Har lige set motoren. Motoren er skilt fra benet/gearet og de fleste kabler og ledninger er afmonteret. Den skulle kun have gået 350 timer og ser også sådan ud, den er helt ren.
Den endte i første omgang på værksted fordi at ejeren havde ramt skær. Han kunne sejle hjem og få den på værksted. Den havde en "bankelyd" og mekanikeren skilte motoren ad uden at kunne finde noget galt. motorbenet blev skiftet og den bankede ikke mere.
Ved første tur med nyt ben, fik ejeren problemer med olietrykket og motoren gik i "limp mode". Mekanikeren skilte motoren ad igen og der kunne konstateres metalflager i bundkaret ( jeg har lige set dem, da de stadig ligger i karret ).
Flagerne er vel fra glidelejer ifbm plejlstænger og krumtap? evt fordi mekanikeren har tab noget snavs som har blokeret oliekanalerne? Når der nu er flager som vel skyldes manglende smøring, må man så antage at stempler og foring også er revet?
Mekanikeren vil ikke røre mere ved det da de ikke har værktøjet til det.
__________________
Bayliner 285, 2003
5.7 Mag Mpi