Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 479
0 medlemmer og 479 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 793, 17-05-2024 at 20:06.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Spørgsmål til køb og vurdering af båd (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=100)
-   -   Grand Banks (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=1632)

Peter508 04-08-2009 20:04

Grand Banks
 
Jeg er sådan stille og roligt begyndt at danne mig et billede af vores næste båd...Og er også begyndt at kigge lidt efter en, uden at vi dog er hverken halv eller hel tæt på at skulle skifte vores Wiking ud....

Men af de mange båd typer der findes, er jeg i meget høj grad tiltrukket af trawler typerne.

Og af trawlerne er jeg mest tændt på Grand Banks, der er bare et eller andet over dem....

Er der nogen der har kendskab til dem, eller evt. ligefrem erfaring med dem ??

Jeg kigger en del i USA, da der er temmelig mange af dem + at prisen er noget mere menneskelig end på dette kontinent....

ENN 04-08-2009 20:07

Ja se nu nærmer vores smag sig Peter - Grand Banks ville være et af mine klare valg hvis jeg skulle have en båd i den størrelse

De er velbyggede og utroligt søstærke - og så er de smukke efter min mening

ChristianX 04-08-2009 20:08

Min farmor og farfar har haft sådan en Grand Banks i et par år, den var de rigtig glad for, og sejlede også tit på længere ture til sverige og tyskland (lå i Fakse Ladeplads) De solgte den til fordel for en Autocamper :(

Peter508 04-08-2009 20:16

Sælge en båd til fordel for en autocamper...fjupeqopq det er jo rystende....

Ja ENN de er ualmindelig smukke, jeg har set nogle meget velholdte eksemplarere i vores ferie, der er dælme noget majestætisk over sådan en...

ChristianX 04-08-2009 20:20

Citér:

Originally Posted by Peter508 (Indlæg 16080)
Sælge en båd til fordel for en autocamper...fjupeqopq det er jo rystende....

Ja det er det, men de var kommet godt op i årene, så det var nok bedre at blive på land ;-):DParty0012

Lars T 04-08-2009 20:21

Nøj Peter, du har ramt en nerve med dit indlæg ;)
De er virkelig fede, specielt de gamle som er blevet renoveret og opdateret indvendigt.! Jeg har set en del i sydfrankrig, og de var bare for lækre. Både måden de ligger i vandet på men også det er de virkelig har fremragende layouts - noget som ikke alle både har.!

Har altid godt ville have en 42"-48" med en 18" Phantom hængende bagpå ;)

Her er til et par timers surfing :)
http://www.boatshop24.dk/web/dk/such...ks&SORTORDER=1

Miss Mancini 04-08-2009 22:18

1 Vedhæftelse(r)
Jo, Grand Banks er ærke amerikanske - klodsede i designet men ufattelig rummelige og robuste ( som amerikanske biler ).

Bådene fik så vidt jeg husker deres debut i 80´erne. Der er efterfølgende lavet mange kopiversioner bl.a Marine Trader / Husky Dane mv. Intet slår dog "The Original" !

Min drømmebåd er dog en Princess 435 - den står for mig som den ultimative motorbåd. Smag er vidt forskellig - heldigvis for det....:):):):)

Peter508 04-08-2009 22:44

Grand Banks er en gammel model....jeg mener at de første kom i tresserne, dog kan de godt være dukket op før det....

Jeg synes at æstetikken ved dem, er så meget højere end eksempelvis den afbillede Princess, men jeg er også forholdsvis old school i min smag sådan helt generelt....

Drømmen vil være en Grand Banks classic enten 42 eller 36 fod og helst sådan fra midt halvfjerdserne, også naturligvis i en outstanding stand...

Alternativt kan jeg sagtens "nøjes" med en 32 fods sedan....samme årgang dog...

Manorwar 05-08-2009 05:42

grand banks er en flot klassisk hus på vandet ..
men jeg heller købe mig en 42" benetau trawler den er rigtig rigtigt lækkert . fås via Boatlife.dk

Miss Mancini 05-08-2009 06:32

Citér:

Originally Posted by Peter508 (Indlæg 16098)
Grand Banks er en gammel model....jeg mener at de første kom i tresserne, dog kan de godt være dukket op før det....

Jeg synes at æstetikken ved dem, er så meget højere end eksempelvis den afbillede Princess, men jeg er også forholdsvis old school i min smag sådan helt generelt....

Drømmen vil være en Grand Banks classic enten 42 eller 36 fod og helst sådan fra midt halvfjerdserne, også naturligvis i en outstanding stand...

Alternativt kan jeg sagtens "nøjes" med en 32 fods sedan....samme årgang dog...

Ja, jeg har set lidt nærmere på det og tilsyneladende kom de første Grand Banks modeller allerede i tresserne - du har ret Peter508.

Der er uden tvivl retro stil over Grand Banks sammenlignet med Princess 435 - sidstnævnte er blot en blandt mange i samme layout, design mv. Grand Banks er sin helt egen på en charmerende måde.

Har du kigget efter et velholdt eksemplar i USA ?

Peter508 05-08-2009 09:46

Jeg har ikke kig på en speciel lige pt, vi skal ikke ud og have ny lige nu ( har jeg sagt før, og alligevel har vi skiftet -dlof--f )....

Der er lidt omkring import fra USA og ce mærkningen jeg er lidt usikker på, ligeledes har jeg hørt at både fra USA i de årgange jeg gerne vil have, er svære at få godkendt i EU...

Jeg har dog lidt kontakt med en brooker fra Ft. Lauderdale...

Peter508 09-08-2009 19:01

I forbindelse med jobbet har jeg kontakt til en fyr, som har kørt nogle kampagner for os her i foråret, og også skal køre noget for os i efteråret...

Han er igang med at få denne lille sag hjem fra USA, lige præcis sådan en som jeg meget gerne vil have op underneglene....og nej det var ikke udelukkende derfor jeg hyrede ham...-dlof--f

http://newimages.yachtworld.com/2/0/...?1232574065000

Han har lovet at give mig en fuld beretning omkring importen af båden, så det glæder jeg mig da til at høre lidt mere om...

Bl.a. har han luftet at CE mærkningen ikke er forløbet helt gnidningsfrit...

Den kommer iøvrigt til at ligge i Holbæk havn...

Miss Mancini 09-08-2009 20:01

Måske et velholdt eksemplar kan hentes fra en af de større søer i Tyskland, Schweiz, Italien eller Sverige, hvor båden måske allerede er CE godkendt....?

Jeg har set både fra Bodensee i Schweiz, der selvom de har 20+ år på bagen, er i forbløffende god stand - ja, mange af dem ligner faktisk fabriksnye.

boatshop24.de må være et oplagt sted at søge efter en Grand Banks.

Peter508 09-08-2009 21:38

Jeg har kigget i EU også, men der er 3 ting i det...

1) de er noget dyrere
2) udvalget er noget mindre
3) jeg kan et eller andet sted godt lide tanken om at importere den fra USA....det er ikke specielt rationelt, men det er der så mange af de ting jeg gør, der ikke er...

Albjerg 10-08-2009 06:17

Citér:

Originally Posted by Peter508 (Indlæg 16307)
....det er ikke specielt rationelt, men det er der så mange af de ting jeg gør, der ikke er...

Jamen Peter, er det ikke en del af det at være bådejer? Jeg troede det skulle være sådan fjupeqopq

Peter508 10-08-2009 17:20

Jo der er velsagtens ingen båd ejere, der har tænkt det her særlig rationelt igennem...:rolleyes:

Nå men anyway så har gutten faktisk tilbudt mig, at jeg næste sommer kan låne hans båd i 1 uge, så kan vi sejle lidt rundt i Isefjorden og Roskilde fjord m.fl....

Så kan vi se om det er noget for os med sådan en, såfremt jeg tager imod hans flotte tilbud....


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 115,308
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, KVErnest
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:32.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden