Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 595
0 medlemmer og 595 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Off topic (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Udgåede reservedele, restordre mv. (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=3259)

Miss Mancini 29-05-2011 09:11

Udgåede reservedele, restordre mv.
 
Efterhånden støder jeg ofte på reservedele til bådmotorer, drev og transom som enten er udgået af produktion eller i restordre på ubestemt tid. Dette gælder primært for Mercruiser, OMC og Volvo Penta benzinmotorer baseret på enten GM, FORD, eller i enkelte tilfælde på VP´s egne motorer ( B18, B20, B23 og B30 ).

Belært af den tråd som Skibsbyggeren oprettede med en defekt styrecylinder, kunne det være interessant at vide, hvordan I løser problemet med manglende adgang til de nødvendige reservedele mv. - gode råd ønskes ?

Jeg må indrømme, at jeg nogengange kan blive overrasket over, hvor besværligt tilgængeligheden af reservedele kan være, og omvendt, at der f.eks. er 287 stk. udstødningsmanifolder på lager til VP B23 hos min leverandør....

Jeg synes ideen med at styrecylinderen på DPH drevet renoveres er glimrende, når VP ikke er leveringsdygtige med denne enhed længere.

Horizonblue 29-05-2011 11:24

1 Vedhæftelse(r)
Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 32857)
Belært af den tråd som Skibsbyggeren oprettede med en defekt styrecylinder, kunne det være interessant at vide, hvordan I løser problemet med manglende adgang til de nødvendige reservedele mv. - gode råd ønskes ?

Jeg greb om nældens rod, inden der blev noget problem.

Kasserede de gamle OMC Electric Stringers på projektbåden........:D

Havde egentlig den oprindelige tanke at beholde dem for nostalgiens skyld, men blev med tiden opmærksom på at dele til underdelen ikke kan skaffes længere. Så når der er noget som evt går i stykker på underdelen, ville den eneste mulighed være Ebay.com (brugte dele)

Lejer og pakdåser, generelt, er standard varer. Der er dog specielt tilpassede lejer af og til.

Jeg har gransket lidt i lejer til Volvo SX drev, og stort set alle lejer kan fås ved en standard lejefabrikant, et enkelt nåleleje kan fås ved Mercruiser. Nu er det ikke noget problem at få dele til SX drev, Volvo sælger gerne stumper til overpris. Men jeg synes at jeg ville spare lidt, så jeg nærstuderede indmaden fra et SX drev og fandt ud af at lejerne stammede fra SKF og TIMKEN. Numrene stod på lejerne, så derfra var det jo bare at gå på nettet.

Senere fik jeg en kasse med nye lejer fra England.

Hvis man har den sjældne OMC King Cobra 460 (ford v8 big block) er det så vidt jeg ved ret vanskeligt at finde nye manifolde. Men der findes en adaptor, så det kan lade sin gøre at bolte GM 454 manifolde på den. Så er udvalget noget større, ret smart.

http://www.cpperformance.com/p-344-exhaust-manifold-adapter-460-ford-to-big-block-chevy-manifold.aspx

Trimcylindre til Volvo 290 drev, kan ifølge Volvo ikke renoveres, man er nød til at købe nye cylindre. Men på Ebay.de er der af og til renoveringskit, til både den runde og den firkantede model.

Norvik20" 29-05-2011 12:26

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 32857)
Dette gælder primært for Mercruiser, OMC og Volvo Penta benzinmotorer baseret på enten GM, FORD, eller i enkelte tilfælde på VP´s egne motorer ( B18, B20, B23 og B30 ).

De der mariniserede Volvo-B18/B20 motorer, hvad sidder der på dem af karburator?

Mvh

pajero 29-05-2011 13:31

Citér:

Originally Posted by Norvik20" (Indlæg 32859)
De der mariniserede Volvo-B18/B20 motorer, hvad sidder der på dem af karburator?

Mvh

AQ 115 er udstyret med 1 enkelt 44mm solex faldstrømskarburator og AQ 130 er udstyret med 2 stk og AQ 170 ( B30 ) 3 stk.
Mvh Bjarne

Norvik20" 30-05-2011 23:57

OK, tak.
Jeg ligger nemlig inde med et sæt S.U-karburatorer med manifold fra min første bil. Den kørte med en B18 (PRAGTFULD motor!!) -Karburatorerne skulle efter sigende også virke på en B20.
De giver rigtig meget power, og de lyder skide hamrende godt! :cool:

Jeg har haft dem til salg i volvo-klubben i længere tid for højeste bud, men der er ingen der mangler dem, ihvertfald kom der aldrig et bud.
Men måske i båd-regi kunne der være interesse for dem tænker jeg så nu..

Mvh

Skibsbyggeren. 01-06-2011 16:36

[Belært af den tråd som Skibsbyggeren oprettede med en defekt styrecylinder, kunne det være interessant at vide, hvordan I løser problemet med manglende adgang til de nødvendige reservedele mv. - gode råd ønskes ?

Jeg må indrømme, at jeg nogengange kan blive overrasket over, hvor besværligt tilgængeligheden af reservedele kan være, og omvendt, at der f.eks. er 287 stk. udstødningsmanifolder på lager til VP B23 hos min leverandør....

Jeg synes ideen med at styrecylinderen på DPH drevet renoveres er glimrende, når VP ikke er leveringsdygtige med denne enhed længere.[/QUOTE]

Jeg har talt med indehaveren af A.M.T. her i Aalborg, og han modtager gerne V.P.´s styrecyl. til renovering. Trimcyl. har han ikke prøvet at renovere endnu, men han vil gerne se på, om det kan lade sig gøre, hvis der er nogen som står med det problem.
Manden er selv bådejer, og kender til mange af de problemmer som vi andre ofte står med, med ældre både.DDriver

Albjerg 06-06-2011 08:22

Under min søgen efter en B30 udstødningsmanifold sidste år, faldt jeg over en svensk forhandler som kunne levere nye uoriginale udstødningsmanifolds til omkring 4500,- Der havde jeg desværre købt en brugt i USA, men den var osse som ny..... Google er min ven :D

nicolajjetrider 06-06-2011 14:03

Var det Hansen Racing Dan?:) dem brugte jeg, de har seriøst meget gøjl :)

Albjerg 08-06-2011 08:30

Nej, det var her: http://www.multiva.se/marinmotor/ 4500 SEK for en manifold :)


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:02.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,576
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Pechi_ovEr
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:02.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden