Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 710
1 medlemmer og 709 gæster
maximllmt
Fleste brugere online var 945, 25-05-2024 at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #15  
Gammel 14-09-2009, 15:02
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg vil meget gerne prøve at forklare markedet, men helt så simpelt er det ikke...

Det med ikke at ville betale det tingene koster, det lyder da lidt underligt. Der er jo ikke noget alternativ til at betale det der står på standeren.

joooo.....men langt de fleste tankninger ligger jo når prisen er under listepris, og derfor til priser der ligger under markedsprisen. Der er stort set ingen kunder der i dag tanker når markedet er på listepris...

De bemandede tankstationer udsteder jo rabatkort i stedet for at sætte priserne ned, så tror de, at kunderne bliver mere loyale.

Det er skam ikke stationerne der gør dette, det er selskaberne og alle bemandede kæder har en ubemandet søsterkæde ( Statoil = 123 - YX = Uno-X - Shell = Shell Express - Q8 = F24 ). Typisk rabat til privatkunder er på listeprisen...

Det mærkelige er, at de ikke bare sætter priserne ned til samme niveau som de ubemandede

Nej det er på ingen måde mærkeligt, for det vil de ubemandede kæder aldrig acceptere. Udover det koster det lidt at have personale i butikkerne, og det skal medfinansieres af brændstoffet...

Så i stedet for at sætte priserne ned på basserne, skulle han tage at sætte prisen ned på benzin/dieselen

Det kan den enkelte station ikke bare gøre, han er underlagt selskabets prispolitik, ellers kommer han til at betale hele gildet selv....og det er dyrt...

At brændstoffet "kun" er en mindre biting tror jeg ski ikke rigtig på Hvorfor ellers alle de rabatordninger

Der er meget begrænset med rabat på privatmarkedet. Erhvervsmarkedet er lidt noget andet, det er bygget efter andre principper, bl.a. er der stor forskel på om det er hr og fru Jensen der tanker, eller om det er vognmanden der tanker 2 mill. liter diesel om året. Udover det koster det meget lidt at drive pumpestationer til de store diesel biler, kontra hvad det koster at drive en almen tankstation....

Der hvor kæden knækker en anelse, er når store viksomheder forhandler sig frem til et erhvervskort, og efterfølgende tilbyder det til sine ansatte. Så syner det som at der er tale om privat tankning, men i realiteten er det erhvervstankning, med den rabat som virksomheden har forhandlet sig frem til....
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,776
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, lorrainepb11
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 05:44.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden