Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 672
0 medlemmer og 672 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 945, 25-05-2024 at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Generelle spørgsmål (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=57)
-   -   Benzin til min motor (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=2619)

KS1 19-08-2010 06:16

Benzin til min motor
 
Hej :)

Jeg har ca. 140 liter olieblandet benzin stående på 3 dunke!
Må jeg godt fylde det på min mercruiser 4,3 V6?
Evt. Hvis jeg bare tager f.eks de øverst 20 liter i værd tank? Tænker at olie. Falder til bunds i benzinen?

Chribs 19-08-2010 08:32

Du vil kokse din motor til, den vil ryge som en gammel rygeoven...

Olie har samme vægtfylde som benzin og er blandbar med benzin, det er en proces du ikke kan vende mig bekendt...

Sælg det eller andet, men brug det ikke i din 4 takt motor....

Horizonblue 19-08-2010 10:58

Da jeg solgte min sidste påhængsmotor, fik jeg noget 2 takts benzin i overskud.

Det hældte jeg på en havefræser, med dobbelt udstødningsrør(hjemmelavet). Det var vældig morsomt at se den ryge op af de to skorstene, som gammel opslidt traktor.

Men hælde det på båden, bilen eller andre finere 4 takts motorer vil jeg nu ikke gøre. Brug lidt af det på plæneklipperen en gang imellem, hvis du ikke har nogle naboer.....

Albjerg 19-08-2010 12:30

Sælg det billigt til de lokale knallertbøller..??..

nicolajjetrider 19-08-2010 13:06

Jeg køber det gerne hvis det er:)

Albjerg 19-08-2010 13:24

Citér:

Originally Posted by nicolajjetrider (Indlæg 26397)
Jeg køber det gerne hvis det er:)

Da det nok ikke er til Husbåden så er det vel til Rib'en? Eller kører Jet-ski osse på to-takt?

nicolajjetrider 19-08-2010 14:31

jep.

Kim 19-08-2010 15:31

Citér:

Originally Posted by Albjerg (Indlæg 26395)
Sælg det billigt til de lokale knallertbøller..??..

Nej det skal være en anden type olie,men det er måske der for :rolleyes:

KS1 20-08-2010 13:02

Citér:

Originally Posted by nicolajjetrider (Indlæg 26397)
Jeg køber det gerne hvis det er:)

Jeg bor i Roskilde, hvor er det du bor henne?

smører man ikke bare motoren med lidt ekstra olie? det var da min tanke

nicolajjetrider 20-08-2010 15:25

Svendborg-Sydfyn.... Nej det har du din motorolie til i din 4-takts motor. Det der sker med olien i benzinen i en 4takter er at det sodder så meget at dine ventiler og sædder, sodder til og derved går træt og i værste tilfælde bliver defekte.

Du kan jo os gøre det at pr. 100Liter du fylder på din båd fortynder du med 30Liter af din 2takts benzin. Så er indholdet af olie så lavt at det nok ikke har den store betydning.

Peter508 20-08-2010 17:11

Det er nok bare mig, men jeg ville aldrig eksperimentere med brændstoffet til min motor...

Tænk hvor meget det potentielt kan koste at lave sådant et stunt...

Jeg har i min tid i benzin branchen set utrolig mange reklamationer omhandlende brændstoffets kvalitet, og de skader på diverse motor typer det har frembragt, og 99% af gangene har analyse af væsken vist, at det netop er når folk eksperimenterer, opbevarer forkert enten i ikke godkendt emballager eller hvor dunkene kan få sollys etc, at skaderne opstår...

Kim 21-08-2010 20:30

Du sænker oktan tallet ved at der er olie i benzinen , brug ikke olie blandet benzin i en 4 takts motor

Clasg 22-08-2010 11:10

Citér:

Originally Posted by Kim (Indlæg 26421)
Du sænker oktan tallet ved at der er olie i benzinen

Det må du gerne lige forklare ?

Kim 22-08-2010 21:13

oktantal
 
For at benzin kan bruges som brændstof i en motor, skal det have et vist oktantal. Jo højere oktantal, jo bedre er benzinens modstand mod såkaldt bankning.
oktantal, mål for benzins utilbøjelighed til bankning i forbrændingsmotorer. Bankning lyder som en ringlende lyd og skyldes en eksplosionsagtig selvantændelse af benzin-luft-blandingen, før den tændrørsstyrede forbrænding har fundet sted. Normale uforgrenede hydrocarboner (kulbrinter) har et lavt oktantal, mens forgrenede og cykliske har et højere.
Klippet lidt sammen fra andre sider håber det dækker :D

Clasg 22-08-2010 22:12

Hej Kim
Ja det er det vi lærte i skolen om oktan tal, men jeg må have sovet i timen, da det der med at olie i benzinen sænker oktantallet blev gennemgået..fjupeqopq

Hvor har du den information fra ?

Chribs 23-08-2010 10:19

Olie i benzinen sænker oktan-tallet, stille og roligt som tiden går, olieblandet benzin er ikke smart at langtidsgemme....

Kim 23-08-2010 16:16

Citér:

Originally Posted by Clasg (Indlæg 26440)
Hej Kim
Ja det er det vi lærte i skolen om oktan tal, men jeg må have sovet i timen, da det der med at olie i benzinen sænker oktantallet blev gennemgået..fjupeqopq

Hvor har du den information fra ?

Ja det kan jeg ikke lige huske,måske var jeg heller ikke helt vågen på tek.skole det er jo IKKE fordi det er 25år siden poppe
når men hvis det det var ligemeget kunde man også sejle på halv diesel, eller prøv at tænke på hvordan en bil med en gammel slidt motor kan banke under acceleration.

Grand 31-08-2010 22:40

Jeg kører nogle gange om ugen fra Ishøj til Svendborg.. så hvis du gider at levere din benzin i Ishøj kan jeg tage den med til Svendborg.. Jeg bor lige over vandet fra Svendborg.

Men det skal jo være en rigtig god pris for al det køren.. :)


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 02:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 115,552
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, FortuneTigerJsd682Boamy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 02:29.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden