Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 585
4 medlemmer og 581 gæster
JoyceLal, MarcusReultesse, SebastianRek, Yasminpoofokemn
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Forsikring (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=102)
-   -   Kasko forsikring (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=4465)

Campion 165(seb) 27-06-2013 14:43

Kasko forsikring
 
Min kone er af den opfattelse at hun vil have vores båd forsikret - til dels har jeg naturligvis grund til at give hende ret.
Spørgsmålet er ikke om hvor vidt det er en god idé eller ej, men mere om HVOR man skal få den forsikret?
Hvad gir i andre for jeres kasko/ansvar's forsikringer, og kunne man blive peget i retning af et selskab eller to evt??
Jeg tænker om der er andre der har en 20 fods speedbåd med erfaring i den retning, og ikke jer der har kuttere, fiskejoller, etc. - I ved hvad jeg mener..:D
(Såfremt det er følsomme oplysninger sender i bare en PM'er :rolleyes:)

Mand1979 27-06-2013 16:56

Hej

Jeg har lige haft kontakt til Pantaenius angående ansvarsforsikring på mine både. Kan ikke huske på kroner og øre hvad de ville have, men det var mellem 1100-1200,- for speedbåden, og 550-580,- for motorbåden.
Spurgte ikke efter hvad kasko kostede;-(
Man betaler efter hvor mange hk man har i/på båden, og jeg har 150 af slagsen på Bayflite`en og 48 i Albatross`en


Mvh Kim

Campion 165(seb) 28-06-2013 05:01

Det er kasko-forsikring jeg er interesseret i.
Ansvars-forsikring har jeg før erhvervet mig ved at melde mig ind i en trollingklub, og på den måde brugt deres rabatter til at få sådan én.
En bekendt er medlem af midjydsk småbåds fiskeklub, og har fået forsikret båden dér, så det var også en mulighed?

Lars T 03-07-2013 10:34

Hej Sebastian,

Kaskoforsikring af en +10 årig gammel båd er vidst ikke nogen god forretning - Alt for mange forsikringsselskaber har seriøst dårlige vilkår hvad ang. afskrivning af værdi.
Bare din motor vil i forsikringsøjne have en værdi af tæt på 0,- kr. fordi den er +10 gammel!

thg 03-07-2013 11:19

Pantaenius har en meget fair dækning og afskrivning, således at man ikke kommer i klemme selv ved en gammel båd: http://www.pantaenius.dk/fileadmin/u...rdele_2012.pdf

Til gengæld er de ikke de billigste...

LarsG 04-07-2013 11:58

Jeg kan da lige indsparke at Pantaenius ikke vil kaskoforsikrer speedbåde som er over 10 år gamle, det er i hvert fald det svar jeg har fået fra dem i dag, så jeg må blive hos Søassurancen Ærø som heller ikke er alt for billige. Desværre kan jeg ikke sige så meget om Søassurancen Ærø da jeg endnu ikke har haft brug for dem.

Peter508 04-07-2013 14:32

Jeg har Søassurancen, og jeg har haft brug for dem ved en grundstødning i sommerferien for 3 år siden.

Fænomenal behandling af vores sag. Grundstødt en søndag eftermiddag med bøjet propeller til følge.

2 dage senere var vi sejlende igen, med en propeller jeg havde liggende hjemme, den købte de af mig + de dækkede min omkostning til at leje en bil for at køre hjem og hente den.

Derudover betalte de en forstærkning af min aksel konstruktion inde i båden, for som de sagde "når nu vi alligevel er i gang"...Og da der var noget Epoxy arbejde forbundet med den del, dækkede de også lige en overnatning for 4 på Svendborg vandrehjem...

Prisen for propellen dækkede så rigeligt selvrisikoen, ja jeg fik faktisk penge ud af det lille eventyr.

Uanset pris så kender man ikke sit forsikringsselskab, før man har haft brug for det. Så længe jeg har båd, kommer jeg aldrig til at skifte selskab.

Ydobon 07-07-2013 07:17

Gir ca 4500 for en ved Yacht pool med selvrisiko på omkring de 5000... Båden blev købt ved en forhandler til 90000kr og det er den værdi de går udfra(siger de)... Båden er 17 fods og 135 hk drev...
Min trailer er også med forsikret..

Svigerforældres båd er 21 fod med 220hk ca samme købs pris og de giver det samme i forsikring der.,,,


Min far fik stjålet sin motor for 6-7 år siden og der var ingen problemer han fik alle pengene til en ny og sparede selvrisikoen ved at montere selv..(osse ved yacht pool)


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:30.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,553
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, SebastianRek
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:30.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden