Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 586
4 medlemmer og 582 gæster
JoyceLal, MarcusReultesse, SebastianRek, Yasminpoofokemn
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Generelle spørgsmål (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=57)
-   -   Fugt/svamp i båden (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=5352)

Adgoe 03-07-2016 16:30

Fugt/svamp i båden
 
Hej
Jeg skal til at købe båd og er faldet over en båd som jeg godt kunne overveje at købe. Jeg bemærkede dog at der indvendigt i båden lugtede ret kraftigt af fugt, og jeg bemærkede at der var nogle grønne pletter i noget af det tekstil/bomuld, som sad på væggen indvendigt, som jeg antager er noget svamp. Jeg læste at man godt kan fjerne svamp indvendigt (med noget kloroform?) og at man bare skal have en affugter i båden for at fjerne fugten. Kan det passe? eller skal jeg holde mig fra den båd, altså kan det være tegn på nogle vandskader eller lignende?

Softice 03-07-2016 20:37

Citér:

Originally Posted by Adgoe (Indlæg 48457)
Hej
Jeg skal til at købe båd og er faldet over en båd som jeg godt kunne overveje at købe. Jeg bemærkede dog at der indvendigt i båden lugtede ret kraftigt af fugt, og jeg bemærkede at der var nogle grønne pletter i noget af det tekstil/bomuld, som sad på væggen indvendigt, som jeg antager er noget svamp. Jeg læste at man godt kan fjerne svamp indvendigt (med noget kloroform?) og at man bare skal have en affugter i båden for at fjerne fugten. Kan det passe? eller skal jeg holde mig fra den båd, altså kan det være tegn på nogle vandskader eller lignende?

Fugtpletter kan vist fjernes med rodalon, men du skal finde ud af, hvorfor den har mug eller svamp. Kunne godt tyde på indtrængen vand eller dårlig udluftning.

bamse3020 04-07-2016 08:10

Citér:

Originally Posted by Adgoe (Indlæg 48457)
Hej
Jeg skal til at købe båd og er faldet over en båd som jeg godt kunne overveje at købe. Jeg bemærkede dog at der indvendigt i båden lugtede ret kraftigt af fugt, og jeg bemærkede at der var nogle grønne pletter i noget af det tekstil/bomuld, som sad på væggen indvendigt, som jeg antager er noget svamp. Jeg læste at man godt kan fjerne svamp indvendigt (med noget kloroform?) og at man bare skal have en affugter i båden for at fjerne fugten. Kan det passe? eller skal jeg holde mig fra den båd, altså kan det være tegn på nogle vandskader eller lignende?

Hej, du skal naturligvis ikke købe en båd med fugt, du kan ikke vide hvor det stammer fra, find en anden båd, der ikke har usynlige skavanker.

Terkel 04-07-2016 15:11

Det er meget normalt der er fugt i betrækket.. Hvis den har stået stille...


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:31.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,553
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, SebastianRek
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:31.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden