Det er da lidt trist at 4,3eren udgår. Men vi kan sikkert få reservedele i en del år i fremtiden.
4,3erens udgang forklarer sikkert også hvorfor 3,0'eren nu kan fås som MPI motor. Det har da kostet en del at lave den "moderne".
Jeg vil sige, at var 3,0'eren monteret med en monoindsprøjtning, så var det fint nok.
Når der nu kommer til at mangle en V6'er i programmet, kan en 3,0 MPI måske fylde lidt af det hul ud der bliver, selvom den godtnok ikke har ret mange flere hk.
Men.....
Når nu 4,3eren udgår, bliver der sikkert solgt flere V8'ere, for det er nok alligevel de færreste der vil gå ned til en 3,0'er (selvom det er en mpi), når man tidligere har haft en V6'er.
Hvor godt er det så for miljøet?
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish
http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G