Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 279
10 medlemmer og 269 gæster
Austinalet, GrimPep, KalanInaddynaf, QuadirOxili, Raymondphimi, RonaldLah, rubence60, StevenNic, Thomasmum, Yorikmoupe
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Off topic (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Forsikring til både? (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=773)

Anders kr 30-12-2008 16:16

Forsikring til både?
 
Jeg fik et brev fra mit forsikringsselskab om jeg skule inbetale til den nye sæson, men den var på min glastron,

Jeg ændrede det til min shadow, men skulle også lige ha forsikring tegnede på den lille shakespeare da den skal bruges til sommer,
Det var fint den kostede 135,- i ansvar da jeg havde en der i forvejen lige ind til han hørte den er god kendt fra 20-60HK,

Så skullle jeg ha om bygningen godkendt af "some one" og bag efter skulle den CE godkendes før jeg kunne få en forsikring til 135,- What?

Nu kan jeg ikke få den forsikret nogen steder der er ikke nogen der kan tegne en "Gyldig" forsikring der dækker hvis der sidder 100hk.

Så tænkte jeg jo bare hold da op hvor er der mange der betale dyre Kasko/Ansvars forsikringer som ikke dækker,

Men hvis den skal forsikres skal der maks side 60hk, lige meget hvor mange afstivninger og ombrygner af båden der er lavet,

Hmm er der nogen der evt har prøvet noget lign? og hvad pokker skal man så gøre,

ENN 30-12-2008 16:20

Du kan forsøge dig hos Baadforsikring de forsikrer også både der har større motor end de er godkendt til - men det skal stå i forsikringspolicen og så lægges der nogle ekstra % på prisen - forhør dig hos BF/Ralph - eller måske han skriver i denne tråd?

Anders kr 30-12-2008 16:22

Ja ja, men ham jeg snakkede med, ville skam også gerne forsikre den, men den dækker jo så bare ikke noget hvis uheldet er ude :-(

Lars T 30-12-2008 16:37

Anders - med al respekt, men siger det ikke lidt sig selv, at man umiddelbart vil få udfordringer ved at få en gyldig forsikring til en båd som fra producenten er vurderet til maks 60hk og at man overmotoriserer med ca. 70% :):)

ENN 30-12-2008 17:02

Forsikringen dækker skam hvis det er noteret i forsikringspapirene at du kører med en større motor end båden er godkendt til

Anders kr 30-12-2008 17:32

Jeg fik at vide at båd og motor skulle passe sammen, hvis forsikringen skal dække,

Men lars i min verden, gi det ikke helt sig selv, da det yderst normal overstigning ;-) af motor kraft, så kunne den jo bare være 100,- dyrer-dlof--f

Skibsbyggeren. 30-12-2008 22:12

Citér:

Originally Posted by Anders kr (Indlæg 5846)
Jeg fik at vide at båd og motor skulle passe sammen, hvis forsikringen skal dække,

Men lars i min verden, gi det ikke helt sig selv, da det yderst normal overstigning ;-) af motor kraft, så kunne den jo bare være 100,- dyrer-dlof--f

Du får jo heller ikke en dyrere forsikring på en knallert, fordi den er tunet, vel ?!?
Det har jo noget at gøre med, hvor stor en motor båden er godkendt til at bære på hækken !

ENN 31-12-2008 12:54

En forsikring (uanset om det er til en båd hus bil knallert etc.) dækker efter det der står i policen og fx en tunet bil - en båd med større motor end tilladt ifg fabrikanten etc vil der ofte være forbehold for.

I BF ved jeg at man kan tegne forsikring på en båd med "for stor" motor - men mannheimer vil have alle data og lave en manuel præmieberegning - og det skal stå i forsikringspolicen - men så dækker de også

På min bilforsikring står der for øvrigt at bilen ikke må være tunet - det står i mange bilforsikringspolicer og kan komme som en grim overraskelse for dem der chiptuner og ikke har det indskrevet i forsikringspolicen - forsikringen kan nemlig afvise at dække for en skade uanset om tuningen havde indflydelse på uheldet der førte til skaden.

Netop det forhold er en af hovedårsagerne til at mine dieselbiler ikke er chiptunede

Anders kr 31-12-2008 12:57

så må jeg lige prøve at få fat i BF, og høre hvad de kan tilbyde

Ydobon 15-09-2018 19:17

ved godt det er en gammel tråd, men hvad gør folk i dag med større motor end de er godkendt til? efter der kom nye forsikringsregler i år..

jeg har selv under søgt ved yacht pool, forespurgte til en finnsport 500 og 100hk, de mente det var for meget (der forefindes ingen type skilt på båden jeg spurgte til) og skrev der for til en anden som havde en til salg. han mente den stod godkendt til 70hk men skiltet var væk.
der for vil yacht pool ikke ansvars forsikre båden deres regler hedder maks 10%større motor og max 30 hk

Miss Mancini 16-09-2018 08:03

Det er et problem, hvis du sætter større motor på båden end den er godkendt til, specielt hvis du havner i en forsikringssag.

Det er dig som forsikringstager der har det fulde ansvar for, at motor/båd passer sammen - de oplysninger du giver til forsikringsselskabet skal altså være retvisende og inden for forsikringsselskabets rammer. I modsat fald, kan forsikringsselskabet nægte at dække en skade...det er det ikke værd, synes jeg.

Og jo, der er uden tvivl mange der går i samme tanker som dig, og som også sætter større motor på båden end den er godkendt til, men det er et skråplan og kan få store fatale konsekvenser, hvis du involveres i en ulykke til søs...

Som svar på dit spørgsmål:
Hold dig den motorstørrelse, som din båd max. må sejle med. Er du i tvivl, så spørg producenten!

MartinN 16-09-2018 08:20

Citér:

Originally Posted by Ydobon (Indlæg 49157)
ved godt det er en gammel tråd, men hvad gør folk i dag med større motor end de er godkendt til? efter der kom nye forsikringsregler i år..

Hvad er det i de nye forsikringsregler som du mener - har du et link?

Ydobon 16-09-2018 21:06

det er der for jeg undersøger sagen inden der bliver købt nogen båd, 14-16 fods speedbåde af ældre dato(fletcher,finnsport,waverider osv.) har efter min opfattelse sjældent nogen type skilte og ofte "måske" større motor end hvad de efter reglerne må have..

desværre er mange af producenterne jo lukket og de mere ukendte bådmærker og svært at finde op lysninger om

Miss Mancini 19-09-2018 07:14

Google kan nok kaste lys over mange af dine spørgsmål til anbefalet max. motorstørrelse på din båd....

Fornuften må du ikke glemme...:)

lille tut 26-09-2018 22:27

Citér:

Originally Posted by MartinN (Indlæg 49160)
Hvad er det i de nye forsikringsregler som du mener - har du et link?

Tror du ikke de nye regler ang større ansvar han mener


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:30.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 111,235
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, GrimPep
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:30.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden