[QUOTE=Peter508;17118]
Hej Peter,
der må jeg nok give Guffy ret! Ligge du f.eks. langskibs ved en bro, eller uden på en anden båd, så er det vigtigt at du kan regulere længden på dine fendersnore
nååå....jamen det er jo ualmindelig enkelt, for det gør jeg nemlig ikke....
Jeg har selvfølgelig langt langs en bro, men mit skib er udformet så fenderne altid skal være på fenderlisten, og der er de. Jeg har endnu ikke været udsat for at det ikke har passet,
heller ikke de gange hvor vandstanden har ændret sig op til 50 cm...
det må være en flyde bro !! så ændrer forholdet båd/bro sig jo ikke
Nu har vi jo 1,5 mtr forskel på vandstanden 2 gange i døgnet og resultatet af det er at ved højvande er broen måske kun 30 cm over vandet og den næste dag er den 150 cm over vandet.
vi er nogle stykker som tit sejler sammen og vi har ikke været så forudseene
at købe både af samme størrelse.
vi vælger ikke havn efter om det passer med snoren i fenderen, vi har været så smarte at købe lidt ekstra snor og kan derfor ligge i alle havne


__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år