Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 591
2 medlemmer og 589 gæster
Anthonylot, Bogdangeb
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Fjernelse af Prop-o-drev fra drev og transom? (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=3079)

thg 23-03-2011 07:57

Fjernelse af Prop-o-drev fra drev og transom?
 
Mit drev og transom er påført Prop-o-drev (og først primer) og har kun ligget i vandet i 1,5-2 mdr. med det på, alligevel er der en del tydelige flager der er skallet af, som jeg ikke er helt tilfreds med.

Har derfor tænkt mig at afprøve Propspeed istedet.

Nogen som ved hvordan jeg bedst muligt får fjernet Prop-o-drev malingen?

BrianL 23-03-2011 16:30

Har du billeder af det ?

Det kunne tyde på at din forbehandling ikke har været god nok.

Jeg har ikke haft problemer med at det skaller af på drevene. Kun på de rustfri trimflaps har jeg haft lidt afskalning, men det er ikke unormalt hvis man maler direkte på rustfri stål.

thg 23-03-2011 20:00

Må lige tage lidt billeder i weekenden.

Det er en forhandler der har gjordt det.

Undrer mig også over at det er ret tydelig gråt, selvom det skulle være lavet i den sorte!

NarkoKrig 24-03-2011 10:46

Citér:

Originally Posted by thg (Indlæg 31243)
Må lige tage lidt billeder i weekenden.

Det er en forhandler der har gjordt det.

Undrer mig også over at det er ret tydelig gråt, selvom det skulle være lavet i den sorte!

Har også prop-o-drive på, og den er ikke sort selv om det står på bøtten, den er mere grå.

Den skaller fordi forhandleren ikke har slebet ordentlig før grunding & maling, jeg havde samme problem et par steder jeg havde sjusket første gang.
Til gengæld virker det efter min mening ret effektivt, kontra ingenting :)

Du kan se den såkaldte sorte her (Og ja billedet er fra grundstødning ved kalveboderne i 2009):
https://lh5.googleusercontent.com/_x...0/P1010276.JPG

thg 24-03-2011 11:09

Drev/transom var nyt da de gjorde det og de har også brugt primeren inden, så forstår det ikke helt!

Men nogen som ved hvordan man får det af?

NarkoKrig 24-03-2011 12:05

Citér:

Originally Posted by thg (Indlæg 31264)
Drev/transom var nyt da de gjorde det og de har også brugt primeren inden, så forstår det ikke helt!

Men nogen som ved hvordan man får det af?

Drev og transom er fra fabrikken malet med sort blank maling, så den skal slibes før der males på den, og gøres det ikke grundig nok, har prop-o-drive ikke noget at binde på.

Du må igang med sandpapiret.

thg 28-03-2011 16:39

3 Vedhæftelse(r)
Nå så fik jeg taget lidt billeder af mit drev.

Det er som sagt en helt ny båd (og drev) og den har ligget i havnen i under 1,5 mdr.!

Underligt nok er det kun på den ene side at der er problemer!

Man kan tydeligt se den grå primer inden under den "sorte" Prop-o-drev, så det kan da ikke være pga. manglende slibning?

Nogen forslag?

Tror jeg vil give Prop-o-drev en chance mere (istedet for at prøve Propspeed), men hvad skal der til for at det bliver godt igen? En let slibning (så primeren stadig er tilbage) og så en 2-3 nye lag Prop-o-drev eller hvad vil I forslå?

BrianL 28-03-2011 21:06

Er det virkelig Prop-o-drev primer som er brugt ?

Det ser ud som den har fået et tykt lag primer (og jeg tvivler lidt på at det er prop-o-drev primer) hvorefter der er malet med sort prop-o-drev, og så når primeren under er hærdet har den "trukket sig".

Det er mit gæt men jeg er ikke maling ekspert.

Hvad siger i andre ?

BrianL 28-03-2011 21:08

Så den sådan ud da den blev taget op af vandet ?

Eller var det efter højtryksrensning ?

thg 28-03-2011 21:14

Har højttryksspulet den da den blev taget op og ja der er det da blevet endnu værre, men som sagt er det kun den ene side af drevet hvor problemet er!

Forhandleren skulle iflg. aftalen have primet først med Prop-o-drev Primer og dernæst Prop-o-drev.

myg25 02-06-2011 19:21

jeg har prøvet Hempels prop o drev .......:(((

nu maler jeg med International ;)))den sider på drevet

nicolajjetrider 03-06-2011 13:34

Enig! Den der primer har ikke hærdet op før det blevet malet. Det er derfor du ser de revner i lakken. Få drevet slebet helt ned og så forfra. :)

MartinN 03-06-2011 14:56

Hvis det er forhandleren der har lavet det, hvorfår ikke sende det tilbage i hovedet på ham? - eller i det mindste få ham til at dække dine omkostninger !


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 11:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,515
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Bogdangeb
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 11:39.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden