele baduljen erstattet af forsikringen, selvom sæsonen nok er slut for dig i denne omgang.
Mvh.Bent.

Abjo 28-08-2012 17:05

Nu er det vel ikke din trailer der bliver solgt her? Annoncen er oprettet 2 dage efter du fik stjålet båden.

http://www.baadgalleri.dk/marked/uds...nderup_trailer

MortenBP 28-08-2012 17:52

Uanset hvad, så stinker det da langt væk af hæler varer! Hvorfor har man en komplet trailer liggende som reservedele? Jeg ville holde mig laaaangt væk!

Ibber36 28-08-2012 18:03

Hej,
Tak for info.
Men delene er ikke fra min trailer,
min trailer har metalskærme, og er forsynet med helt nyt gult ALKO 50mm. bånd på spil. samt monteret med en helt ny lang alu gangbro.

Har nu set overvågningsvideoen
og at trailer og båd blev trukket fra stedet kl. 19.44 , efter tyvene havde brugt ca. 42 minutter på at bryde trailerlås op, og udskadeliggøre GPS tracker, mm.

og ikke at forglemme, efter en sølvfarvet fiat punto, med 2 personer af anden etnisk herkomst.

Tænker at det normalt vil vække opsigt, og se temmelig unaturligt ud at komme trækkende på gl. køge landevej med 18 fods båd på krogen af en punto og i dagslys!

Ibber36 28-08-2012 20:44

så er der billeder!
 
3 Vedhæftelse(r)
Hej igen,

Så er der sakset lidt billeder af Tyveriet til jer,

Bilen en Sølvgrå Fiat Punto, med træk!
Reg. nr. mangler de første bogstaver 2 men har så 5743 og mangler så det sidste ciffer kan være 0

Horizonblue 28-08-2012 21:50

Er der andre, som har fået tændt deres dræber-instinkt lige nu....?
sssurrsssurr:chainsawguy:

PROSECCO 28-08-2012 22:24

Halløj---


Hvor var lige det gode billed af Gatling kanonen... En kanon overvågning:D...

Det burde være muligt at finde bilen med mindre pladerne er stålet,,,fjupeqopq som de sikkert er ...

Kunne stadig godt bruge et navn på trackern??? hvis ikke her så på en PM...

Det er nu ikke så forfærdeligt svært at omgåes en tracker, specielt hvis men er fra et østerliggendeland... der fåes en scrambler for ingen penge.. det er bare at aktivere den og de fleste signaler dør.., og den kan aktiveres for et kort område ex ø5-10m og arbejde i fred; og så kan man stadig kan ha en uden for området til at holde vagt..
Men scrambleren er også på batteri og har en begrænset tid...

J

Horizonblue 28-08-2012 22:29

1 Vedhæftelse(r)
As requested.....


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 15:03.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,568
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, zestoretic price
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 15:03.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden