Fenderen.dk
 

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 593
1 medlemmer og 592 gæster
Pechi_ovEr
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Oliesuger. (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=461)

Miss Mancini 14-10-2008 12:13

Oliesuger.
 
1 Vedhæftelse(r)
Oliesugeren er en god opfindelse. Der findes mange forskellige typer på markedet - jeg har prøvet 2 forskellige - og mine oplevelser er, at oliesugeren fra shipshop.dk er rigtig god.

Det gør det nemt at skifte olie på bilen og i båden. I dag har jeg bl.a skiftet automatgearolie og servolie på min bil med oliesugeren. Det er muligt at skifte olien uden at blive møgbeskidt og ikke noget med at kravle rundt under motoren for at løsne og spænde bundprop. Et olieskift er overstået på ca. 15 min.

Oliesugeren er nedsat fra 698,- til 398,-....

Faktisk manglede vi oliesugeren i sidste weekend, da JOR´s båd skulle vinterkonserveres, men ENN viste sine atletiske evner i motorrummet og fik alligevel skiftet olien......:)

JOR 14-10-2008 13:10

Er det den på billedet der er nedsat? - og får du noget ligende på programmet?

Miss Mancini 14-10-2008 14:19

Citér:

Originally Posted by JOR (Indlæg 2629)
Er det den på billedet der er nedsat? - og får du noget ligende på programmet?

Ja, det er den på billedet der er nedsat.

Jeg har hørt på priser på tilsvarende oliesugere og kan ikke matche prisen fra shipshop.dk medmindre jeg tager penge med på arbejde......:)

Det er en god handel at købe den nye oliesuger hos shipshop.dk

Husk at den aftappede olie fra oliesugeren skal hældes på f.eks. en plastflaske. Jeg bruger en 25 liters plastdunk til dette formål. Plastdunken kan man evt. finde hos det lokale autoværksted.

lille tut 14-10-2008 20:16

Jeg har en 6liters som blev hentet hjem fra USA i 2007 til en pris med fragt told og moms 480kr og jeg giver jer ret den er et must til enhver bådejer:D

goffy 14-10-2008 20:24

jeg har en elektrisk som blev købt for en del år siden den funker fint
den har en tynd slange som kan gå ned i hullet hvor oliepinden sidder
og en slange til at smide i en dunk. 12 v til og det kører bare.
det passer lige med en hurtig bajer så er motoren tømt

:D

ENN 14-10-2008 20:34

jeg har en præcis som den rolf viser - dog købt hos huges marina i tranås - prisen var ca 499 skr - den fungerer perfekt - jeg har netop skiftet olie og filter på min båd - det tog 10 minutter:)

JOR 15-10-2008 20:31

Jamen... så må jeg jo hellere gribe til muldvarpeskindet igen..... :o

Jeg troede ellers denne gamle historie om at være bådejer, kun var myntet på sejlbådsejer...... men ak, den gælder vist tildels også os motorbådejer :rolleyes:

Historien:

At være bådeejer, er som at stå under den kolde bruser og rive 1.000 kr. sedler i stykker (forklaring: det er ofte pisse koldt at sejle (især med sejl) og så er det pisse dyrt) :D

Lars T 16-10-2008 10:02

Citér:

Originally Posted by JOR (Indlæg 2655)
At være bådeejer, er som at stå under den kolde bruser og rive 1.000 kr. sedler i stykker (forklaring: det er ofte pisse koldt at sejle (især med sejl) og så er det pisse dyrt) :D

Tyvlånt fra et andet forum..

B.O.A.T.

Bring
On
Another
Thousand

JOR 16-10-2008 11:54

Nope...... skrevet ud fra huskeren :dizzy: .... Men derfor kan det da godt være den også findes i andre fora...... Ved det ikke.... jeg kommer kun her :rolleyes:

Sidder lige og kommer i tvivl...... om du mente mit, eller dit BOAT :cool:

Lars T 16-10-2008 12:08

Jan - Det var mit indlæg der var tyvlånt :):)

BrianL 16-10-2008 12:15

Nogen som ved hvor man kan købe nogle nye plastslanger som passer til den oliesuger på billedet ?

Miss Mancini 16-10-2008 12:40

Citér:

Originally Posted by BrianL (Indlæg 2675)
Nogen som ved hvor man kan købe nogle nye plastslanger som passer til den oliesuger på billedet ?

Prøv at kontakt shipshop.dk
De må kunne være behjælpelige.

BrianL 16-10-2008 13:57

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 2678)
Prøv at kontakt shipshop.dk
De må kunne være behjælpelige.

Jeg vil gerne have en længere slange end dem som følger med oliesugeren så jeg ville bare prøve at købe en løs slange til rimelige penge hvis der er nogen som ved hvor man kan købe den. men jeg kan prøve shipshop.dk


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:50.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,576
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Pechi_ovEr
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:50.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden