Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 583
0 medlemmer og 583 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Generelle spørgsmål (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=57)
-   -   er den sikker? (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=634)

moseboen 23-11-2008 10:32

er den sikker?
 
da jeg lå og sleb noget kontakt lim af lagde jeg mærke til noget lyst grønt oppe foran ved snuden (ikke helt oppe)

så fandt jeg sku ud af at lyset kunne lyse op gennem bunden af båden

og det bekymrer mig meget at det er så tyndt

det lyser kun op lige der

er det noget jeg skal lave med ektra glasfiber?

hilsen Lasse

moseboen 23-11-2008 10:33


ENN 23-11-2008 10:49

Prøv at lave et album og sæt billederne ind herinde

Glasfiber er gennemsigtigt hvis det ikke er malet eller behandlet med gelcoat men det betyder ikke at den ikke er tæt etc.

Kig på dette billede:

http://fenderen.dk/forum/picture.php...&pictureid=430

Det er en jolle jeg fik da den var voldsomt skadet - faktisk manglede 30% af bunden - jeg har repareret den helt fagmæssigt korrekt men ikke malet den - det betyder du kan kigge igennem flere steder - fx på fribordet som billedet viser den burde males for at se flot ud men i praksis betyder det ikke noget om den er malet eller ej - og da jeg hellere vil bruge tiden i den på at sejle med mine antikke motorer bliver den sku nok aldrig malet - der er yderligere den fordel ved ikke at male den at den ikke er særlig attraktiv at stjæle.

Motoren på¨billedet er for øvrigt en Husqvarna 4 hk fra 1950èrne den vækker opsigt og mange smil når den sejler rundt på min Svenske sø - den ryger lidt da den kører på 4% olieblanding men som Svenskerne siger "den er jo född her - så den får stanna kvar" altså den er jo født her så den må gerne være her (selvom den ryger lidt)

JOR 23-11-2008 10:57

Kan tilslutte mig ENN's kommentar.... Min erfaring stammer dog fra vindsurfing, hvor jeg igennem tiderne har lavet et par boards, og de bliver alle malet inden glasfiber. Så det er gennemsigtigt :rolleyes:

moseboen 23-11-2008 11:03

hmm ja men nu er bunden jo grøn og det lyser grøn

jeg kan ikke sætte billeder ind her:/ de fylder 1,42mb kan det være derfor?

[IMG]C:\Users\Mosebo\Pictures\2008-09-11 Fletcher (første båd)\Fletcher (første båd) 022.JPG[/IMG]

ENN 23-11-2008 11:09

Bank på glasfiberen og mærk efter hvor tyk den er - lyset hvidt eller grønt betyder intet og siger intet om tykkelsen eller styrken af fiberenpoppe det er bare lys der trænger igennem glasfiberen

moseboen 23-11-2008 11:14

hehe ved godt det der med det grønne det er jo bare farven uden på glasfiberen hehe

så hvis jeg kan bøje det lidt er den gal?

JOR 23-11-2008 11:16

Citér:

Originally Posted by moseboen (Indlæg 4323)
jeg kan ikke sætte billeder ind her:/ de fylder 1,42mb kan det være derfor?

[IMG]C:\Users\Mosebo\Pictures\2008-09-11 Fletcher (første båd)\Fletcher (første båd) 022.JPG[/IMG]

Det ser ud som om du linker til en fil på din PC...... du skal først uploade den....

Se under "Yderligere valgmuligheder" når du svarer eller opretter et indlæg, der findes en knap "Håndtere vedhæftelser" - klik på den og uploade dit billede.... så kommer det i dit indlæg...

lille tut 23-11-2008 11:17

Glasfiber skal være gennemsigtig hvis det er lavet rigtigt, og hvis solen skinner kan man se lys selvom den er coatet/malet.

moseboen 23-11-2008 11:20

okay:)


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:21.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,562
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, TipplerPiosolo
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:21.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden