Man må håbe at der findes en rigtig god afløser.
Sidste gang at en 6 cyl motor udgik af produktion, var omkring 1977, da den klassiske række 6'er på 4,1 liter og 165 hk ophørte.
Mercruiser valgte at selv bygge en motor, for at fylde hullet ud. Det resulterede i problembarnet 4 cyl 3,7. Den består af en alublok som Mercruiser selv støbte og et støbejernstopstykke fra en Ford Big Block V8. Motoren har mystiske systemer; generator i svinghjulet og vandkølet spændingsregulator, en cirkulationspumpe der lader vandet komme ind i olien når den bliver utæt, en varmeveksler der på de første modeller er for lille.
Der var sikkert mange som havde en gammel 6 cyl række, der gik over til den nye 3,7'er og ønskede at de aldrig havde skiftet.
Bare ikke historien gentager sig.........
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish
http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G