Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 560
4 medlemmer og 556 gæster
Kyliehot, Matthewsmott, StevenUsert, Vilianampu
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Motor (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   V8 smallblock (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=3700)

FletcherV8 24-01-2012 20:58

V8 smallblock
 
Jeg sejler med 5.0 305 cui smallblock chevy med tpi injection, med electromotive tec3r motorstyring, og varmeveksler med fersk vand system, med alu manifolde , men hvad gær jeg , jeg skal have en lamda (oxygen sensor i udstn... hmm har fundet en fabrikant i usa men er der andre der kører med indsprt motorer der har samme problem ? mvh allan

Miss Mancini 24-01-2012 22:04

Citér:

Originally Posted by FletcherV8 (Indlæg 37019)
Jeg sejler med 5.0 305 cui smallblock chevy med tpi injection, med electromotive tec3r motorstyring, og varmeveksler med fersk vand system, med alu manifolde , men hvad gær jeg , jeg skal have en lamda (oxygen sensor i udstn... hmm har fundet en fabrikant i usa men er der andre der kører med indsprt motorer der har samme problem ? mvh allan

Volvo Penta har det som standard på deres "nyere" motorer - der sidder en føler i afgangsknæet i toppen.

MerCruiser har så vidt jeg husker ingen sensor i afgangsknæet.

Du kan som sådan konvertere til VP udstødningssystem og købe de nødvendige sensorer + tilpasning fra afgangsknæ til bullhorn.....

Horizonblue 25-01-2012 06:37

Denne bøsning til lambdasonde ser ud til at være beregnet til at installere i et alm vandkølet knæ.

http://howellefi.com/adaptor-o2-sens...arine-use.html

FletcherV8 25-01-2012 14:16

Tak for svarene, bestiller 2 af de bøsninger i usa, så min motor kan justeres under sejlads, har jo nye manifolde og knæ i alu (1 år gamle, ) når jeg får dem hjem skal jeg nok give en melding om det er noget der dur, mvh allan

Ulman 25-01-2012 15:48

Bare for interessens skyld. Hvad skal sådan nogle bruges til?

FletcherV8 25-01-2012 16:35

Den er til at skrue gennem vandkammer og ind i ddstn kammer så jeg kan se blanding af benzin og luft, så kan jeg justere blanding under sejlads, (on fly) Hvis motoren falder lidt ud ved 4000 rpm, kan jeg se på pc`en om den får for lidt benzin, Jeg har haft problemer med at få motoren langt nok ned i tomgang til at kunne tage den ud af gear, det er nu blevet løst ved at sætte tænding til o gr, mrd en knap, ... det er motorstyring når det er bedst :)

FletcherV8 04-02-2012 19:55

Usa
 
Så er der 2 lamda bøsninger på vej hjem fra Marine city i Texas :)

goffy 05-02-2012 12:27

Citér:

Originally Posted by FletcherV8 (Indlæg 37107)
Så er der 2 lamda bøsninger på vej hjem fra Marine city i Texas :)

kan sådanne stumper ikke findes lidt tættere på dk.:D

PROSECCO 05-02-2012 18:31

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 37111)
kan sådanne stumper ikke findes lidt tættere på dk.:D

Halløj.

Hvor tættere på kan det blive med en pegefinger og klik på en mus og tastatur... :Dpoppe

goffy 05-02-2012 19:14

Citér:

Originally Posted by PROSECCO (Indlæg 37119)
Halløj.

Hvor tættere på kan det blive med en pegefinger og klik på en mus og tastatur... :Dpoppe

fuldstændig rigtig :D men er der problemer med varen så kan det hurtig ende med bøvl. :D

FletcherV8 07-02-2012 17:15

:)
 
Blev ringet op fra Howell Engine Developments, inc, i marine city Texas kl 23.30, ang jeg havde skrevet et siffer forkert på mit visa kort, men fik en fgod snak med Jennifer from over there :)
Jeg har kontaktet Mercruiser danmark (Kethner) eller Ketner eller hvad det nu hedder hvem der nu står for det men blev sku skuffet, spurte om man kunne få et knæ der var forberet til oxygen senser, og svaret var
Det kan man ikke få. og ikke noget med med venlig hilsen ..............
Der blev jeg skuffet og det er sidste gang jeg har kontaktet Mercruiser DK.... Godt vi har USA siger jeg bare, Så det gir jeg sku ikke noget for da... Der fik jeg en dårlig behandling, men ja så kan jeg nemt finde en anden der vil hjælpe,
Blev godt nok overrasket, troede der var forsinkelse på samtalen fra usa, men det var faktisk mere tydeligt som hvis man ringer til en her i dk, :) Tror der ligger en optisk eller lysleder tværs over atlanten....


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,577
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, MnoioPhore
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:45.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden