Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 460
0 medlemmer og 460 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 755, 14-05-2024 at 02:13.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Spørgsmål til køb og vurdering af båd (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=100)
-   -   Drømmebåden (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=1897)

mohabba 17-11-2009 11:53

Drømmebåden
 
4 Vedhæftelse(r)
Jeg fandt denne Coronet Seafarer 31

Det er lige hvad jeg ledte efter og jeg er specielt fascineret af den lange hardtop som den tidligere ejer skulle have fabrikeret, ifælge sælgeren.

Der er 2 x BMW, 185 hk og farten er angivet til 32 mil ved max. og 26 mil ved march.

Er der nogen der har erfaring med om den fart holder?

Kan nogen hjælpe med at identificere drevene på båden?

Jeg er specielt fascineret af Seafarer 27 og 31 og synes denne er rigtig interessant med den lange hardtop.

Her link til sælgeren annonce
http://altieco.dk/?view=bodeVis&bodeID=1&id=45

Albjerg 17-11-2009 12:04

Ifølge annoncen skulle det være VP 290 DP. Det kan også passe meget godt med det umiddelbare udseende, men BMW har vist også selv fabrikeret drev en overgang.
Og så ser det ud til at den er ferskvandskølet - et absolut +

mohabba 17-11-2009 12:14

Hej albjerg

Jeg kan ikke finde det med VP 290 DP.

Der står bare "Volvo med Duo-prop"

Strøyer 17-11-2009 13:46

Citér:

Originally Posted by mohabba (Indlæg 19143)
Hej albjerg

Jeg kan ikke finde det med VP 290 DP.

Der står bare "Volvo med Duo-prop"

Jeg tror det er AQ280-290 med duo-prop konvertering.

http://www.marinepartsexpress.com/images/conv.jpg

Vp 290DP
http://www.fredrikwestman.se/gallery...redrik_011.jpg

Albjerg 18-11-2009 07:04

Det står der heller ikke, det var baseret på udseende - akkurat som Strøyer beskriver.

Skibsbyggeren. 18-11-2009 08:07

Du skal lidt passe på med de BMW diesler, deres ry er ikke for godt!
Engelske Birchwood brugte BMW bla. i deres TS 33ére. hvilket ikke var nogen ubetinget succes. Tjek evt. om reservedelsmarkedet stadig er leveringsdygtig i stumper til disse motorer.
Umiddelbart ser motorerne fine og velholdte ud på billederne - hvor gamle er de?

Lars T 18-11-2009 10:17

Kan du udbyde lidt om deres blakket ry ;)

mohabba 18-11-2009 11:51

Sælgeren siger de er fra 2003 og med under 300 timer.

Jeg snakkede med HOLM TECHNOSCAN og de mente ikke at de kunne være denne årgang hvis det var BMW. De ville undersøge det hvis jeg skaffede dem serienr. Blokken er MV eller vm? : ) og bliver vist brugt af Mercruiser nu.

Jeg hører da også gerne om det blakkede ry.

Strøyer 18-11-2009 11:54

Uden at vide mere om det blakkede ry.
Så er det også hvad jeg har hørt.:eek:
Mon ikke det er adgangen til reservedele.

der må være noget på nettet..

Albjerg 18-11-2009 11:57

Men om ikke andet så har Rolf jo 2 Mercruisere til salg i en anden tråd fjupeqopq

Strøyer 18-11-2009 12:07

Der er også to 130hk volvo diesler med duo drev til 100K i dba.
Så ved salg af de gamle drev og motore bliver det overskueligt

mohabba 18-11-2009 15:11

Det er gået op for mig at BMW-mariniseringen ikke længere produceres, kun af specialværksteder.
Jeg er blevet oplyst af et værksted, at BMW stoppede produktionen af disse motorer for 10-15 år siden.

Båden annonceres hos DBA.dk hvor motorene angives til at være fra 2003 ; (

Jeg er ellers helt vild med båden, ærgrer mig bare over den tvivlsomme fakta og så synes jeg lige pludselig at den bliver for dyr.

Albjerg 18-11-2009 15:30

Citér:

Originally Posted by mohabba (Indlæg 19210)
Det er gået op for mig at BMW-mariniseringen ikke længere produceres, kun af specialværksteder.
Jeg er blevet oplyst af et værksted, at BMW stoppede produktionen af disse motorer for 10-15 år siden.

Båden annonceres hos DBA.dk hvor motorene angives til at være fra 2003 ; (

Jeg er ellers helt vild med båden, ærgrer mig bare over den tvivlsomme fakta og så synes jeg lige pludselig at den bliver for dyr.

Tag dog fat i ejeren og spørg ham om serienummer på motorer og hvordan han har fastsat alder? Derfra er der nok ikke så langt til et afslag i prisen...

Lars T 18-11-2009 19:37

Citér:

Originally Posted by mohabba (Indlæg 19210)
Jeg er ellers helt vild med båden, ærgrer mig bare over den tvivlsomme fakta og så synes jeg lige pludselig at den bliver for dyr.

Den er vel en mindre undersøgelse og spørgen-ind-til-fakta værd :)
Hvis det er modellen og du kan få den til en, i dine øjne god pris, så er det vel at fortsætte processen.
Men........ nu da du kender til de negative sider så bør du med det samme kigge andre steder, hvis du blot fornemmer, at handlen ikke er i din favør - altså efter du har fået svar på dine spørgsmål.

Skibsbyggeren. 19-11-2009 08:57

BWW stoppede produktionen af marinemotorer i den sidste halvdel af firserne.
Motorblokkene var fra italienske VM, og var industrimotorer.
BMW´s marinisering var af elendig kvalitet. Med hensyn til drev, mener jeg, at BMW fabrikerede 2 typer.
Produktionen overgik til Mercruiser, som stadig benytter samme blok, men med deres egen marinisering.
Ved gennemlæsning af salgsannoncen, står der Mercruiser. Hvis motorerne er fra 2003 passer det jo meget godt med, at det er Mercruisere baseret på VM-blokke.
Hvis det er tilfældet, lyder det underligt, at sælger benævner motorerne som BMWére?
Måske mener sælger, at BMW lyder bedre end Mercruiser?
(BMW=BayerischeMakWerk oder was?fjupeqopq)

mohabba 19-11-2009 11:03

Jeg antagere at de er BMW da der er et stort BMW logo på varmeveksleren.....

Jeg har snakket med bådfirmaet flere gange, hvor jeg har efterspurgt specifikke oplysninger såsom serienr. på motorer. Det havde de sagt ikke var noget problem, fordi der skulle medfølge et stort ringbind med bådens olysninger. På min sidste henvendelse fik jeg blot svaret "motorene er 6-7 år gamle og har kørt omkring 300 timer, serienr. kunne ikke findes".
Det undrer jo lidt når man på billedet af motorene kan stå og glo lige ned på serienr. på motorens varmeveksler.

Skibsbyggeren. 19-11-2009 11:43

Jeg vil give Lars T ret, hvis du føler, at der er noget "uldent" ved motorerne, så der der måske noget om snakken.
Vi har en lykkelig ejer af en Birchwood 33TS i klubben, som har fået skiftet topstykker på hans BMW diesler. Det var ikke en billig rep. Topstykkerne blev efter sigende modificeret så de passede på hans maskiner.
Det lyder underligt, at mægleren ikke er mere behjælpelig med hensyn til de oplysninger du ønsker. Det er vel bådsalg han lever af!

Albjerg 19-11-2009 12:20

Citér:

Originally Posted by mohabba (Indlæg 19253)
Jeg antagere at de er BMW da der er et stort BMW logo på varmeveksleren.....

Jeg har snakket med bådfirmaet flere gange, hvor jeg har efterspurgt specifikke oplysninger såsom serienr. på motorer. Det havde de sagt ikke var noget problem, fordi der skulle medfølge et stort ringbind med bådens olysninger. På min sidste henvendelse fik jeg blot svaret "motorene er 6-7 år gamle og har kørt omkring 300 timer, serienr. kunne ikke findes".
Det undrer jo lidt når man på billedet af motorene kan stå og glo lige ned på serienr. på motorens varmeveksler.

Det der lugter langt væk, når papirer pludselig ikke kan findes og serienumre bliver usynlige....:(

mohabba 19-11-2009 13:29

Han har nu lovet mig at han vil tage fotos af de oplysninger jeg efterlyser. Så langt så godt.

Jeg er rigtig vild med båden, den er dog naturligvis ikke bedre end de motorer der sidder i den, da marinedelene til BMW kan være svære og dyre at opdrive og en ny motorinstallation er udelukket af hensyn til omkostninger og pris på båden.

Evt. nødvendigt videresalg af denne bådtype og installation er meget tvivlsom her i Grønland. dvs. at den båd beholder jeg bare!

Under alle omstændigheder skal båden naturligvis prøves. Såfremt at den går den lovede hastighed og spec. omdrejninger og umiddelbart kører som skal så er da vel udgangspunkt?

Jeg er bestemt ikke bange for at skrue og har fine tekniske bekendtskaber til rådighed.

Er der nogen der ved hvorfor den Birchwood skulle have nye topstykker?

Mange tak for svarene


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 02:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 115,102
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, TimothyNophy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 02:10.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden