Citér:
Originally Posted by ENN
Lyder som en finh tur har selv logget 14 timer de sidste par dage
Husk at der kan og nok er nogle fine metalpartikler efter tilkøringen - det skal du ikke bekymre dig om det er normalt
Magneten i bundproppenb på mit alpha havde en del fine metalpartikler på sig efter første skift af olie
Det er klogt at skifte olien efter tilkørsel
Det er fedt du har fået en driftsikker drivlinie - det nye drev var den rigtige investering - du har jo en drivlinie der nu er som ny
|
Ny og ny er nok så meget sagt, men den bør være forbedret.
Motoren er stadig den originale fra 1992 og med direkte saltvandskøling skal jeg næppe forvente at motoren fylder 25 år.
Jeg har fundet en super leverandør i USA af komplette motorer og tilbehør. Leverandøren er i kategorien "State Of The Art" mht. motorer, udstødninger mv. Lige nu er der gode priser på 4.3 liter V6 225HK og den velkendte 5.7 liters V8´er på 315Hk....Skulle Dollarprinsessen have en "hjerteoperation" i nær fremtid, vælger jeg en af disse motorer....Fornuften siger V6....
Jeg har dog fået et lille problem med motoren. Når den er kold, vil den ikke starte - giver jeg den en snaps benzin i karburatoren, så starter den med det samme. Overvejer at montere en en-vejsventil før benzinpumpen, så brændstoffet ikke løber tilbage i tanken.