Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 553
1 medlemmer og 552 gæster
Rozhovstoommumb
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Off topic (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
-   -   sejlsæson 2010 (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=2302)

goffy 19-04-2010 08:25

sejlsæson 2010
 
Så er sejlsæsonen 2010 startet i varde sejlklub, klubbens stander røg til tops søndag d. 18/4 og lørdag d. 24/4 kommer kranen og bådene bliver søsat.

http://www.jv.dk/artikel/864521:Vard...?image=0#image

Lars T 19-04-2010 08:57

Roskilde havn startede søsætningen i forrige weekend - godt nok kun med 4 både tilmeldt.
Det går stødt frem af med søsøtningen - og her i weekenden er der vel kommet omkring 20-30 både i - primært sejlbåde.

Albjerg 19-04-2010 08:59

Sådan. I må have en rigtig god sæson derovre. Vi lagde bro ud sidste weekend, men ingen både i vandet endnu - det er garanteret osse for koldt til at sejle endnu (Slet skjult sarkasme, ironi og misundelse over dem som allerede sejler nu -dlof--f)

goffy 19-04-2010 18:01

Citér:

Originally Posted by Lars T (Indlæg 23703)
Roskilde havn startede søsætningen i forrige weekend - godt nok kun med 4 både tilmeldt.
Det går stødt frem af med søsøtningen - og her i weekenden er der vel kommet omkring 20-30 både i - primært sejlbåde.

vi er kun 50 - 55 både i varde havn og de bliver søsat i en huk.
det er BMS der kommer med det svære skyts og så skal der sgu ske noget for BMS er dyr i drift. :D
starter kl 0800 og plejer at være færdig ca kl 1300 incl kaffepause m. rundstykker kl 0930.

Casper T 19-04-2010 18:12

Vildt 6 min.pr båd,her i fr.sund kan det snildt tage 15-20min

lille tut 19-04-2010 19:06

Citér:

Originally Posted by Casper T (Indlæg 23708)
Vildt 6 min.pr båd,her i fr.sund kan det snildt tage 15-20min

Der har vi det igen, jyderne vinder igen og igen, sjællænderne kan lære meget af os jyder fjupeqopqfjupeqopqNR1 KOM OP I TEMPO.mvf.f.mvf.ffjupeqopqfjupeqopqfjupeqopqfjupeq opq

Softice 19-04-2010 19:42

Ribe sejlklub startede søsætningen den forgangne weekend og fortsætter 1. og 2. maj. Standerhejsning d 29 april.

goffy 19-04-2010 19:50

Citér:

Originally Posted by Casper T (Indlæg 23708)
Vildt 6 min.pr båd,her i fr.sund kan det snildt tage 15-20min

kranen er så stor (120T) at den kan holde midt på pladsen og bare svinge bådene ud. der er jo ikke bøvl med at tilpasse stativer og andet når det er søsætning.
vi er delt op i 2 - 3 hold som sørger for at folk er til stede og andre dirigere kranen og stroppeholdet. Med det samme båden er i vandet er det bare med at få startet og komme væk for der går ikke mange minutter før den næste båd hænger over hovedet på en. :D
prisen plejer at være ca 300 kr pr. båd. sådan.

goffy 19-04-2010 20:02

1 Vedhæftelse(r)
her er et billede fra søsætning 2009. her er det en nimbus 26 der flyver.

FletcherV8 19-04-2010 21:50

Nice...
 
Men godt man har trailer båd, og ny trailer :)

Norvik20" 19-04-2010 22:28

Ja jeg har jo også haft sæsonstart.
Båden kom i vandet d.16-4, efter præcis 4md på land. Det var dog kun kort, 1time senere stod den på klubbens ophalervogn hvor jeg skulle male under kølen. Båden stod for lavt på land til at komme til under kølen, en husker til næste år. :rolleyes:
Så det gik fredagen så med. Den skulle jo først tørre efter at have været i vandet, så males mellem de fire støttepunkter der er på ophalervognen, derefter skulle malingen tørre, så skulle båden i vandet og op igen, så jeg kunne male hvor den støttede før, så tørre lidt, og så i vandet. fjupeqopq Men jeg fik en masse snak, og en del humle. Og så gik den dag jo. Og jeg var da også lige ude og vende inden den blev fortøjet på sin plads.
I går (søndag) tog jeg så rigtigt hul på sæsonen, og jeg sejlede en tur til Mariager og spiste min aftensmad i havnegrillen. Det blæste dog en pelikan, så turen hjem blev noget urolig med vandsprøjt hen over båden. Så er det godt at man sidder tørt og lunt inde og hygger med en humle og en smøg.

Havnen skulle have haft fælles søsætning lørdag d.17, men kranen har været nødt til at aflyse indtil næste lørdag.

Mvh

Norvik20" 19-04-2010 22:39

Ja jeg har jo også haft sæsonstart.
Båden kom i vandet d.16-4, efter præcis 4md på land. Det var dog kun kort, 1time senere stod den på klubbens ophalervogn hvor jeg skulle male under kølen. Båden stod for lavt på land til at komme til under kølen, en husker til næste år. :rolleyes:
Så det gik fredagen så med. Den skulle jo først tørre efter at have været i vandet, så males mellem de fire støttepunkter der er på ophalervognen, derefter skulle malingen tørre, så skulle båden i vandet og op igen, så jeg kunne male hvor den støttede før, så tørre lidt, og så i vandet. fjupeqopq Men jeg fik en masse snak, og en del humle. Og så gik den dag jo. Og jeg var da også lige ude og vende inden den blev fortøjet på sin plads.
I går (søndag) tog jeg så rigtigt hul på sæsonen, og jeg sejlede en tur til Mariager og spiste min aftensmad i havnegrillen. Det blæste dog en pelikan, så turen hjem blev noget urolig med vandsprøjt hen over båden. Så er det godt at man sidder tørt og lunt inde og hygger med en humle og en smøg.

Havnen skulle have haft fælles søsætning lørdag d.17, men kranen har været nødt til at aflyse indtil næste lørdag.

Mvh

goffy 20-04-2010 12:15

:eek: nu sneer det sgu, sommeren bliver da også kortere og kortere :D

Ulman 20-04-2010 12:47

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 23724)
:eek: nu sneer det sgu, sommeren bliver da også kortere og kortere :D

Ja, det var så den sejlsæson. Nogen vinterprojekter ?

bhvvs 20-04-2010 13:26

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 23724)
:eek: nu sneer det sgu, sommeren bliver da også kortere og kortere :D

Jo, men vi skal heldigvis ikke skovle det væk endnu :D håber sgu heller ikke det kommer så vidt. skulle jo gerne på vandet meget snart.


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,526
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Rozhovstoommumb
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:11.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden