Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 598
4 medlemmer og 594 gæster
EinarAlcorce, GnarNak, JoyceLal, Miguelglagued
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Off topic (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Låne bådtrailer (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=3265)

Miss Mancini 01-06-2011 04:20

Låne bådtrailer
 
3 Vedhæftelse(r)
Jeg skal hente min nye jolle på Sydsjælland, men skal bruge en lille indregistreret trailer til hjemtransporten.

Er der nogen i Nordsjælland / Storkøbenhavn som har en trailer jeg kan låne ?

KS1 01-06-2011 06:51

Hvor lang er båden?
Det ligner den kan ligge på en alm. trailer -dlof--f

Miss Mancini 01-06-2011 07:31

3.75 meter

KS1 01-06-2011 09:24

Jeg har før kørt en jolle, på nogenlunde samme størrelse på min fars brenderup trailer.

Den måler ca 160 x 280 cm.
En alm. trailer så stikker båden godt nok lidt ud i begge ender og i bredden, men det må den jo godt en smule!!

nicolajjetrider 01-06-2011 16:41

Hehe Rolf hvorfor i alverden har du købt sådan en jolle?:)

Strøyer 01-06-2011 21:36

He He..
Han vil jo gerne ud at sejle..

Miss Mancini 02-06-2011 09:09

Citér:

Originally Posted by Strøyer (Indlæg 32899)
He He..
Han vil jo gerne ud at sejle..

Det er meget skarpt analyseret...:):):):)

Miss Mancini 06-06-2011 17:00

Så fik jeg hentet min nye jolle. Hornbæk Bådeklub havde en fin lille trailer, som jeg kunne låne...:)

I dag har jeg været en tur forbi Kronborg Marine i Helsingør og købe udstyr til jollen. Jeg købte årer, fortøjningsline, anker + line, kompas og fendere. Alt i alt for omkring 2700,- incl. moms.

På vej hjem til Hornbæk kørte jeg forbi DOP og fik dekoreret jollen på siderne med "nytdrev.dk - Mercruiser - OMC - Volvo Penta".

I morgen skal jeg en tur til Stenteq Marine og hente motoren, som er til klargøring. Jeg har valgt at montere en PARSUN 20 HK med langt ben.

Jeg tror det bliver en fin jolle til blandet sejlads.

Billeder af jollen kommer senere i aften.

Lars T 06-06-2011 17:07

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 32956)
Jeg tror det bliver en fin jolle til blandet sejlads.

Billeder af jollen kommer senere i aften.

Ser vi den til Østtræffet i KBH :)

Miss Mancini 06-06-2011 17:24

Citér:

Originally Posted by Lars T (Indlæg 32960)
Ser vi den til Østtræffet i KBH :)

Måske...:):):):)

Miss Mancini 12-06-2011 21:25

Min nye jolle kom i vandet igår...:)

Det gik glimrende, men det er godt nok en "nyre-ryster"......

Motoren er en PARSUN 4-takt på 20 HK og med langt ben. Båden vejer tør vægt iflg. producenten 150 kg.

I dag har jeg været på en længere tur til Snekkersten, og det gik glimrende.
Jeg har justeret motoren op i "hak" nummer to, så båden slipper vandet noget bedre, men den har stadig meget tendens til at løfte stævnen under sejlads. Det er næsten umuligt at se frem foran stævnen med mindre man hænger ud over rælingen. Min ide er at lægge noget dødvægt omkring 100 kg forrest i jollen, så stævnen ikke hæves så meget under sejlads. Nogen der har erfaringer med det ? Jeg har tænkt mig at bruge sandsalt i 25 kg. poser.

PARSUN motoren er faktisk ret økonomisk. Jeg har brugt 12 liter benzin på 6 timers blandet sejlads - det gøres ikke meget billigere. En ting jeg finder meget behageligt ved PARSUN´en er gearskiftet, som er helt silkeblødt og uden det store klonk, som Alpha og Cobra drevet kan præstere.

molboen 12-06-2011 22:34

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 33119)
Min nye jolle kom i vandet igår...:)

Det gik glimrende, men det er godt nok en "nyre-ryster"......

Motoren er en PARSUN 4-takt på 20 HK og med langt ben. Båden vejer tør vægt iflg. producenten 150 kg.

I dag har jeg været på en længere tur til Snekkersten, og det gik glimrende.
Jeg har justeret motoren op i "hak" nummer to, så båden slipper vandet noget bedre, men den har stadig meget tendens til at løfte stævnen under sejlads. Det er næsten umuligt at se frem foran stævnen med mindre man hænger ud over rælingen. Min ide er at lægge noget dødvægt omkring 100 kg forrest i jollen, så stævnen ikke hæves så meget under sejlads. Nogen der har erfaringer med det ? Jeg har tænkt mig at bruge sandsalt i 25 kg. poser.

PARSUN motoren er faktisk ret økonomisk. Jeg har brugt 12 liter benzin på 6 timers blandet sejlads - det gøres ikke meget billigere. En ting jeg finder meget behageligt ved PARSUN´en er gearskiftet, som er helt silkeblødt og uden det store klonk, som Alpha og Cobra drevet kan præstere.

Havde du ikke en kærste der kunne bruges som "dødvægt" selv om du nok ikke rammer de 100kg med det.

Miss Mancini 13-06-2011 06:42

Citér:

Originally Posted by molboen (Indlæg 33120)
Havde du ikke en kærste der kunne bruges som "dødvægt" selv om du nok ikke rammer de 100kg med det.


Jo, hvis jeg må låne din kæreste, når jeg skal ud og sejle i jollen.....:):):):)

molboen 13-06-2011 07:01

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 33122)
Jo, hvis jeg må låne din kæreste, når jeg skal ud og sejle i jollen.....:):):):)

Joda, då låner konen og begge unger så rammer vi nok de 100kg.

Så tager jeg en lille ferie i mens

Miss Mancini 13-06-2011 09:32

I dag har jeg forsøgt med ca. 100 kg tøsalt i fronten på jollen, og det gav langt bedre sejlegenskaber end før. Umiddelbart tror jeg at 50 kg ekstra vil være den optimale løsning.

Det viste sig ved optankning, at der på ca. 6 sejltimer ved blandet sejlads er brugt 15.20 liter benzin - det er økonomisk sejlads...:):):)

molboen 13-06-2011 11:03

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 33124)
I dag har jeg forsøgt med ca. 100 kg tøsalt i fronten på jollen, og det gav langt bedre sejlegenskaber end før. Umiddelbart tror jeg at 50 kg ekstra vil være den optimale løsning.

Det viste sig ved optankning, at der på ca. 6 sejltimer ved blandet sejlads er brugt 15.20 liter benzin - det er økonomisk sejlads...:):):)

Nu må vi ikke håbe at dollarprinsessen bliver tøse fornærmet når du har fået ny og billiger kærlighed :-)

Miss Mancini 13-06-2011 12:24

Citér:

Originally Posted by molboen (Indlæg 33128)
Nu må vi ikke håbe at dollarprinsessen bliver tøse fornærmet når du har fået ny og billiger kærlighed :-)

He he...:):):)


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,500
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, GnarNak
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:46.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden