Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 645
1 medlemmer og 644 gæster
AnnaMiss76Moumn
Fleste brugere online var 945, igår at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Spørgsmål til køb og vurdering af båd (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=100)
-   -   Bådkøb - Formula 233LS (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=1067)

lille tut 01-03-2009 19:55

Bådkøb - Formula 233LS
 
Har en kammi som har lidt kig på den her, hvad mener i om sådan en, jeg kender ikke noget til formula både.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detai...nceid=58954186

ENN 01-03-2009 19:59

Formula er fine både - og motoren er den rigtige til den formula

Som altid ved bådkøb skal man eftergå båden - men formula plejer at være velbyggede

Personligt forstår jeg dog ikke helt hvad folk vil med så specielle både - anvendelsesmulighederne er begrænsede og brændstofforbruget enormtboattt

lille tut 01-03-2009 20:32

det med motoren syntes jeg er lidtpoppe det må være en overgemt for jeg mener ikke 415dpx er lavet efter 2000 så motor og drev (tror jeg ) har siddet i en anden båd og måske gået efter inden den er mont, for hvis det har været en sprit ny syntes jeg det er billigt/meget:rolleyes:

Lars T 11-03-2009 14:57

Formula er klart en af de allerbedst producerede performancebåde på markedet. De mangler måske lidt på topfarten i forhold til andre mærke fordi de vejer lidt mere at da er bedre bygget og mere robuste.
Giv BrianL en PM han har en 292 FastTec..

ang. den I har kik på så er der helt sikkert et eller andet med motoren. Den er ihvertfald ikke fra 2005, men kan jo godt have ligget ubrugt hen fra 2000, men det kræver lidt mere efterforskning syntes jeg. Spørg om du kan få et computerudskrift på motoren.

BrianL 11-03-2009 19:44

Jeg har ikke prøvet at sejle med den pågældende model.

Jeg giver Lars T ret i at Formula er i toppen af performancebåd segmentet rent kvalitets mæssigt. Men som altid med en ældre båd så skal den ses grundigt efter og prøves.
Jeg tror at 223LS modellen er en 22 graders v bund, så den er lidt hurtigere og nemmere at plane langsomt med, end en 24 graders v bund som Formula ellers traditionelt benytter sig af. Til gengæld så er en 24 graders bund bedre at sejle hurtigt med i bølger.

Jeg er enig i at motorens historie skal undersøges. Men prisen virker rimelig hvis ellers båd/motor er i orden.

BrianL 11-03-2009 19:52

Citér:

Originally Posted by ENN (Indlæg 9663)
Personligt forstår jeg dog ikke helt hvad folk vil med så specielle både - anvendelsesmulighederne er begrænsede og brændstofforbruget enormtboattt

Sådan en 223LS er da ikke så meget mere speciel end så mange andre både.

Det kan der måske tales om med sådan en som min, men ikke en 223LS.

Generelt kan man sige at hvis man er til sejlglæde og vil have noget som sejler godt og hurtigt så går man efter sådan en båd. Hvis man har prøvet at sejle i en rigtig performance båd, så er det ikke særlig morsomt at sejle i mere almindelige både som banker i bølgerne, og føles lidt som en balje med en motor når man sejler sammenlignet med sejlegenskaberne fra en rigtig performance båd.

ENN 11-03-2009 20:02

Citér:

Originally Posted by BrianL (Indlæg 10081)
Sådan en 223LS er da ikke så meget mere speciel end så mange andre både.

Det kan der måske tales om med sådan en som min, men ikke en 223LS.

Generelt kan man sige at hvis man er til sejlglæde og vil have noget som sejler godt og hurtigt så går man efter sådan en båd. Hvis man har prøvet at sejle i en rigtig performance båd, så er det ikke særlig morsomt at sejle i mere almindelige både som banker i bølgerne, og føles lidt som en balje med en motor når man sejler sammenlignet med sejlegenskaberne fra en rigtig performance båd.


Formentligt har du ret - jeg har bare aldrig prøvet en performance båd som din - det har aldrig været indenfor rækkevidde eller været noget jeg gik efter men måske man bliver bidt hvis man prøver en


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 115,506
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, BradleyGyclale
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:01.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden