Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 399
6 medlemmer og 393 gæster
DarrylHix, JaffarMaw, LucasAnary, RaymondSag, rostineme, RuneKex
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Generelle spørgsmål (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=57)
-   -   Ny(brugt) båd (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=3619)

Horizonblue 06-12-2011 19:58

Ny(brugt) båd
 
5 Vedhæftelse(r)
Ja, jeg har købt en båd mere :-)

Denne Draco 1700 Topless fra 1971, med lettere ombygget motorkasse, så der er plads til B30'eren.

Den trænger til lidt knofedt hist og her. Det er ikke planen, i første omgang, at den skal gejles voldsomt op, den skal kunne tåle at blive brugt, til vandsport f.eks. Jeg er lidt øm over for Suntop'en, vil helst ikke bruge den til noget, hvor der skal sjaskvåde personer op i båden og ski/wakeboard der skal flyttes rundt.

Motoren er ferskvandskølet og går umiddelbart ok. Skal lige have gennemgået ledningsnettet, der sidder nogle tvivlsomme sikringer/ledninger på motoren, ALLE benzinslanger skal skiftes, platiner skal skiftes ud med elektronisk tænding, traileren skal synes, ny generator.

Det eneste, der er lidt bekymrende, er impelleren. Den der sad i pumpen, var fuldstændig væk(se billede). Så motoren har på et tidspunkt sikkert været temmelig varm. En kompressionstest var nok på sin plads, for at se om der evt er gået en toppakning og aflæse en generel status på maskineriet.

Miss Mancini 06-12-2011 20:09

Arh, endnu en ny kunde i butikken med en projekt-båd.....:):):) Så er julefrokosten reddet til 12 mand...:):):)

pajero 06-12-2011 20:40

Lige et hurtigt spørgsmål, er der savet hul ind til udstødningen på drevet ?
mvh Bjarne

Horizonblue 06-12-2011 20:52

Citér:

Originally Posted by pajero (Indlæg 35773)
Lige et hurtigt spørgsmål, er der savet hul ind til udstødningen på drevet ?
mvh Bjarne

Ja

Peter508 06-12-2011 22:07

Fed båd !!

Sådan skal rigtig speedbåde se ud !!

Albjerg 07-12-2011 07:27

Hvis du kan bruge et ekstra topstykke, har jeg et liggende du må få for at hente det.... Har osse toppakning til det - leveret af vores allesammens drevpusher...

Miss Mancini 07-12-2011 08:40

Citér:

Originally Posted by Albjerg (Indlæg 35778)
Hvis du kan bruge et ekstra topstykke, har jeg et liggende du må få for at hente det.... Har osse toppakning til det - leveret af vores allesammens drevpusher...

Her må der råbes "vagt i drev"....:) - hvis en jyde vil forære noget væk, så kan det ikke repræsenterer nogen som helst værdi...:):):):)

Det er rart at nogen vil hjælpe andre.

Horizonblue 07-12-2011 08:53

Citér:

Originally Posted by Albjerg (Indlæg 35778)
Hvis du kan bruge et ekstra topstykke, har jeg et liggende du må få for at hente det.... Har osse toppakning til det - leveret af vores allesammens drevpusher...

Tak for det, det skal jeg lige skrive bag øret. Jeg satser på at motoren er ok, selvom den nok har været varm. Den starter fint, selvom den har stået i et stykke tid og så vidt jeg lige har lagt mærke til, er der ikke forsvundet noget kølervæske i expansions beholderen. Men nu får vi se.

nicolajjetrider 07-12-2011 11:23

Hold nu kæft den er iorden! Glæder mig til at følge projektet på din website!

MEN en herinde skal jo stille et kritisk spørgsmål...

HVORFOR HB ;) HVORFOR ;)?

PS: Den impel ser sku fin ud! Lig en banan ind til den og den køler fiiiiiiinnnttt igen ;)

Horizonblue 07-12-2011 15:01

Citér:

Originally Posted by nicolajjetrider (Indlæg 35783)
Hold nu kæft den er iorden! Glæder mig til at følge projektet på din website!

MEN en herinde skal jo stille et kritisk spørgsmål...

HVORFOR HB ;) HVORFOR ;)?

PS: Den impel ser sku fin ud! Lig en banan ind til den og den køler fiiiiiiinnnttt igen ;)

Det bliver ikke noget giga projekt i første omgang, a'la The Flyfish, den skal lige have lavet diverse ting rundt omkring og så prøvesejles.

Og hvorfor har jeg købt denne båd??

Ja, engang imellem skal man gøre noget vanvittigt og jeg er jo nostalgiker. Tilbage i 80'erne, hvor jeg som dreng gik rundt på havnene i Aalborg (skudehavnen og vestre bådehavn) lå der en Draco 1700 som jeg ret tit var ovre og kigge på. Mine forældre havde deres Flyfish til at ligge i vestre bådehavn, så når vi ikke var ude at sejle, gik jeg rundt på havnen eller sejlede i min Pioner 8 jolle med 2 hk Mariner. Jeg ville næsten have gjort hvadsomhelst dengang, for at bytte Pioner jollen ud med Draco'en.

I disse tider er det jo virkelig købers marked for den slags legetøj, og med den forkærlighed jeg har for disse både, er spørgsmålet nærmest: Hvorfor ikke?

nicolajjetrider 07-12-2011 15:42

Det er total iorden! Fedt det bliver en brugsbåd :)

Hvad er totalvægten på sådan en ?

Skibsbyggeren. 07-12-2011 17:02

Jamen tillykke med det nye skiw - nu må vi vel snart til at kalde dig for "Skibsrederen" oder was?
Den ser nu ellers fin ud. Jeg tror at vi er flere, som venter i spænding på, om den nu også bliver sejlklar, eller om der "lige er nogle ting som man lige kan forbedre - når man nu er igang" Vi kender dig jo Per!:rolleyes:

Miss Mancini 07-12-2011 17:42

Det lugter af en 8´er i V-formation.....:):):):)

Horizonblue 07-12-2011 18:21

Citér:

Originally Posted by nicolajjetrider (Indlæg 35785)
Det er total iorden! Fedt det bliver en brugsbåd :)

Hvad er totalvægten på sådan en ?

Det er selvfølgelig heller ikke meningen at den skal hærges. Skroget skal poleres, det er lidt mat, jeg har poleret nogle steder og det kan sagtens komme til at skinne igen. Ventildæksel m.m. på motoren skal males. Er lidt spændt på om jeg kan affinde mig med det, eller den skal have hele turen....

Men i år skal den bare ud og sejle.

Jeg vil skyde på at den vejer omkring 800 kg. Båden er opgivet til at veje 700 kg med en 4 cyl motor, B30'eren vejer jo lidt ekstra.

nicolajjetrider 07-12-2011 20:03

Det var ikke meget den vejer :)

Det var skam ikk ment som båden sku voldtages :)

Det er bare fedt med både som man kan bruge til vandsjov m.m. Det os det min nye rib skal, ley vedligehold og stærk brugsstand:)

Horizonblue 07-12-2011 21:53

Citér:

Originally Posted by Skibsbyggeren. (Indlæg 35787)
Jamen tillykke med det nye skiw - nu må vi vel snart til at kalde dig for "Skibsrederen" oder was?
Den ser nu ellers fin ud. Jeg tror at vi er flere, som venter i spænding på, om den nu også bliver sejlklar, eller om der "lige er nogle ting som man lige kan forbedre - når man nu er igang" Vi kender dig jo Per!:rolleyes:

Tak tak, åh jeg har allerede haft de først tanker om ting der kunne laves om, men vil satse på at begrænse det, så der bliver mere tid på vandet. Har sejlet for lidt i de sidste 2 år.
Måske skal den gamle teleflex fra år 19-grønhvidkål skiftes ud med oliestyring. Den kører lige på grænsen til at være træg og rattet er også lidt slasket.

Albjerg 08-12-2011 14:11

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 35779)
Her må der råbes "vagt i drev"....:) - hvis en jyde vil forære noget væk, så kan det ikke repræsenterer nogen som helst værdi...:):):):)

Det er rart at nogen vil hjælpe andre.

Nu er jeg ret beset ikke jyde - det er kun godt halvdelen af mit korte liv der er tilbragt i jylland.... De første 18 år gik omkring Svendborg -dlof--f

Og så er det faktisk hjælp til selvhjælp.... Jeg har haft topstykket til at ligge og fylde i omkring 2 år, hvoraf det sidste år er gået med diverse forgæves salgsannoncer.....

Clasg 08-12-2011 19:30

Citér:

Originally Posted by Albjerg (Indlæg 35801)
Nu er jeg ret beset ikke jyde - det er kun godt halvdelen af mit korte liv der er tilbragt i jylland.... De første 18 år gik omkring Svendborg -dlof--f

Jeg boede 5 år i Svendborg i 80' erne. En pragtfuld by, med et godt natteliv. Kommer der ofte stadigvæk.

Clasg 08-12-2011 19:32

Citér:

Originally Posted by Horizonblue (Indlæg 35790)

Men i år skal den bare ud og sejle.
.

Bliver det ikke først til næste år ?
Ha,ha! Spøg til side. Det vil jeg glæde mig til, hvis altså det bliver ved Juelsminde :)

Horizonblue 09-12-2011 06:24

Citér:

Originally Posted by Clasg (Indlæg 35813)
Bliver det ikke først til næste år ?
Ha,ha! Spøg til side. Det vil jeg glæde mig til, hvis altså det bliver ved Juelsminde :)

Hehe, ja, det var en tanketorsk, selvfølgelig til næste år. Tiden går jo så hurtigt at det ikke er til at følge med, det er også allerede weekend igen nu :D

Men jo, det bliver i Juelsminde, at den skal ud, tager den dog med hjem igen hver gang.


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:31.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,982
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, JaffarMaw
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:31.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden