Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 388
1 medlemmer og 387 gæster
NathanDuh
Fleste brugere online var 973, 07-06-2024 at 01:28.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Generelle spørgsmål (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=57)
-   -   Vinteropbevaring af MerCruiser? (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=3526)

thg 28-09-2011 11:22

Vinteropbevaring af MerCruiser?
 
Sidder og kigger i MerCruiser's anbefalinger vedr. vinteropbevaring. Der er et par punkter jeg ikke helt er med på hvordan jeg gør, nogen som kan uddybe dette?:

Smør drejestøtten, tiltrøret og styreforbindelsen.

Ved vinteropbevaring skal det kontrolleres, at vandaftapningshullerne i gearhuset er åbne,
så vandet kan tappes af. Brug et stykke tråd til rensning.

Hvis der findes et speedometer i båden, skal opsamlingsrøret frakobles og aftappes. Tilslut
røret igen. Vand, der er indesluttet, vil fryse og få gearhuset og/eller vandpumpen til at
revne.



Det skal siges at motoren bliver skyllet igennem med kølervæske inden vinteropbevaring, så jeg ved ikke om det undtager mig for at lave de to sidste punkter?

goffy 29-09-2011 21:37

Citér:

Originally Posted by thg (Indlæg 34999)
Sidder og kigger i MerCruiser's anbefalinger vedr. vinteropbevaring. Der er et par punkter jeg ikke helt er med på hvordan jeg gør, nogen som kan uddybe dette?:

Smør drejestøtten, tiltrøret og styreforbindelsen.

Ved vinteropbevaring skal det kontrolleres, at vandaftapningshullerne i gearhuset er åbne,
så vandet kan tappes af. Brug et stykke tråd til rensning.

Hvis der findes et speedometer i båden, skal opsamlingsrøret frakobles og aftappes. Tilslut
røret igen. Vand, der er indesluttet, vil fryse og få gearhuset og/eller vandpumpen til at
revne.



Det skal siges at motoren bliver skyllet igennem med kølervæske inden vinteropbevaring, så jeg ved ikke om det undtager mig for at lave de to sidste punkter?

den med speedometret får ikke kølevæske, så hvis den findes på dit drev skal den tømmes
Er din maskine fersk eller saltvands kølet ?

thg 30-09-2011 07:07

Den er saltvandskølet, men jeg aner ikke om der findes en slange på drevet til speedometeret?

NarkoKrig 02-10-2011 12:09

Citér:

Originally Posted by thg (Indlæg 35046)
Den er saltvandskølet, men jeg aner ikke om der findes en slange på drevet til speedometeret?

Den sidder på bagsiden af drevet, bag anoden og er ikke ret tyk.


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 115,978
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, NathanDuh
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:19.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden