Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 565
1 medlemmer og 564 gæster
Margaretvtr
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Generelle spørgsmål (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=57)
-   -   Hvornår skal båden i vinterhi? (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=243)

ENN 29-08-2008 19:03

Hvornår skal båden i vinterhi?
 
Hvornår sætter i egentligt båden i vinterhi?

sak 29-08-2008 19:52

Når ellers min motor fungerer bruger jeg min hele året

eoc 29-08-2008 19:54

:grin: Om vinteren kan man sejle i fred for speedbåde. og der er god plads i havnene.

ENN 29-08-2008 20:04

Det er kun min ene båd der går i vinterhi (B-Lineren) resten af bådene sejler hele året - og bryder også gerne lidt is når det forekommer :chainsawguy:

goffy 29-08-2008 21:57

det plejer at være den første lørdag i november men jeg har lige kikket på klubbens aktivitets kalender og opdaget at det er 25/10
i år. det bliver sgu tidligere og tidligere , for 10 år siden var det altid midt november. overvejer at lade den ligge i vandet.

Kim 30-08-2008 08:09

op
 
I haven hvor min båd ligger skal alle både være taget op inden 1/10 da der ud lægges slanger til issikring så der kan ikkeboattt ind mellem pælene

ENN 30-08-2008 08:32

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 1009)
det plejer at være den første lørdag i november men jeg har lige kikket på klubbens aktivitets kalender og opdaget at det er 25/10
i år. det bliver sgu tidligere og tidligere , for 10 år siden var det altid midt november. overvejer at lade den ligge i vandet.

Jeg har jo en fin broplads ved egen bro til min båd, aligevel har jeg en vane med at tage den op på trailer hvis jeg ikke er ved huset men overvejer seriøst at lade den ligge i vandet hele næste sæsson så man sparer det med at hive den op / lægge den i. Båden er ikke bundmalet og det er unødvendigt idet der ikke forekommer begroning på sommen hvor jeg sejler - det ser sku skægt ud når folk deroppe trækker en båd op der har ligget i hele sommeren uden bundmaling - og der ingen begroning eller noget er på den

Om vinteren er der dog en del is på søen så der tager jeg den nok fortsat op og det er i oktober (efterårsferien) at den tages op

goffy 30-08-2008 12:31

vi har planlagt efterårsferie i uge 43 så det passer mig dårlig at bådene skal på land den 25/10. jeg tror den bliver i vandet , så kan jeg bestille en vognmand når det passer mig eller hvis vi skulle få vintervejr, det koster lidt mere men det er sgu bare ærgelig. de sidste 2 vintre har vi ikke haft sne her i det vestjyske.
en vinterdag med høj sol og blå himmel er det en kanon dag at sejle
(når man har varme i båden )

ENN 30-08-2008 13:05

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 1026)
vi har planlagt efterårsferie i uge 43 så det passer mig dårlig at bådene skal på land den 25/10. jeg tror den bliver i vandet , så kan jeg bestille en vognmand når det passer mig eller hvis vi skulle få vintervejr, det koster lidt mere men det er sgu bare ærgelig. de sidste 2 vintre har vi ikke haft sne her i det vestjyske.
en vinterdag med høj sol og blå himmel er det en kanon dag at sejle
(når man har varme i båden )

Flotte vinterdage - og efterårs og forårsdage er nogle af de allerbedste eftr min mening.

Der er ingen trængsel og man kan få fantastiske natur og sejloplevelser ud af det

Varme i båden er nr.1 men god påklædning kan også gøre det - jeg har en "overlevelsesdragt" fra HH som jeg bruger ved vintersejlads den gør at man ikke fryser

Om vinteren kræver det bare lidt ekstra påpasselighed på "min2 sø idet afmærkningen inddrages - men de fleste steder kender man jo farvandet - og en GPS med kort hjælper også

goffy 30-08-2008 15:31

herovre er afmærkningerne også fjernet om vinteren så en navigator er en god hjælp, skulle det knibe med vandet så er her jo kun sand og smadder ingen sten.
jeg kommer nok til at savne potfyret for den blev brugt flittigt om vinteren. jeg har haft den til at brænde i flere uger også selvom båden stod på land. Så kan jeg også få prøvet om webastoen dur.

Lars T 31-08-2008 19:23

Det bliver engang i oktober at den ryger på traileren..
Super "højre jab" EOC :):):)

eoc 31-08-2008 20:19

:cool: så sku' du se " den lige venstre "


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 18:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,570
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, BooneAmare
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 18:25.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden