Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 679
1 medlemmer og 678 gæster
Victorail
Fleste brugere online var 945, 25-05-2024 at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Motor (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Astro Motor 4.3 V6 (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=1234)

nicolajjetrider 28-04-2009 07:23

Astro Motor 4.3 V6
 
halløjsa:)

Jeg har sådan en motor på hånden, hvad kan den koste og kan den ikke ret let ombygges til en Marine motor?

Den er i rigtig pæn stand og det hele 180.000km på tælleren så den er hjemme fuldstændigt.

Strøyer 28-04-2009 10:09

jeg mener der er andre knaster i marinemodellen, starter og generator er sikkert heller ikke gastætte/gnistfri.

ENN 28-04-2009 13:41

Som stroyer siger + der er anden toppakning og frostpropper i marineversionen

nicolajjetrider 28-04-2009 15:04

Okay, er det for lavere kompri der ændres på toppakningen?

Hvad ville i sige den skal koste hvis det er?

ENN 28-04-2009 15:16

Nej toppakningen er for at den kan tåle saltvand som kølemiddel - +bilpakningen kan anvendes hvis den kører med fv køling

er den i orden skal den vel koste 3-4kkr men hvad vil du bruge den til? du kører jo V8

nicolajjetrider 28-04-2009 15:22

vidersalg:D

Ja jeg tror sku ikke der kan ligge en v6er i min, det passer ingen steder. Den er alt for stor;)

BrianL 28-04-2009 19:46

Hvis du vil lave en "rigtig" marine motor skal der en del til.

Du skal finde marine udgaver af: starter, generator, strømfordeler, tændingsanlæg, cirkulationspumpe, toppakning, indsugningsmanifold, karburator, udstødningsmanifold, udstødningsknæ, frostpropper.

Hvis den skal være komplet skal du også have en engine coupler.

Jeg har sikkert glemt noget, men det er lige hvad jeg kan komme på.

Miss Mancini 28-04-2009 20:30

Citér:

Originally Posted by BrianL (Indlæg 11941)
Hvis du vil lave en "rigtig" marine motor skal der en del til.

Du skal finde marine udgaver af: starter, generator, strømfordeler, tændingsanlæg, cirkulationspumpe, toppakning, indsugningsmanifold, karburator, udstødningsmanifold, udstødningsknæ, frostpropper.

Hvis den skal være komplet skal du også have en engine coupler.

Helt enig.

nicolajjetrider 28-04-2009 20:49

okay, det et større arbejde så...:)

Projekt droppet:)

Albjerg 03-07-2009 12:23

Jeg er faktisk lige blevet tilbudt sådan en motor i marineudgave, med et Volvo 290 drev. Motoren er renoveret i 2006 (fakturaer foreligger) og den virker. Så langt, så godt... Hvor lang tid vil det tage at lægge sådan en motor i min båd og hvem har tid + fornødent udstyr. Jeg kan gå til hånde og skille ad, men jeg ved ikke nok om motorer til at binde an med projektet selv.

Horizonblue 04-07-2009 23:42

Citér:

Originally Posted by Albjerg (Indlæg 14964)
Jeg er faktisk lige blevet tilbudt sådan en motor i marineudgave, med et Volvo 290 drev. Motoren er renoveret i 2006 (fakturaer foreligger) og den virker. Så langt, så godt... Hvor lang tid vil det tage at lægge sådan en motor i min båd og hvem har tid + fornødent udstyr. Jeg kan gå til hånde og skille ad, men jeg ved ikke nok om motorer til at binde an med projektet selv.

Det er ikke noget man lige gør på en formiddag, men med en effektiv indsats, er det overstået på et par weekender, afhængig af om der mangler noget, hvor meget det bøvler med at lave motorophæng og om du lige har en kran eller lignende til rådighed, eller du selv skal bygge noget løftegrej.

Du skal have savet hullet i agterspejlet større til 290'er drevet, samt fundet på noget med de forreste motorophæng. Enten skal du støbe et nyt fundament i glasfiber, eller svejse et i jern. Når de to ting er på plads, er det "kun" montage af ledninger, slanger, kabler osv.

Forhindringer kan være, at der er støbt et eller andet i båden, som er i vejen for motoren og derfor skal tilpasses.

Albjerg 05-07-2009 16:27

Jeg er nået frem til at det bedste måske er at lade proffer gøre det, men er der nogen der kender/kan anbefale marinemekanikere i det sydlige jylland?


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 115,641
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Craiggaw
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:45.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden