Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 571
1 medlemmer og 570 gæster
Phillipgisse
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Off topic (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
-   -   små meddelelser (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=2684)

Skibsbyggeren. 26-09-2010 15:30

Er det mon den, der ligger til salg på BG?
Det er sgu´ikke nemt at sælge noget der ligger SÅ dybt i vandet!

Miss Mancini 26-09-2010 17:03

Citér:

Originally Posted by jensjakob (Indlæg 27222)
Her ligger den

Brormands båd er også med på billedet. Det en båden nederst i højre hjørne - hvid gelcoat med sorte stafferinger og sort pressening.

jensjakob 26-09-2010 22:16

Der må da være basis for at Piraten kan sælge en bjærgning (og bagefter en forsikring), og du kan sælge et nyt drev (motor) til ham? Igang igang:-)

nicolajjetrider 27-09-2010 09:21

Vi fik også lige taget en tur på sundet sidst på eftermiddagen igår:)
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._7686765_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._3524199_n.jpg

Albjerg 27-09-2010 10:08

1 Vedhæftelse(r)
Ja, jeg nåede osse en tur på vandet i lørdags http://www.baadgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=1578, inden det var tid at tage båden op:

nicolajjetrider 27-09-2010 14:45

syntes godt nok folk tager deres både op tidligt:(

Ulman 27-09-2010 14:48

Citér:

Originally Posted by nicolajjetrider (Indlæg 27234)
syntes godt nok folk tager deres både op tidligt:(

Enig - ret tidligt.

Hvad skal man tage højde for hvis man vil have båden liggende i havnen hele vinteren?
Eller med andre ord: Hvorfor er det man ikke lige gør det?

goffy 27-09-2010 15:35

kan kun tilslutte mig at det er tidlig. Nu er der selvfølgelig også forskel på om man sejler speedbåd eller en lidt større båd med varme og komfort :D
ulempen ved at have båden i vandet om vinteren er at motoren skal frostsikres hver gang den har været startet. ferskvandstanken og rørsystemet skal tømmes + toilettet skal frostsikres.

når båden ligger i vandet, fryser det ikke i båden hvis vi lige får et par minus grader om natten, så jeg frostsikrer først når vi har dagsfrost.

nicolajjetrider 27-09-2010 16:15

Den værste ulempe er nok at båden bliver beskidt, resten ser jeg som hygge arbejde og ikke mindst at man får nogle fantastiske ture ud af vinteren.

Ulman 27-09-2010 20:03

Hvis vi nu forudsætter følgende:
Toilettet bruges ikke er og er helt tørt
Ferskvandstanken bruges heller ikke og er tør
Motoren har 2 kreds køling

Er der så nogle risici ved at have båden liggende i vandet?

OK, båden bliver da beskidt men det kan jo nemt vaskes af
Hvis båden skal bundmales, pudses, poleres og andre forårsopgaver, kan båden jo bare tages op de få dage det tager.

goffy 27-09-2010 22:20

Citér:

Originally Posted by Ulman (Indlæg 27242)
Hvis vi nu forudsætter følgende:
Toilettet bruges ikke er og er helt tørt
Ferskvandstanken bruges heller ikke og er tør
Motoren har 2 kreds køling

Er der så nogle risici ved at have båden liggende i vandet?

OK, båden bliver da beskidt men det kan jo nemt vaskes af
Hvis båden skal bundmales, pudses, poleres og andre forårsopgaver, kan båden jo bare tages op de få dage det tager.

hvis toilettet er helt tømt er det ok, men jeg plejer at give toilettet en slat kølevæske, det er godt til alle pakninger og oringe så de ikke tørre ud.
har du også tømt alle rør/slange til ferskvands systemet er det ok.
2 kreds (ferskvandskøling) har jo stadig søvand på den ene side i veksleren og der skal du sørge for kølevæske. 2 dråber søvand der fryser det forkerte sted koster dig en ny veksler.:( så du skal have kølevæske kørt igennem søvandssiden, impellen i søvandspumpen har også godt af at ligge i kølevæske. husk at kontrollere at det er kølevæske og ikke vand der er hældt på vekslerne (motorsiden).

Softice 29-09-2010 21:07

Stemningsbilled af indsejlingen til Ribe kammersluse sidste lørdag
 
1 Vedhæftelse(r)
Kl ca. 1900 lørdag aften.

Peter508 01-10-2010 11:56

Så nu fik jeg tømt båden for hynder, dyner, tæpper etc.

Kalechén er taget af, og pressening er lagt på...nu skal jeg bare have kørt kalechén til sadelmageren, så han kan komme igang med at lave en ny til mig.

Der bliver ikke et øje tørt...Party0012

Horizonblue 04-10-2010 06:50

Meget sludder har man efterhånden hørt igennem tiden.

For en del år siden, inden jeg fik ferskvandskøling på V6'eren, havde jeg en arbejdskollega med ude at sejle, han havde så taget en af hans kammerater med, og det var også ok. Men kammeraten der, var godtnok lige en tand for klog at høre på.

Jeg fortalte, at jeg godt kunne tænke mig at bygge ferskvandskøling på motoren, for at forhindre at motoren ruster op og samtidig kunne køre med en højere temperatur. Lidt mere økonomisk.

Kollegaens kammerat sagde så, at jeg jo skulle have andre stempler i motoren, når jeg kørte med ferskvandskøling, fordi motoren nu skulle køre med en anden temperatur.......

Sikke da noget pladder :-)

Jeg er nok klar over at temperatur har stor indvirkning på fine tolerancer. Men de motorer vi bruger, er jo oprindeligt tænkt til at køre med 80-90 grader i en bil. Man har så bare sænket temperaturen for at køre på saltvand og det betyder så ikke noget, som sådan, for indmaden i motoren. Motorerne ruster ofte op, inden de er slidt op.

Har da heller aldrig set et sæt ferskvandskøling, hvor der følger nye stempler med........

nicolajjetrider 04-10-2010 07:31

HAHA, det lige som ude ved et af de nye marineservice der er kommet her i byen, der påstår de hårnakket at I/B maskiner er meget specielle og total klargjordt til at sejle i saltvand i forhold til en alm. motor. GAAAAAAB! :)

Peter508 07-10-2010 12:56

Jeg fucking pisse HADER budgetter !!!!!!!

sssurrsssurrsssurrsssurrsssurrsssurr

Softice 07-10-2010 13:41

Citér:

Originally Posted by Peter508 (Indlæg 27523)
Jeg fucking pisse HADER budgetter !!!!!!!

sssurrsssurrsssurrsssurrsssurrsssurr

Det havde du nok ikke budgetret med hva. ;-)

Softice 07-10-2010 13:44

Så er det ved at være op over med at sejle mere i denne sæson. Båden bliver sejlet til Esbjerg en af de nærmeste dage og afventer tid hos vognmanden til at blive transporteret hjem i baghaven.

nicolajjetrider 07-10-2010 14:20

Optur dag!
 
Dagen startede med at jeg fik synet en god Kammerats 4x4 :)

Så skiftede jeg propel på båden :)

Så fik jeg sku nyt JOB :)


WoooooP!

goffy 07-10-2010 15:31

Citér:

Originally Posted by Softice (Indlæg 27525)
Så er det ved at være op over med at sejle mere i denne sæson. Båden bliver sejlet til Esbjerg en af de nærmeste dage og afventer tid hos vognmanden til at blive transporteret hjem i baghaven.

Lørdag d. 30/10 har vi fælles optagning her i varde og jeg sætter båden på bådpladsen ved sejlklubben i år og ikke hjemme i haven.
Vejrudsigten er jo kanon go for den kommende weekend så vi sejler til Fanø eller Esbjerg i morgen, det bliver nok årets sidste tur ud af åen.


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:21.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,563
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Denpokrhice
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:21.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden