Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 187
0 medlemmer og 187 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #7  
Gammel 23-06-2009, 06:35
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Man må håbe at der findes en rigtig god afløser.

Sidste gang at en 6 cyl motor udgik af produktion, var omkring 1977, da den klassiske række 6'er på 4,1 liter og 165 hk ophørte.

Mercruiser valgte at selv bygge en motor, for at fylde hullet ud. Det resulterede i problembarnet 4 cyl 3,7. Den består af en alublok som Mercruiser selv støbte og et støbejernstopstykke fra en Ford Big Block V8. Motoren har mystiske systemer; generator i svinghjulet og vandkølet spændingsregulator, en cirkulationspumpe der lader vandet komme ind i olien når den bliver utæt, en varmeveksler der på de første modeller er for lille.

Der var sikkert mange som havde en gammel 6 cyl række, der gik over til den nye 3,7'er og ønskede at de aldrig havde skiftet.

Bare ikke historien gentager sig.........
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 126,194
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, PatriotSof
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:39.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden