Fenderen.dk
 

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 158
0 medlemmer og 158 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #9  
Gammel 23-06-2009, 17:12
mohabba's Avatar
mohabba mohabba er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Nuuk, Grønland
Indlæg: 103
Har lige set motoren. Motoren er skilt fra benet/gearet og de fleste kabler og ledninger er afmonteret. Den skulle kun have gået 350 timer og ser også sådan ud, den er helt ren.

Den endte i første omgang på værksted fordi at ejeren havde ramt skær. Han kunne sejle hjem og få den på værksted. Den havde en "bankelyd" og mekanikeren skilte motoren ad uden at kunne finde noget galt. motorbenet blev skiftet og den bankede ikke mere.

Ved første tur med nyt ben, fik ejeren problemer med olietrykket og motoren gik i "limp mode". Mekanikeren skilte motoren ad igen og der kunne konstateres metalflager i bundkaret ( jeg har lige set dem, da de stadig ligger i karret ).

Flagerne er vel fra glidelejer ifbm plejlstænger og krumtap? evt fordi mekanikeren har tab noget snavs som har blokeret oliekanalerne? Når der nu er flager som vel skyldes manglende smøring, må man så antage at stempler og foring også er revet?

Mekanikeren vil ikke røre mere ved det da de ikke har værktøjet til det.
__________________
Bayliner 285, 2003
5.7 Mag Mpi
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 126,142
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, KianaCelf
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 18:03.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden