Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 166
3 medlemmer og 163 gæster
DonaldKet, Haroldsnome, LeslieTat
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Emne: Jeres biler
View Single Post
  #17  
Gammel 21-09-2009, 22:09
lbk lbk er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2008
Bopæl: Romdrup ved Aalborg
Indlæg: 211
Question Peugeot 806, 2,0 HDi Van 2000, 275000km erfaringer

Indtil 01-09-09, har firmavognen Galaxy 90hk Diesel Van 1997 280000km, klaret opgaverne fint uden problemer.
Efter at have afleveret firmavognen, har jeg i en privathandel, købt en Peugeot 806 2,0 HDi, Van, 2000, 275000km, som så har måttet tage opgaverne over. Den må lige nøjagtig trække de 1300 kg, på krogen, som trailer og båd ifølge papirerne vejer.

Er lidt skeptisk/utryk, da den ved afhentning hos sælgeren tændte advarselslampe for motorfejl 30m fra sælgerens bopæl, jeg bakkede tilbage og aftalte med sælger så at vi fik aflæst fejlkoden ved lejlighed og tage det derfra når vi kendte fejl.
Inde hos Peugeot forhandleren samme dag, fortalte værkføren at de formedens 400 kr kunne udlæse og resette fejlkoder; men at jeg også kunne vente lidt, og lampen ville slukke, hvis der 3 gange i træk ved start ikke var fejl. En lille dieselprut kunne give alarmen, sagde værkføren. Da jeg kørte ud fra forhandleren, slukkede lampen.

Næste gang tændte lampen da den blev presset en smule på landevejen? og slukkede så efter nogle flere småture.

Første gang den trak båd og trailer 50km, tændte lampe op af en bakke, og omdr. tallet begrænsedes til max. 3000 omdr. og meget reduceret trækkraft. Det er vel motorbeskyttelse?
Inde på en vigeplads, stoppede og startede motoren et par gange, hvorefter den igen kunne komme over 3000 omdr. og mere trækkraft; men stadig tændt alarm lampe. Kørte forsigtigt de sidste 30km hjem. Lampen slukkede efter et par småture.

Efter servicebogen, havde den kørt 34.000km på samme olie, hvilket er alt for meget.
derfor blev motorolie, oliefilter og luftfilter skiftet, brændstoffilter havde sælgeren skiftet. Endvidere blev køler og motor skyllet igennem, da kølevandet så meget grumset og brunt ud, og vi påfyldte nyt kølervæske til -35 graders frostbeskyttelse
Idag udlæste vi fejlkoder. Der var 3 fejl, se billeder. Nu observerer vi om fejlene opstår igen.
Hvem kan oversætte fejlkoderne?
Erfaringer med Peugeot. Jeg har aldrig tidligere kørt franske biler

Hvem kan skaffe en servicemanual til sådan en franskmand / kvinde?
Bl.a kunne jeg tænke mig følgernde ekstra funktioner:
At kunne fjernstyre den 5kw wabasto suppleringsvarmeenhed der er monteret, så den er varm ved indstigning.
Automatisk kørelys, da jeg oftest glemmer at tænde, indtil flinke modkørende blinker.
Måske auto fartpilot, hvis det er nemt.
Attached Images
File Type: jpg Billede0502.jpg (225.6 KB, 3 views)
File Type: jpg Billede0503.jpg (219.2 KB, 2 views)
__________________
Hilsen Leif
medejer af Bayliner 1950 Capri 1997, med Mercruiser 3,0 LX 1997 & Alpha One Gen 2 1997
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 126,100
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Haroldsnome
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 04:21.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden