Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 293
7 medlemmer og 286 gæster
BerryNep, Evadzo, Evasjf, Musanontom, StevenNic, Thomasmum, Vakopigree
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Elektronik (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Nu med solceller (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=5313)

Softice 29-04-2016 18:23

Nu med solceller
 
3 Vedhæftelse(r)
Så fik jeg installeret 2 solceller på båden til at supplere ved opankring og havn når der ingen landstrøm er.

bamse3020 30-04-2016 10:59

Jeg har selv spekuleret på at få solceller installeret på båden, men er nok kommet til den erkendelse, at det nok skal være en lille mølle, for som det jo er i DK, så blæser det mere i forhold til solskin/overskyet, møllen kører jo også om natten, og kører jo også vinterdage, så hvorfor valgte du celler, er det pga. støj/udseende eller andet.
Bk

Softice 30-04-2016 11:30

Citér:

Originally Posted by bamse3020 (Indlæg 48311)
Jeg har selv spekuleret på at få solceller installeret på båden, men er nok kommet til den erkendelse, at det nok skal være en lille mølle, for som det jo er i DK, så blæser det mere i forhold til solskin/overskyet, møllen kører jo også om natten, og kører jo også vinterdage, så hvorfor valgte du celler, er det pga. støj/udseende eller andet.
Bk

Jeg valgte celler pga. pladsen og prisen. Prisen for en Rutland 913 vindmølle er ca 6000 og jeg har anlæg for 1500. Jeg kunne gemme cellerne på taget, hvor jeg ikke skulle gå. Den dag jeg installerede dem var det overskyet og det regnede selv der ladede de på batterierne. Det er vel kun om natten de ikke virker, men det får jeg at se en dag når jeg er i båden natten over.

YFM350 19-05-2016 07:53

Solceller
 
Citér:

Originally Posted by Softice (Indlæg 48312)
Jeg valgte celler pga. pladsen og prisen. Prisen for en Rutland 913 vindmølle er ca 6000 og jeg har anlæg for 1500. Jeg kunne gemme cellerne på taget, hvor jeg ikke skulle gå. Den dag jeg installerede dem var det overskyet og det regnede selv der ladede de på batterierne. Det er vel kun om natten de ikke virker, men det får jeg at se en dag når jeg er i båden natten over.

Hej
vi har to celler på taget og ca 8,6 kw batteri kapacitet selv her i vinteren har der ikke været behov for at lade med landstrøm da den kom på land blev der ladet i ca 3 dage der efter har solen leveret resten og der var fuld opladet batterier da den kom i vandet nu har vi haft dem i ca 2 år og er meget til fredes med dem vi kan ligge ca 7 dage for anker eller ved bøje uden landstrøm og har stadig nok strøm

mvh

john


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 111,414
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Vakopigree
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:17.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden