Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 509
1 medlemmer og 508 gæster
Svetlotv
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Motor (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Ingen kræfter efter 13-1400 omdr. (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=1231)

Albjerg 26-04-2009 19:21

Ingen kræfter efter 13-1400 omdr.
 
Så lykkedes det endelig at komme afsted.... DDriver fik lokaliseret kølevands-problemet til falsk luft (dårlige pakninger) i vandfilteret, men så meldte næste problem sig. Vi sejler, men når max 13-1400 rpm, så er der ikke mere at komme efter :cry:. Resten af håndtaget giver bare en kraftig lugt af benzin i båden, men ikke flere rpm. Hvorfor??????? Trækker nemt 4000 rpm i frigear. Jeg har ikke ændret i opsætning, udover at jeg har monteret Smarttabs, som iøvrigt ser ud til at virke... Nogen der har gode idéer????

Lars T 27-04-2009 09:36

Citér:

Originally Posted by Albjerg (Indlæg 11811)
Så lykkedes det endelig at komme afsted.... DDriver fik lokaliseret kølevands-problemet til falsk luft (dårlige pakninger) i vandfilteret, men så meldte næste problem sig. Vi sejler, men når max 13-1400 rpm, så er der ikke mere at komme efter :cry:. Resten af håndtaget giver bare en kraftig lugt af benzin i båden, men ikke flere rpm. Hvorfor??????? Trækker nemt 4000 rpm i frigear. Jeg har ikke ændret i opsætning, udover at jeg har monteret Smarttabs, som iøvrigt ser ud til at virke... Nogen der har gode idéer????

Dan - drukner den eller hvordan skal det forståes?? hvordan lyder den.?

steffen m 27-04-2009 15:16

lyder umiddelbart som om den mangler luft/får for meget benzin

Albjerg 28-04-2009 06:26

Den drukner ikke umiddelbart - den tager bare ikke flere omdrejninger. Giver jeg mere håndtag sker der intet udover at der begynder at lugte af benzin. Har spekuleret på om mine Trim-tabs har indflydelse, eftersom de "trykker" vandet omkring drevet.

nicolajjetrider 28-04-2009 07:30

Umiddelbart ville jeg ikke sige de sku ha noget at sige for motoren ville tage omdrejninger af den grund. Du kan evt prøve i bakgear om den kan komme højere op i RPM der, hvis den kan det er det de Smart-Tabs der:)

goffy 28-04-2009 07:40

kan ikke forestille mig det har noget med de flaps at gøre.
jeg har hydraulisk flaps og hvis jeg kører dem helt ned og giver gas sker der ikke andet en at båden står på snuden og tror den skal lege ubåd :D
du må ind til en bro at ligge og tøjre båden godt så du kan have maskinen i gang med skruen sat til og så prøve at kikke på luft/benzin blandingen mens den kører.
selvfølgelig ikke på fuld gas

Albjerg 28-04-2009 09:19

Ja, det var jo nok sådan noget jeg frygtede at I ville sige.... Jeg har prøvet at justere lidt på blandingsforholdet luft/benzin men det fik den bare til at "skyde".... Men så er der jo nok ikke anden vej en at hyre professionel hjælp. Det er svært at finde en alm. mekaniker i dag, som kan justere karburatorer, men jeg ved at Søholm Marine har en motormand med ca 20 års erfaring i Volvo. Så han må jo kunne noget.... Ellers nogle gode bud??

nicolajjetrider 28-04-2009 09:27

Dan: Hvad koster en Ny carb eller et rebuild kit.

For hvis det koster 1500kr i timeløn + matrialer kan det måske svare sig at skifte carben?

goffy 28-04-2009 09:42

Citér:

Originally Posted by nicolajjetrider (Indlæg 11868)
Dan: Hvad koster en Ny carb eller et rebuild kit.

For hvis det koster 1500kr i timeløn + matrialer kan det måske svare sig at skifte carben?

Nico der sidder 3 kaburatorer på den maskine:eek:

Strøyer 28-04-2009 10:00

Er det SU eller Weber karburatorer. ?

Albjerg 28-04-2009 10:24

Det er SU. Har prøvet at stille blandeskruen på alle 3 (samtidigt) til indstillingerne i manualen og så variere ud fra det punkt. Motoren går rigtig godt på den måde og er meget omdrejningsvillig i frigear, men ved indkobling af gear når jeg ikke længere end de 13-1400 rpm. Den er også let at dosere fra 600 - 1300 rpm, men så når jeg bare ikke længere....:(

nicolajjetrider 28-04-2009 10:37

hmmm det lyder meget mærkeligt. jeg vil næsten våge og påstå du skal ha elektrolyds behandlet dine dyser... Men det jo helller ikke sikkert det er det.

lille tut 28-04-2009 10:38

Er du sikker på det ikke er fra motoren og ud modstanden er.

eks et leje i drevet som sidder fast når du sætter den i gear, prøv at tørne skruen med hånden hvis den går stramt er det lejet i underhuset.(bare en mulighed)

Strøyer 28-04-2009 10:47

Er der ikke noget med en gummimembran i de karburatorer ? er de ok ?
jeg mener at de skal påfyldes olie (syrefri)
Hvis bare en af dine karburatore ikke åbner ordentligt vil du jo også have et problem med trækkraft.

Albjerg 28-04-2009 10:47

Citér:

Originally Posted by lille tut (Indlæg 11878)
Er du sikker på det ikke er fra motoren og ud modstanden er.

eks et leje i drevet som sidder fast når du sætter den i gear, prøv at tørne skruen med hånden hvis den går stramt er det lejet i underhuset.(bare en mulighed)

Nej det er jeg ikke sikker på. Det er jo værd at undersøge. Skal skruen gå let ved håndkraft? Jeg ved godt at den ikke ligefrem skal "spinne" når jeg tager fat i den, men hvor let/trægt skal det være?

lille tut 28-04-2009 11:30

Citér:

Originally Posted by Albjerg (Indlæg 11880)
Nej det er jeg ikke sikker på. Det er jo værd at undersøge. Skal skruen gå let ved håndkraft? Jeg ved godt at den ikke ligefrem skal "spinne" når jeg tager fat i den, men hvor let/trægt skal det være?

Ja det skal den, og den skal også helst forsætte med at dreje rundt når du slipper den.

Anders kr 28-04-2009 11:52

Hvis du siger den skyder, er du så sikker på tændingen står rigtig?

Albjerg 28-04-2009 13:31

Citér:

Originally Posted by Anders kr (Indlæg 11882)
Hvis du siger den skyder, er du så sikker på tændingen står rigtig?

Ja, det vil jeg tro. Den er der ikke ændret på siden sidste sæson. Og den skyder kun når jeg ændrer på blandingsforholdet.

Albjerg 28-04-2009 13:33

Citér:

Originally Posted by lille tut (Indlæg 11881)
Ja det skal den, og den skal også helst forsætte med at dreje rundt når du slipper den.

Så må jeg prøve at bakke ind til stranden og "rykke i den" fjupeqopq

goffy 28-04-2009 13:38

når den kan tage omdrejninger i frigear men ikke når den er belastet tyder på benzin mangel. som strøyer er inde på kan det være de gummibælge ?
nu er det vel ikke blandingsskruen til tomgang du leger med ?


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:47.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 115,007
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, italetnnzc
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:47.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden