Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 573
1 medlemmer og 572 gæster
DarmokBem
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   vand imellem fiberen?? (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=3128)

Lindegaard 11-04-2011 09:06

vand imellem fiberen??
 
på vores Birchwood er der en Targa bøjle... den er monteret med noget træ af en slags på indersiden.. her over vinter har der så kunne komme lidt vand ind ved en af kaleche samlingerne, det resulterede i at der havde drybbet vand ned på agterdæk... det var bare brunt.. jeg antog det for at være farvet af træet, da det vandet havde løbet på indersiden af træet hvor det ikke er lakket.. og træet er ret brunt.. måske bejset?? nå... jeg piller så træet ned.. og der er så et af skrue hullehe herne der har denne brunlige vædske... tørrer og renser og kan ikke længere se noget.. indtil dagen efter.. igår.. der var der igen brunlige dryb fra det samme skrue hul... og mig bekendt har vi ikke haft regn he he.. hvis man trykker på fiberen rundt om hullet kan man presse lidt vædske ud en gang imellem, men ikke hele tiden... det der undrer mig er om der kan ligge så meget "vædske" imellem glasfiber lagene? på hver side af hullet går det nedaf.. så det burde jo være løbet væk. . eller ihvertfald nedaf?? har andre prøvet noget lignende?? skal forsøge at tage et billede af det senere.... det lyder sikkert som ren tågesnak... det her indlæg..

nicolajjetrider 11-04-2011 10:34

Det skyldes nok at der er kommet vand i "sandwichen" og det vil være der utrolig længe med mindre du udskifter det. I og med det ikke kan fordampe fungere det som en båd svamp i en madkasse, den kan ikke komme af med vandet. Hvis træet ikke skal skiftes så ville jeg dække det så meget af jeg nu kunne og lade det tøre til du ikke kan presse mere ud, der efter fuge det op på ny og lave evt. skader . :)

Manorwar 11-04-2011 18:41

lugter den væske af eddige ??
hvis ikke so er der bejse.
hvis ja er der glasfiberpest ..osmose:(:(

goffy 11-04-2011 20:20

det kan også være skum støbt ind i fiber. Mit tag på cockpit og kahyt består af ca 10mm brun skum med fiber på begge sider.

Lindegaard 12-04-2011 07:07

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 31776)
det kan også være skum støbt ind i fiber. Mit tag på cockpit og kahyt består af ca 10mm brun skum med fiber på begge sider.

lige der hvor skruhullet er, er der ikke meget mere end 3-4 mm tykkelse.. så jeg tvivler på der er noget skum bag..

Lindegaard 12-04-2011 07:09

Citér:

Originally Posted by Manorwar (Indlæg 31767)
lugter den væske af eddige ??
hvis ikke so er der bejse.
hvis ja er der glasfiberpest ..osmose:(:(

heldigvis lugter det slet ikke... den havde jeg også i tankerne da jeg så det.. men ingenting lugter det af... heldigvis da...

ellers havde det også "bare" været targa bøjlen... den er jo på ingen måde forbundet med båden, andet end med hængsler... he he


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,559
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, DarmokBem
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:24.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden