Problemet for GM er nok ikke at finde en anden V6 motor i deres palette - men at finde en der kan mariniseres til en acceptabel pris
De laver en glimrende alu V6èr der bla bruges i Chervolet Malibu men en sådan alumotor (og de fleste moderne motorer har alu blokke og/eller topstykker) vil kræve et 2 kredskølesystem mv. og så løber prisen op for motoren
De har jo brugt deres 4,3èr i støbejern idet den kan køre uden fv/lukket kølesystem - i hvert fald nogle år (indtil den tærer op) en alumotor vil kun overleve få måneder i med saltvand som direkte kølemiddel - og skal den mariniseres med 2 kreds køling mv. bliver den dyr at producere
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt