Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 575
2 medlemmer og 573 gæster
nxcwvhtredr, Phillipgisse
Fleste brugere online var 793, 17-05-2024 at 20:06.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Off topic (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
-   -   sommervejr (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=1489)

goffy 23-06-2009 09:49

sommervejr
 
1 Vedhæftelse(r)
så er sommeren da vist kommet til danmark.
men der er en laaaang måned endnu inden jeg holder ferie

Albjerg 23-06-2009 10:43

Var lige ude og nyde sommervejret i går :rolleyes:, men der er længe til ferien (start uge 30) :(

Lars T 23-06-2009 11:12

7 dage til festivalen starter og så har jeg 4 ugers ferie.. ;)

goffy 23-06-2009 11:20

jeg satser på at båden skal på bedding her i weekenden.
det skulle ellers have været i pinsen men der kom noget i vejen Party0012
Båden er helt gul af okker langs vandlinien og drevet er sort som en mercruiser :( det går sgu ikke.
jeg vil prøve at tage nogle før og efter billeder

Peter508 23-06-2009 13:07

På mandag damper vi af i 3 uger, om konen - skiwet og vejrguderne tillader det....

:D

Softice 23-06-2009 15:45

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 14523)
det skulle ellers have været i pinsen men der kom noget i vejen Party0012

Ja det så jeg det så hyggeligt ud

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 14523)
Båden er helt gul af okker langs vandlinien

Ja i har samme problemer som os i Ribe Å med den okkergule stribe i vandlinen træls.
Hilsen
Softice
P.t. Malta med + 26 hverdag........

goffy 28-06-2009 21:32

10 Vedhæftelse(r)
så har GOFFY været en tur på bedding og det var sgu tiltrængt.

første billede der venter vi på vandet forsvinder og vandlinien blev vasket med oxalsyre for at få det gule okker væk.
som i kan se så fik drevet også en ordentlig omgang den var sgu så sort det lignede en merc......
jeg fik også konstateret at goffys bund er møjbeskidt men den har jo også overvintret i vandet.
bundmalingen skaller et par steder :D
her er en stribe billeder fra min bedding.
ps. det billede med en fure i sandet hmmm der sejlede jeg i tomgang 3 timer før billedet blev taget :D:D

goffy 30-07-2009 10:23

så kom vi afsted på ferie :D vi fik en hilsen med på vejen af softice som lå i varde
og i kolding fik vi en kop øl sammen med peter508
vi sejlede fra kolding til julsminde og derfra til sejrø (40 mil med bølgerne i siden) Nu er vi i roskilde fjord nærmere bestemt i frederikssund. 119 sømil er det blevet til indtil nu :D
vi regner med at anløbe roskilde en af dagene. (70dgf=8

ps. vejret er ikke værd at skrive om

Peter508 30-07-2009 20:07

Ja tak for den kop øl det var dælme hyggeligt Party0012

Dejligt med en up-date jeg har spekuleret over hvor langt I var kommet.

Hils konen.

Lars T 03-08-2009 09:19

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 15845)
så kom vi afsted på ferie :D vi fik en hilsen med på vejen af softice som lå i varde
og i kolding fik vi en kop øl sammen med peter508
vi sejlede fra kolding til julsminde og derfra til sejrø (40 mil med bølgerne i siden) Nu er vi i roskilde fjord nærmere bestemt i frederikssund. 119 sømil er det blevet til indtil nu :D
vi regner med at anløbe roskilde en af dagene. (70dgf=8

ps. vejret er ikke værd at skrive om

Hej Preben,
Er i sneet inden i Frederikssund? Eller kommer I til Roskilde :)

goffy 03-08-2009 19:38

med dette vejr kan alt sgu da vist ske :D
vi nappede en overnatning for anker i kattinge og en nat i veddelev og er ankommet til roskilde i dag kl 16.35 ifølge logbogen.
vi ligger i den gamle havn lige ned for iskiosk/grilbaren og aftensmaden bestod af en dobbelt burger og en gl.dags vaffel til dessert.
Lars. var det dig der var i kattinge lørdag lige over middag !!

vejret er stadig meget spændende Rainsmiley

Manorwar 03-08-2009 20:31

lytter som en hygeligt tour ..
hvis jeg har tid ..skla pirtane lidt rund i de danske havne ........:(-dlof--f

goffy 03-08-2009 22:06

2 Vedhæftelse(r)
lige et par billeder fra kattinge som var godt besøgt i lørdags.

Lars T 04-08-2009 09:03

1 Vedhæftelse(r)
Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 16052)
med dette vejr kan alt sgu da vist ske :D
vi nappede en overnatning for anker i kattinge og en nat i veddelev og er ankommet til roskilde i dag kl 16.35 ifølge logbogen.
vi ligger i den gamle havn lige ned for iskiosk/grilbaren og aftensmaden bestod af en dobbelt burger og en gl.dags vaffel til dessert.
Lars. var det dig der var i kattinge lørdag lige over middag !!

vejret er stadig meget spændende Rainsmiley

Hej Preben,

jo vi var ude og lagde kort til i Kattinge vig for at spise lidt frokost, men blev angrebet at diverse dyr/bier mm. Så ca. efter 5-7 minutter liggen for anker, hev jeg det op og vi sejlede til Herslev vig hvor der ikke var så mange kryb. se kort :) Kattinge vig er den røde prik og vi tog hen til den hvide prik.

PS - Der er ikke så mange røde Cobalts i Roskilde Fjord. ;) Du skulle bare have råbt højt.!

Sjovt den sejlbåd på dit første billede er vidst nok en Macgregor26 med en 75hk udenbords :) Den kan plane, mærkelig skude :)

goffy 04-08-2009 11:11

vi lå godt mærke til den store maskine der sad på sejlbåden, jeg har aldrig set en sejlbåd med så stor maskine fjupeqopq
vi bliver nok nogle dage her i havnen, så du er velkommen til at kikke ned.
nu vil vi spasere en tur i byen, konen vil ind at ose men jeg satser mere på at finde et sted hvor der serveres fadbamser. :D

goffy 05-08-2009 22:58

sommervejr
 
Så siger vi farvel til Roskilde og sejler til kattinge eller herslev vig for at tage et par dage for anker. Det er dælme for lummer at ligge i havn.
vejrudsigten er lidt grumset efter weekenden så vi overvejer om vi skal få rundet Odden og finde Fyn i weekenden. Turen rundt om Odden og over til Fyn kan jo godt være lidt styg hvis det begynder at blæse igen DDriver

Lars T 06-08-2009 08:32

2 Vedhæftelse(r)
Se da lige her :)
Et billede fra igår af Roskilde Havns isbro, med restaurentskibet Sagafjord i baggrunden ;) Desværre var der ingen ombord Goffy :(

Og ellers også et stemningsbillede fra hjemturen.

goffy 08-08-2009 22:21

ØV da det var sgu da ærgelig. vi sad i Rådhuskælderen hvor vi havde en aftale med et par 300gr mørbradbøffer -dew.d
Det er et rigtig lækkert farvand i har og med masser af gode ankerpladser.

Vi sejlede til Lynæs sidst på eftermiddagen fredag hvor jeg tankede benzin. Kl 22.00 sejlede vi ud af fjorden mod Sejrø, hvor vi ankom kl 02.00 efter 40 sømil.
Volvoen fik lov til at bestille lidt.:D
kl 10.00 lørdag sejlede vi videre og ligger nu i Kerteminde (35 sømil) så det benzin jeg tankede er vist snart brugt :D

Lars T 09-08-2009 09:26

Det var altså ærgeligt konen havde sat fenderne på :)

Jo farvandet er ganske lækkert med rigtig gode vige, og områder. Ærgeligt at vandet ikke er klarere, men sådan er det jo når man tøffer rundt i brakvand :)

Rådhuskælderen er et super bøf sted ;) Deres Chateauxbriand er formidabel..

Kom til at tænke på hvorfor du altid hiver drevet op og nå du ligger i havn/for svaj.? Er det en vane.? Jeg har jo altid læst at det udsætte bælgene for ekstra meget "stress"..

goffy 11-08-2009 10:31

Citér:

Originally Posted by Lars T (Indlæg 16290)
Det var altså ærgeligt konen havde sat fenderne på :)

Jo farvandet er ganske lækkert med rigtig gode vige, og områder. Ærgeligt at vandet ikke er klarere, men sådan er det jo når man tøffer rundt i brakvand :)

Rådhuskælderen er et super bøf sted ;) Deres Chateauxbriand er formidabel..

Kom til at tænke på hvorfor du altid hiver drevet op og nå du ligger i havn/for svaj.? Er det en vane.? Jeg har jo altid læst at det udsætte bælgene for ekstra meget "stress"..

det er en vane at løfte drevet op når vi ligger for svaj/anker. når trimuret står lidt før det røde felt er propellen højere oppe end kølen og jeg kan sejle tomgang til jeg står på grund :D og så er det jo nem at komme i land.
drevet bliver ikke så beskidt når den er oppe for båden ligger jo i vandet hele tiden. bælgene er fra marts 2005 og ligner stadig nye, ingen små revner eller andet. Når båden står på land om vinteren sprøjter jeg silikone spray på bælgene så de ikke tørrer ud.


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:12.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 115,454
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, nxcwvhtredr
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:12.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden