Jeg vil anbefale at man tømmer tanken helt - derefter skiftes filtre etc og tanken påfyldes ren diesel tilsat et middel mod diseselpest - efter nogle timers kørsel skiftes filtret igen og der ses efter om der er mange sporrer i filtret - er der det skal filtret fortsat skiftes hver fx 5 driftime indtil det er rent
Man kan vælge at rense tanken indvendigt med sprit - sprit dræber dieselpest microorganismerne
men at rense en svært inficeret tank uden at tømme den og få alt slammet /vandet med op - men kun ved at skifte filtre er en næsten håbløs opgave - og under alle omstændigheder skal der bruges et middel tilsat brændstoffet som modvirker dieselpest
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt