Problemet er at den plads vi har fået er temmelig lang, til gengæld er den ikke bredere end at båden kun lige går ind...
Så vi havde aftalt at konen og vores datter på 14, skulle tage hver deres side, og så ligesom trække båden stille og roligt frem ad...
Men de stod på et tidspunkt og skubbede i hver sin retning, så de på det nærmeste var ude i noget omvendt tovtrækning, med det resultat at båden ikke rokkede sig ud af stedet...Jeg kunne godt se det, men skulle dels grine og dels kunne jeg se på konens ansigtsudtryk, at jeg skulle vare mine ord....
Da de så endelig fik pælene ned til stævnen slap de begge deres pæle, og begyndte at tøjre båden....Men da der ca. er 6 mtr. fra hæk til pæl, når den er tøjret rigtigt op, begyndte den at drive sidelæns over imod nabo båden....Og da det ikke var hvad vi havde aftalt, opdagede jeg det ikke, før konen råbte om jeg sov....også var tonen ligesom lagt...
Nå men bov propeller er dældulme mig en kanon opfindelse, og hvor er jeg glad for at vores båd har sådan en....