Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 584
1 medlemmer og 583 gæster
Phillipgisse
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Trailer (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Den bedste trailer (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=144)

Lars T 10-07-2008 09:21

Den bedste trailer
 
Den bedste trailer..
hvis man nu stå og skal ud og købe en trailer hvilken trailer ville du så anbefale?
Kom gerne med evt. gode som dårlige historier..

PS - Det er til en 22" båd, med en sejlklarvægt på ca. 2100kg.

Casper T 10-07-2008 12:29

Ohlmeier

Jess 10-07-2008 13:15

Wick laver fede trailere og så er de billige

lille tut 10-07-2008 16:24

SDAG er også en god trailer(tysker)

Kim 11-07-2008 11:17

Den Bedste
 
Jeg havde i mange år en Brenderup 1602 som jeg var meget glad for gode ruller;stabil at kører med

Lars T 20-07-2008 17:39

Jeg vil dog stadig sværge til en US-trailer - det er bare nemmere at plombe det hele i vandet.. :)
men en brenderup med Superruller er ikke at kimse af :)
Har selv haft en Inter/Selandia - og det var virkelig noget bras..! det var en 950kgs trailer og rullerne gik i stykker selv om sætter kun vejede omkring 650kg (fuld lastet). Jeg valget den ud fra dens lave pris, og det var dumme 5000,- jeg "sparede", da jeg alligevel købte nye ruller fra Brenderup til omkring 3500,- :):)

Kim 20-07-2008 18:13

US trailer
 
Ja de er klart at foretrække har selv en der i us er godkendt til at laste 5t meget stabil men ikke lovlig på grund af bredden 2,65m kan den ikke synes i EU så jeg låner min kami`s Brænderup de to gange om åretwwwioliin men du har ret det med spildet kan godt frembringe dug på panden og en Brænderup kan ikke tåle vand

Lars T 20-07-2008 18:55

jeg går lidt og overveje om jeg skal gøre et forsøg at få min til cobalt'en indregistreret - men er lidt i tvivl med hensyn til typegodkendelse..

ENN 03-08-2008 08:15

Jeg har haft mange trailere gennem tiderne - og ofte trailet langt med dem jeg har bla haft flere Brenderup Variant Inter mv

Rullesystemet som Brenderup sværger til er enkelt ved optagning men det støtter båden på et magat lille areal ved landtransport - det er kun rullens lille kontaktflade der støtter og ved kørsel over fx vejbump punktbelastes skroget hårdt

For tiden har jeg en Ohlmeier trailer som for øvrigt er en tysk testvinder ( http://www.ohlmeier-trailer.de/pix/b..._2.2007_HP.pdf) - den er i forhold til mine tidlkigere trailere enormt kraftig konstrueret og sidestøtterne som kan hæves/sænkes giver perfekt støtte ved transport også på veje af dårlig beskaffenhed

Ohlmeier trailere kan med fordel købes i Tyskland - og selve registreringen i Dk er intet problem - du kan evt. spørge hvis du vælger en Ohlmeier så skal jeg give et par råd til registrering.

Rolf T 03-08-2008 09:02

Jeg har en Variant 2000BB fra 2003, som jeg er glad for.

Eneste ulempe er udgiften til hjullejer, bremsebakker, bremsekabler osv., der ofte bliver ødelagt når båden søsættes ( hele traileren kommer under vand ).

På mange bådtrailere benyttes f.eks. de samme aksler ( KNOTT eller ALKO ), og kender man producentens navn på akslen og har typenummeret, så kan man med fordel købe delene i Tyskland, hvor reservedelene er langt billigere end herhjemme.

Jeg har en cargotrailer fra Selandia, og det er virkelig noget "crap". Det er nok den ringeste kvalitet jeg længe har set og oplevet.

Min bror har en Wick trailer, og den virker og fungerer glimrende. God solid kvalitet og støtter båden godt.

Casper T 03-08-2008 10:54

Jeg bruger også en ohlmeier med side støtter,på min er der dog monteret hydralic-løft,så man aldrig skal justere på sidestøtter,man hæver simpelthen båden fra trailer inden den skal i vandet

Kim 15-09-2008 18:29

Wick
 
Betyder ingen stemmer at ingen har erfaring med dette mærke? udover som Jess påpeger at de er billiger

Jess 15-09-2008 21:44

Citér:

Originally Posted by Kim (Indlæg 1636)
Betyder ingen stemmer at ingen har erfaring med dette mærke? udover som Jess påpeger at de er billiger

Jo jeg har en og er rigtigt glad for den.

Jess 15-09-2008 21:50

i øvrigt var jeg selv nede og hente den på fabrikken, sjov oplevelse at blive modtaget af Hr. Wick senior og vist rundt mens Wick Junior spændte traileren på min bil og testede lys. bagefter fik jeg kaffe på kontoret af frau Wick.

Kim 15-09-2008 23:03

Citér:

Originally Posted by Jess (Indlæg 1647)
i øvrigt var jeg selv nede og hente den på fabrikken, sjov oplevelse at blive modtaget af Hr. Wick senior og vist rundt mens Wick Junior spændte traileren på min bil og testede lys. bagefter fik jeg kaffe på kontoret af frau Wick.

sker det for alle der køber en Wick trailer må jeg også have en
Nå måske ikke men jeg overvejer en 30.75-18
Hvilken model har du?
er der noget udstyr man bør til vælge?

JOR 16-09-2008 20:52

Stemte på Brenderup...... men har en Galaxy, som efter justering er ganske okay. Er nem at køre med, nem at køre båd op og ud. Har et ret smart "bom" system, som er enkelt at af- og påmontere. Syntes den er lidt tæt på skærmene selvom den kun er belastet med 1000 kg., men er godkendt til 1600 kg.

Så savner jeg en gangbro (kan sikkert eftermonteres), så syntes jeg også Brenderup løsning til at skylle bremsene, er ret smart....

Jess 17-09-2008 16:07

Citér:

Originally Posted by Kim (Indlæg 1648)
sker det for alle der køber en Wick trailer må jeg også have en
Nå måske ikke men jeg overvejer en 30.75-18
Hvilken model har du?
er der noget udstyr man bør til vælge?

Hej Kim, jeg har en 1500 kgs. og jeg har tilvalgt siderulle (2 X 6 ruller), en bug-rulle og en abrollwiege ( abrollwiege er en plade med ruller som gør det nemmere at få båden op til rulle nr.2 ) det virker rigtigt godt.
Jeg prøver lige at finde lidt billeder

Kim 17-09-2008 18:52

Tak billeder ville også være fint

ENN 17-09-2008 19:28

Citér:

Originally Posted by JOR (Indlæg 1683)
Stemte på Brenderup...... men har en Galaxy, som efter justering er ganske okay. Er nem at køre med, nem at køre båd op og ud. Har et ret smart "bom" system, som er enkelt at af- og påmontere. Syntes den er lidt tæt på skærmene selvom den kun er belastet med 1000 kg., men er godkendt til 1600 kg.

Så savner jeg en gangbro (kan sikkert eftermonteres), så syntes jeg også Brenderup løsning til at skylle bremsene, er ret smart....

Gangbroen kan enten købes originalt - ofte til en sveden pris - eller man køber simpelthen et par trailerramper hos harrald skrald og spænder dem på - det virker fint, ser professionelt ud

Kim 17-09-2008 20:07

Gangbro
 


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,563
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Denpokrhice
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:27.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden