Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 170
0 medlemmer og 170 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #2  
Gammel 24-04-2009, 15:45
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Du kan næppe måle 1`så det betyder ikke meget da usikkerheden ved en måling (unøjagtighed på remskive etc) nok er mindst det samme

Passer din manuel til Motoren? hvad årgang er motoren?

Husker du at stille motoren i timing mode?

her er en kopi af et tidligere indlæg herindefra omkring justering på en af de nyere 3,0ère

Citér:
I sommerens løb har jeg fået en del spørgsmål der gik på tændingsjustering af mercruiser 3,0 motorene og her er derfor en kort forklaring:

1. Start motoren og lad den komme op på normal temparatur

2. Mens motoren kører lav så en "lus" mellem de 2 hvide ledninger på strømfordeleren


3. Bypass kontakten på gearkonsollen ovenpå motoren (kontakten der afbryder tændingen kortvarigt ved skift til frigear)
Sæt de 2 ledninger på motorsiden sammen midlertidigt

4. Forbind en tændingspistol og ret den mod remskiven på krumtappen - kontroler at tændingen står 1`før top på 94-97 og 2`efter top på 97- motorerne

5. Hvis nødvendigt så løsen strømfordeleren og stil tændingen ind ved at dreje strømfordeleren

6. Spænd strømfordeleren fast igen

7. Stop motoren

8 Husk at genforbinde ledningerne til skiftekontakten på gearkonsollen ovenpå motoren - og fjern lusen du lavede under 2).

9 Med tændingspistolen stadig forbundet så start motoren og kontroler at tændingen i tomgang har flyttet sig til 12`før top og at tændingen ved 24-2800 omdr er 27`før top (+/- 2`)
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 126,084
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, bender
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 04:27.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden