Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 172
0 medlemmer og 172 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #6  
Gammel 17-06-2009, 10:12
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Justering af "cut off" switchen er beskrevet i manualen der kan downloades bla herinde - og nico kender proceduren kontakten afbryder tændingen når du skifter TIL frigear - ellers kan det nemlig være umuligt at få motoren i frigear - den har ingen betydning ved skift i gear som mange tror
Klokoblingen på alpha drev er let velvet så den holder sig i gear ved belastning - derfor kan den kun svært tvinges i frigear uden motoren lige afbryder tændingen i brøkdele af et sekundt - og det er det switchen sidder der for

Tanken skal bundsuges og renses - det kan gøres fx med en hævert eller en injektor - tager du et stykke slange og laver et lille hul til spidsen af en trykluftpistol hul - sætter trykluftpistolens spids gennem hullet og blæser gennem hullet så har du lavet en ejektor der kan suge skidt og vædske ud - slangen føres ned gennem fx tankmålerstudsen og så kan alt suges op fra bunden af tanken

Der sidder et filter i bunden af sugestydsen på din tank også - det bør renses - og der sidder et finfilter i metalvæv præcis der hvor benzinrøret går ind i karburatoren det bør også renses

Når det hele er renset - og dit RACOR filter monteret påfyldes rent benzin udlyftes - og så spiller det hele igen (hvis vel at mærke også karburatoren er ren - det glemte jeg vist at nævne - der kan du tage toppen af og ense den med trykluft)
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 126,086
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Wirelessuub
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:11.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden