Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 282
8 medlemmer og 274 gæster
Anthonylot, Georgwoontetle, HectorPreoriurl, miteenhah, StevenNic, TangachSenicoona, Thomasmum, ThordirEffifunda
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Motor (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   HILFE.. Min 8 hk 2 takt Yamaha fra 95 vil ikke starte efter test og køb. :( (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=5553)

Lindgren 15-05-2019 17:18

HILFE.. Min 8 hk 2 takt Yamaha fra 95 vil ikke starte efter test og køb. :(
 
Jeg har købt en lille Limbo 12 fod med sådan en motor her på.

Testede den med sælger i en stor balje med vand og den startede med det samme. Den har ikke kørt i over et år, men den lød fint og tog lortet bag på bilen.

Trak i snoren hjemme og den startede med det samme, slukkede den da jeg ikke ikke havde køling på.

Næste dag i vandet og den startede i 2 sek og så var den ellers død. :(
Har skiftet benzinslange som det eneste som passer til motor, købt i biltema.

Der masser gnist og våde tændrør, så det ligner den får for meget benzin, men den får i det mindste benzin.
Har skilt kaburator ad og renset den med bremserens og trykluft den så fin ud og har haft alle dyser osv ude af den.

Den kan starte med benzinstart kortvarigt direkte i indsugningen.
Hvad faen kan der være galt?

Syns gnisten forsvinder periodisk når jeg sætter røret til motoren, og der kom lidt vand ud af det ene hul fra cylinderen, det er blæst ud med trykluft nu.

Underligt det bare kørte fint ved test og nu er helt død, kan godt mærke i armen der er trukket i den snor nu :D

Kim 17-05-2019 07:52

Du kan prøve at lave en compression test på motoren,der under ingen omstændigheder komme vand ud af tendrørs huld.
Det er også en mulighed at sætte trykluft på for at mærke om der kommer luft ud forkerte steder

Lindgren 22-05-2019 05:34

Det nu meget lidt vand, om det kondens eller andet ved jeg ikke.

Jeg har ikke en måler at lave en test på, men kan prøve med trykluft igen og se om der noget stede det fiser ud med luft. :)

Tak for svar

Softice 25-05-2019 07:02

Har du pumpet bolden hård inden du hiver i snoren og åbnet for udluftningen på tanken?

Lindgren 29-05-2019 14:30

Ja det har jeg gjort.. Har faktisk prøvet en del nu syns jeg, det må være noget med tændingen tror jeg..


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 111,374
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, TangachSenicoona
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:45.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden