Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 540
1 medlemmer og 539 gæster
Phillipgisse
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Generelle spørgsmål (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=57)
-   -   Sø assistance ? (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=4320)

Mikkel Andersen 16-03-2013 18:46

Sø assistance ?
 
Sikkert et dumt spørgsmål fra en ny sejler :)

Hvis man evt. for motorstop eller andre problemer, hvad gør man så ?

Går ikke ud fra man sådan lige ringer til Falck Autohjælp :)


Mvh. Mikkel

goffy 16-03-2013 20:06

Citér:

Originally Posted by Mikkel Andersen (Indlæg 42021)
Sikkert et dumt spørgsmål fra en ny sejler :)

Hvis man evt. for motorstop eller andre problemer, hvad gør man så ?

Går ikke ud fra man sådan lige ringer til Falck Autohjælp :)


Mvh. Mikkel

Du tager VHF-radion og kalder hjælp fra nærmeste sejler :D
husk der er forskel på om der er fare for liv eller du bare skal have en tovende til nærmeste havn.

LarsH 16-03-2013 20:38

Du har også mulighed for at melde dig ind i www.dsrs.dk , hvis de dækker det område du sejler i.

lille tut 17-03-2013 11:56

Husk nu at passe på har hørt om flere der har ydet hjælp og fået hjælp i sådanne tilfælde de er endt ud i at få en erstatning på halsen hvis modparts båd er blevet rørt det mindste.

Så min holdning er hvis det ikke er livsnødvendig må de sgu vente på de professionele eller jeg vil have det på skrift de betaler hele gildet hvis der skulle blive noget.

Tror Piraten er bedre til at fortælle hvordan det er forsikringsmæssig

Peter508 17-03-2013 14:27

Hmmmm man er jo ifølge sø reglerne forpligtet til at hjælpe både i nød, og det vil jeg i øvrigt til enhver tid gøre.

Såfremt man vælger at tilkalde professionel hjælp,,men der ikke er fare for liv, så kommer man til at betale hele gildet selv....og det kan blive en små dyr fornøjelse, at få SOK ud.....

Indenfor de sidste 2 år har jeg trukket 3 speedbåde i havn, fordi de havde motor havari. For 4 år siden blev jeg selv trukket i havn, da jeg var rendt tør for diesel...:rolleyes:

Hvis ikke vi hjælper hinanden, hvem skulle så ?

Softice 17-03-2013 14:40

Man skal lige kikke i sin forsikring om man er forsikret for som Lille tus skriver man kan få en erstatningssag på halsen. Jeg vil også hjælpe ingen tvivl om det.

Fletcher14 17-03-2013 15:01

Jeg har bugseret 3 speedbåde sikkert i havn. De vinkede alle efter hjælp med arme. De kunne også have brugt raketter. Der var som regel tale om speedbåde, der var løbet tør for brændstof eller strøm. I alle tilfælde blev der tilbudt kompensation.

Jeg har selv hvide og røde raketter, orange pulver, gashorn og bugseringsline. Det vil være langt tilstrækkeligt ved almindelig kystnær sejlads. Jeg har desværre ikke VHF-radio. Det er dog ikke så udbredt på mindre speedbåde.

lille tut 18-03-2013 16:41

Citér:

Originally Posted by Peter508 (Indlæg 42035)
Hmmmm man er jo ifølge sø reglerne forpligtet til at hjælpe både i nød, og det vil jeg i øvrigt til enhver tid gøre.

Såfremt man vælger at tilkalde professionel hjælp,,men der ikke er fare for liv, så kommer man til at betale hele gildet selv....og det kan blive en små dyr fornøjelse, at få SOK ud.....

Indenfor de sidste 2 år har jeg trukket 3 speedbåde i havn, fordi de havde motor havari. For 4 år siden blev jeg selv trukket i havn, da jeg var rendt tør for diesel...:rolleyes:

Hvis ikke vi hjælper hinanden, hvem skulle så ?

Rolig nu du skriver jo det samme som jeg------ (Hmmmm man er jo ifølge sø reglerne forpligtet til at hjælpe både i nød, og det vil jeg i øvrigt til enhver tid gøre)------NØD der er vi enige de fleste hedder jo hjælp, det jeg mener er den dag Hr Jensen skal have hjælp i hans 10mill båd og jeg kommer med mit badekar, hvis uheldet er ude skal han nok plukke dig, selvom han siger noget andet på vandet.....
THATS IT.

pajero 18-03-2013 17:09

Citér:

Originally Posted by Mikkel Andersen (Indlæg 42021)
Sikkert et dumt spørgsmål fra en ny sejler :)

Hvis man evt. for motorstop eller andre problemer, hvad gør man så ?

Går ikke ud fra man sådan lige ringer til Falck Autohjælp :)


Mvh. Mikkel

Hej herfra.
Ikke et dumt spørgsmål !
Men hvis du skulle få motorstop hvor du kan se andre både omkring dig så stil dig op på bådens tag og vift med et tov eller bare brug begge arme op og ned, så garanterer jeg at en eller anden reagerer, hvis du ikke kan se andre har du brug for en VHF radio, jeg har selv både ydet assistance til 2 grundstødte sejlbåde og modtaget assistance da jeg tabte min propel, så jeg ved det virker, og der er selvfølgelig ikke penge indblandet.
Mvh Bjarne


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 10:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,567
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Thomastaw
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 10:13.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden