Fenderen.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 364
1 medlemmer og 363 gæster
Healthmat
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Emne: sejle alene
View Single Post
Gammel 21-07-2009, 20:29
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
jeg snubber jævnlig en tur alene men har ikke de problemer med trailer da min båd ligger i vandet hele tiden ( 26 fod knap 3 ton). Alt efter vejret er der selvfølgelig nogle småting så som at tovværk og anker ligger klar, vesten ligger ved min side og alt bliver dobbelt tjekket for er der meget søgang kan jeg ikke forlade roret. Jeg oplyser altid hende derhjemme om hvor jeg forventer at sejle hen og hvornår jeg regner med at være hjemme igen.
åh jo kaffen skal også brygges inden afgang.

jeg havde en lidt sjov /grim oplevelse i min forrige skiv hvor jeg var alene afsted i noget lortevejr som kun blev værre og værre. jeg hamrede igennem store bølger og var begravet i vand alt det vand havde sin virkning for jeg skulle bare p.... og hvordan fanden det når man ikke kan slippe roret.
jeg fandt en opvaske balje som var inden for rækkevidde og måtte stå og styre med en hånd og baljen mellen knæene ,mens jeg kæmpede med at ramme baljen det lettede sku men hvad nu med baljen !! den blev sat på bænken bag mig der kunne jeg lige nå om. 2 min efter jeg havde sat baljen fik jeg lige en forkert sø så båden væltede helt om på siden
Baljen røg på dørken og lå med bunden op så jeg kunne lige så godt have stået og p..... på dørken
en pøs inden for rækkevidde er en god ting men den skal sgu stå fast

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote

» Statistikker
Medlemmer: 126,494
Emner: 5,115
Velkommen til vores nyeste medlem, SavannahBo
» Sponsorer