Citér:
Originally Posted by ENN
Du skal finde en propeller der tillader max rpm wot
Det betyder vel ikke så meget hvis udvekslingen er anderledes end på det gamle så længe du kan kompensere med en propeller
Bestilte du det ikke me samme udveksling som det gamle?
Du kan nok låne en propeller hos www.nytdrev.dk de plejer at have nogle på lager - og finder du den rigtige kan du nøjes med at købe den - de har for øvrigt døgnvagt så bare ring til Rolf
Husk tommelfingerreglen 1`= ca 200 rpm alt andet lige (samme propelbladsantal etc.)
Du kunne starte med at give alle data på det gamle drev og data på det nye så kan vi godt regne ud hvormeget du skal ned i propellerstørrelse
|
Det gamle drev havde udveksling i upperunit på 21:19 - jeg har selv talt efter.
Det nye drev må være - baseret på det max. omdrejningstal - være 21:18 eller 21:16 ( til 5.0 eller 5.7 V8´er ).
Propellen er ikke skiftet ifb. med det nye drev. Det er stadig en 4-bladet
14.50" x 19". Max. omdrejningstal ligger på 4000 omdr./min. med proviant, benzin mv.
nytdrev.dk.....hhmmm..


Jeg må prøve at tage kontakt til dem...

